Selviäminen?

Selviäminen?

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 31.10.2016 klo 11:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 31.10.2016 klo 11:36

Sellasta vaan ajattelin, että miten lähinnä skitsofreenikot olette selvinnyt elämässä tai masenutuneet? Mää en meinaa kohta enää jaksa. Tää skitsofrenia on vienyt multa kaiken. En jaksa pitää kotia siistinä en jaksa mennä kauppaan. Haluaisin maata koko ajan. Sitten näen välillä jotain pisteitä seinillä ja varsinkin iltaisin näen harhoja…

Tää on kyllä yhtä helvettiä. Sitten on semmoisia viha kohtauksia, että viskaan esim. kaukosäätimen seinään… En vaan tiedä kauanko kestän tätä, kun tuntuu että koko ajan olo menee vaan huonommaksi. Sitten lääkäri on vihanen mulle, aivan kun tää kaikki olisi mun syytä… Mitä mää oon tehnyt väärin? Minkä takia sitä mulle pitää olla vihanen kun en mää tätä sairautta ole valinnut… En tiedä kohta enää mitä tehdä tän olon kanssa…☹️

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 28.01.2017 klo 22:44

Tilasin kirjan kuitenkin.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 29.01.2017 klo 11:44

Joo. Kiitos!🙂

Se voi olla että olen lähestynyt kristinuskoa väärin. Tää on vähän monimutkasta kun toisaalta siinä uskossa on paljon hyvää, mutta toisaalta pelkään sitä että menetän kontrollin jos uppoudun siihen ja teen jotain typerää.

Tiedän kyllä että uskonnoissa on plussat ja miinukset. En vain ole ihan varma onko mun kannattavaa pohtia niitä liikaa...

Hyvää sunnuntaita!

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 29.01.2017 klo 14:29

Taas ollu karsee aamupäivä. Haluaisin vaan kuolla, en jaksa enää tätä sairautta. Tää on kuin painajaista.

Kun uskaltais vaan tappaa itsensä. Soitin terkkuunkin mutta ei ne siellä pysty auttaan.

Jotenkin arvasin että etten kolmekymppiseksi jaksa.

Nyt oon vuoden vetänyt aivan siinä jaksamisen rajoilla... Alan oleen aivan kuitti ja en jaksa siellä Terkussakaan enää ravata.

Nyt ymmärrän kuinka vakavia nää mielensairaudet on: masennus yms.

En yhtään ihmettele minkä takia joku vakavasti masentunut menee junan alle.

Nyt tiedän täysin mitä tää tekee mielelle. Olen pahoillani kaikille ketkä joutuu mielenterveyden kanssa taistelemaan. Jokainen uusi päivä on aina voitto. Kunnioitan suuresti niitä jotka pystyvät taistelemaan mieltänsä vastaan ja elävät tuskista huolimatta...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 29.01.2017 klo 19:48

Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa: joko Jumala rankaisee mua tai se on hylännyt mut...

Ehkä olen sitten niin itsekäs, että tää on oikein mulle...☹️

Käyttäjä heveliina kirjoittanut 29.01.2017 klo 21:16

Kysyit tuosta selviämisestä, jos on skitsofreniaa tai psykoosia. Itsellä todettu vakava psykoositasoinen masennus, jota hoidetaan osastohoitojen jälkeen lääkityksellä. Ihan hyvin on siis kurissa pysynyt, onneksi..

Käyttäjä Joie kirjoittanut 29.01.2017 klo 22:01

Millä tavalla sulla on kauhea olo? Olet mielessä ja rukouksessa. ☺️❤️

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 30.01.2017 klo 11:35

Nyt on vähän parempi olo. Eilen ahdisti henkisesti ja fyysisesti. Sitten juttelin yhden kaverin kanssa ja nyt menee jo paremmin. Musiikin kuuntelu myös auttoi.

Eihän tää elämä nyt niin kummallista ole, mutta ainakin olen hengissä.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 30.01.2017 klo 16:38

Rukoilen, että kaikki valtias Jumala ottaisi mut luoksensa. Vaikka olen tehnyt suuria virheitä elämässäni. Uskon kuitenkin, että hän voisi minut armahtaa...

