Selviäminen?

Selviäminen?

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 31.10.2016 klo 11:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 31.10.2016 klo 11:36

Sellasta vaan ajattelin, että miten lähinnä skitsofreenikot olette selvinnyt elämässä tai masenutuneet? Mää en meinaa kohta enää jaksa. Tää skitsofrenia on vienyt multa kaiken. En jaksa pitää kotia siistinä en jaksa mennä kauppaan. Haluaisin maata koko ajan. Sitten näen välillä jotain pisteitä seinillä ja varsinkin iltaisin näen harhoja…

Tää on kyllä yhtä helvettiä. Sitten on semmoisia viha kohtauksia, että viskaan esim. kaukosäätimen seinään… En vaan tiedä kauanko kestän tätä, kun tuntuu että koko ajan olo menee vaan huonommaksi. Sitten lääkäri on vihanen mulle, aivan kun tää kaikki olisi mun syytä… Mitä mää oon tehnyt väärin? Minkä takia sitä mulle pitää olla vihanen kun en mää tätä sairautta ole valinnut… En tiedä kohta enää mitä tehdä tän olon kanssa…☹️

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 31.10.2016 klo 15:11

Mitä on tapahtunut Minä itse?
Etkö ollut vähän aikaa sitten ihan kunnossa, ja tarkoituksena vähentää lääkitystäsi.
Onko sinulla pitkään ollut raivareita? Senkö takia kaikki suunnitelmat menivät pieleen.
Miksi luulet lääkärin olevan vihainen sinulle, eivät lääkärit tuhlaa tarmoansa sellaiseen,
lääkärit ovat sellaisen yläpuolella. Koeta opetella itsehillintää suuttuessasi, silloin et tee
itsellesi noin paljoa vahinkoa, tavarat menevät rikki jos niitä heittelee seinille, ja se maksaa
kuin ostaa uusia.🤨

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 31.10.2016 klo 17:02

Moi Jaana!

Onhan mulla välillä parempia oloja. Menee sellasta vuoristorataa nää olotilat ettei meinaa pysyä perässä...🙂

Kai pitää vaan kovettaa itsensä henkisesti.

Tuntuu vaan että olen välillä ihan rappiolla. Tuntuu että päähän tulee vaan negatiivisia ajatuksia... Sitä on jatkunut nyt yli vuoden... 2016 vuosi on ollut vaan selviytymis-kamppailua... Pitää vaan toivoa että asiat kääntyvät parempaan.

Ei tässä nyt mitään erityisesti ole tapahtunut. Tää on vaan tällaista sisältä kumpuavaa huonovointisuutta...

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 31.10.2016 klo 17:17

Hei minäitse
Meinaatko ruveta kovettumaan, autaako se itsehillinnän saavuttamisessa.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 31.10.2016 klo 19:09

Ainakin yritän sitä. Se on selviytymis-keino... En jaksa muuten ympärillä olevaa maailmaa... Pakko mun on selviytyä eteenpäin. En voi luovuttaa. Olen ollut jo luovuttamisen partaalla ja yritän nyt nousta kuilun reunalta...

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 01.11.2016 klo 12:57

Kuin nouset siitä kaivosta ylös, maailma näyttää erillaiselta.
Olepa varovainen niiden tikkaiden kanssa, muuten et pääse ylös.☺️❤️

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 03.11.2016 klo 08:33

Minä luulen olevani vitsikäs, todellisuudessa taisin suututtaa sinut.☺️❤️

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.11.2016 klo 11:04

En suuttunut. Hyvä se on välillä olla vitsikäs.... On vaan välillä sen verran voimaton olo ettei jaksa kirjoittaa.... Mitä muuten kuuluu?🙂

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 03.11.2016 klo 13:01

Laitoin juuri muistiinpanojani uuteen uskoon, poistin kaikki turhat muistiinpanot koneeltani,
ja ne muistiinpanot jotka oli kirjoitettu vain isoja kirjaimia käyttäen. Joku oli täällä minulle
todennut että vain isoja kirjaimia käyttäen " teksti tulkitaan huutamiseksi", joten ajattelin
vähentää volumeja, ja poistin " sellaiset tekstit". Jouduin poistamaan lähes kaikki muistiinpanoni, ja kirjoittamaan uudestaan jotain tekstejä.
Minun pitää tarkistaa vielä niitä muistiinpanojani.☺️❤️☺️

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.11.2016 klo 15:57

Ok. Itellä ollut aika hankala päivä...☹️ No näitä tulee... Sun kannattaa olla kiitollinen jokasesta päivästä jolloin et tunne fyysisiä kipuja. Sen olen tässä vuoden aikana oppinut... Pitää nauttia jokasesta hetkestä... Sulla kuitenkin tuntuu olevan elämä ihan reilassa... Itekin yritän saada sitä taas raiteilleen. Parempia päiviä odotellessa... No tänään kuitenkin täytin 27 v.. En tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia...🙂

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 03.11.2016 klo 17:22

ONNEKSI OLKOON Minä itse.
Miten aiot juhlistaa syntymäpäiviäsi?
Menetkö ehkä ulos juhlimaan kavereiden kanssa?

