minäitse89 kirjoitti 28.1.2017 17:45
Mielenkiintoiselta kuulostaa toi kirja. Mulla on vaan yksi pelko sen suhteen. Viimeksi kun luin uskonnollista tekstiä, niin olin lähellä itsemurhaa, sillä luulin siten pääseväni taivaaseen. Sen jälkeen en ole semmoista kirjallisuutta lukenut, vaikka kyllä kiinnostusta olisi.
Mitä veikkaat, voiko tuo kirja tuoda lohtua vai sitten liian syvälle uskon asioihin uppoutumista? Sillä tiedän että Jumala on kuin nuotio: vähän matkan päästä se lämmittää sopivasti, mutta liian lähellä se polttaa.
Sitä en osaa sanoa. Ihmiset kokee ja näkee asiat niin eri tavalla. Jos jostain materiaalista tulee semmonen olo, että se vetää kohti kuolemaa sen sijaan että se toisi elämää ja toivoa, se on syytä laittaa pois. Ehkä se ei oo hyvää, tai sitten se ei vaan ole itselle siinä tilanteessa rakentavaa. Sama pätee tuohonkin kirjaan.
Kristinuskossa noin yleensä ei oo ensisijaisesti kyse elämästä kuoleman jälkeen vaan elämästä Jumalan rakkaudessa, joka alkaa täällä maan päällä ja jatkuu senkin jälkeen, kun maanpäällinen elämä päättyy. Mut ymmärrän kyllä hyvin, että kuolemanjälkeinen elämä ilman kipua ja sairautta houkuttaa suuresti, jos oma olo on pitkään ollu tosi huono. Kyllä se ajatus vetää muakin toisinaan puoleensa. Sen perusteella mitä Jumala ilmoittaa itsestään Raamatussa, Hän kuitenkin osoittaa aina kohti elämää, toivoa ja uusia mahdollisuuksia. Jeesus sanoi: "Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän." Tähän oon itse laittanu toivoni. 🙂
Rauhallista viikonloppua sulle ja toivoa päiviisi! 🙂🌻