Käyttäjä Joie kirjoittanut 30.01.2017 klo 17:23

Hyvä kuulla, että sulla on vähän helpompi olo. 🙂👍

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 30.01.2017 klo 20:52

En osaa antaa itselleni anteeksi, että olen ollut idiootti.

Mää en vaan pysty.

Kelailen sitä yliannostusta joka päivä. Mun mieli haukkuu mua jatkuvasti.

Totaaliset luuserit tekee itsellensä pahaa. Olen varmaan sitten totaalinen luuseri.☹️

Miten voin päästä niistä tapahtumista yli? Tuunko ikinä pääseen?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 31.01.2017 klo 12:02

Ensimmäinen ryhmäterapia istunto oli eilen. Ihastuin siellä yhteen viehättävään tyttöön. Ainut vaan etten saa nähdä istunnon ulkopuolella ketään niistä.

Olen ajatellut sitä tyttöä paljon. Ajattelen vaan välillä, että en olisi varmaan tarpeeksi hyvä sille. Tai mistä minä tiedän?

Oli muutenkin hyvä istunto.🙂👍

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 31.01.2017 klo 18:39

Olen tässä vähän miettinyt, että ehkä kaikkein tärkeintä on onnellisuus, terveys ja ihmissuhteet. Ei se opiskelu tai työ välttämättä sitä onnea tuo. Tietenkin työtä pitää tehdä että saa rahaa. Mutta onko se toisaalta elämän suola?

Ihminen voi elää rikasta elämää ilman työtäkin. Kaikki kuitenkin riippuu omasta asennoitumisesta ja teoista. Ihminen pystyy teoillaan luomaan onnen tai helvetin. Aivan pienet asiat tuntuu elämässä olevan niitä tärkeimpiä. Liikaa painotetaan työtä ja opiskelua mun mielestä. Ja sen takia monet stressaantuvat ja sairastuvat.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 31.01.2017 klo 21:33

minäitse89 kirjoitti 30.1.2017 20:52
Totaaliset luuserit tekee itsellensä pahaa. Olen varmaan sitten totaalinen luuseri.☹️

Kaikki ihmiset tekee virheitä ja monet tekee elämässään suuria virheitä. Monet ihmiset tekee itselleen pahaa tavalla tai toisella. Toiset syömällä liikaa, toiset olemalla syömättä, jotkut juomalla ja jotkut käyttämällä lääkkeitä väärin. Monet ei pysty lopettamaan sitä, vaikka kuinka ymmärtää, että se tuhoaa.

Minusta sulla on erittäin hyvä syy olla armollinen itsellesi ja kieltäytyä itsesyytöksistä. Koska olet niin arvokas, rakastettava ja tärkeä! Ei sinua sovi kohdella tuomitsevasti ja julmasti. Tsemppiä terapiaan! 🙂🌻

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 01.02.2017 klo 10:20

Joie kirjoitti 31.1.2017 21:33

minäitse89 kirjoitti 30.1.2017 20:52

Kaikki ihmiset tekee virheitä ja monet tekee elämässään suuria virheitä. Monet ihmiset tekee itselleen pahaa tavalla tai toisella. Toiset syömällä liikaa, toiset olemalla syömättä, jotkut juomalla ja jotkut käyttämällä lääkkeitä väärin. Monet ei pysty lopettamaan sitä, vaikka kuinka ymmärtää, että se tuhoaa.

Minusta sulla on erittäin hyvä syy olla armollinen itsellesi ja kieltäytyä itsesyytöksistä. Koska olet niin arvokas, rakastettava ja tärkeä! Ei sinua sovi kohdella tuomitsevasti ja julmasti. Tsemppiä terapiaan! 🙂🌻

Kiitos!

Joo onhan se noin. Kyllä tässä pikku hiljaa alkaa nousta sieltä murheiden laaksosta vaikka helppoa se ei ole.

Olin aika itsekäs aikanaan. Toisaalta, kai noista virheistäkin voi oppia... Ehkä.

Hyvää keskiviikkoa!🙂

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 01.02.2017 klo 11:41

Oon lukenut tota Autiotaloa jonkin matkaa. Aika raskasta luettavaa vakka toisaalta ihan mielenkiintosta...