Mitä kipuja sinulla on ollut. Johtuvatko ne ahdituksesta. Vai onko jotain vakavampaa.
Oletko käynyt lääkärissä niiden tähden. Jotkut sanovat että ahdistus saattaa aiheuttaa
sydänvian kaltaisia kipuja, mutta sellaiset asiat LÄÄKÄRIT tietävät paremmin.☺️❤️☺️

Käyttäjä Joie kirjoittanut 03.11.2016 klo 21:07

Lämpimät onnittelut minäitse89! Ikävä kuulla, että sulla on ollu kurja olo. Toivon ja ilon pilkahduksia toivon sulle - ja minusta sulla on kyllä paljon syytä olla ylpeä itsestäsi, kun oot kuitenki ollu ja eläny ja talsinut eteenpäin, vaikka on ollut sellasia taakkoja, joista suurin osa ihmisistä ei tiedä mitään. En tunne sinua, mutta sen mitä oon lukenut täällä viestiketjuja, olen nähnyt, että oot kulkenu hyvin vaikeita teitä ja kuitenki sulla on jokin halu uskoa parempaan ja kurottautua kohti elämää. Se on hienoa, kunnioitan. 🙂🌻 Ja hyvää syntymäpäivää! 🙂🎂

Käyttäjä TT2 kirjoittanut 04.11.2016 klo 04:31

minäitse89 kirjoitti 31.10.2016 11:36

Sellasta vaan ajattelin, että miten lähinnä skitsofreenikot olette selvinnyt elämässä tai masenutuneet? Mää en meinaa kohta enää jaksa. Tää skitsofrenia on vienyt multa kaiken. En jaksa pitää kotia siistinä en jaksa mennä kauppaan. Haluaisin maata koko ajan. Sitten näen välillä jotain pisteitä seinillä ja varsinkin iltaisin näen harhoja...

Tää on kyllä yhtä helvettiä. Sitten on semmoisia viha kohtauksia, että viskaan esim. kaukosäätimen seinään... En vaan tiedä kauanko kestän tätä, kun tuntuu että koko ajan olo menee vaan huonommaksi. Sitten lääkäri on vihanen mulle, aivan kun tää kaikki olisi mun syytä... Mitä mää oon tehnyt väärin? Minkä takia sitä mulle pitää olla vihanen kun en mää tätä sairautta ole valinnut... En tiedä kohta enää mitä tehdä tän olon kanssa...☹️

mikä on lääkitys ja ketä on todennut sulle skitsofrenian. enemmän kuulostaaa bipolaarisesta häiriöstä

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 04.11.2016 klo 14:56

Joie kirjoitti 3.11.2016 21:7

Lämpimät onnittelut minäitse89! Ikävä kuulla, että sulla on ollu kurja olo. Toivon ja ilon pilkahduksia toivon sulle - ja minusta sulla on kyllä paljon syytä olla ylpeä itsestäsi, kun oot kuitenki ollu ja eläny ja talsinut eteenpäin, vaikka on ollut sellasia taakkoja, joista suurin osa ihmisistä ei tiedä mitään. En tunne sinua, mutta sen mitä oon lukenut täällä viestiketjuja, olen nähnyt, että oot kulkenu hyvin vaikeita teitä ja kuitenki sulla on jokin halu uskoa parempaan ja kurottautua kohti elämää. Se on hienoa, kunnioitan. 🙂🌻 Ja hyvää syntymäpäivää! 🙂🎂

Kiitos Joie!
Jotkut ihmiset on sanonut mulle välillä, että tiedän elämästä enemmän kuin ne jotka on elänyt pumpulissa koko elämänsä. Minä en kyllä ihan yhdy siihen ajatuksiin. Antaisin vaikka toisen käteni, jos saisin vaan olla terve ja ei tarvitsisi turvautua lääkkeisiin. Tuntuu että mitä vanhemmaksi tulee niin sitä raskaammaksi kaikki käy. Tiedän että en mää vielä hirveen vanha ole ainakaan iältäni, mutta välillä tuntuu että henkisesti jo ikä loppu.

Mulla on mennyt viime ajat sängyn pohjalla. Jotenkin vaan ei jaksais enää. Oon välillä aivan kuitti henkisesti ja fyysisesti.😭 Jotenkin se koko elämä käänty siinä kun kaveri teki itsemurhan. Tuska on joka päiväistä... No, on se hyvä että edes jotenkin vielä pystyy toimiin vaikka ahdistaa. En mää silloin, kun sairaus puhkesi ja olin pari kuukautta osastolla, olis uskonut että tulen näkemään vielä 2016 vuoden. Ja siitä on nyt 9 vuotta.

Kiitos Jaana onnitteluista!
En mää jaksa tällä hetkellä juhlia, ehkä sitten kun vointi on parempi...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 04.11.2016 klo 17:14

Yrittänyt tässä vähentää Temestan käyttöä. Tänään on mennyt 1 1/2. Se on jo mulle hyvin, kun joskus niitä saatto mennä 3 kerralla ja 6 päivässä. Rintakipua jonkin verran ja joutunut ottaan panadolia. Musiikki onneksi auttaa.

Jos jotain positiivista pitää kaivaa, niin ehkä sitten toi etten tarvitse enää hirveästi temestaa...

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 04.11.2016 klo 18:26

minäitse89 kirjoitti 4.11.2016 17:14

Yrittänyt tässä vähentää Temestan käyttöä. Tänään on mennyt 1 1/2. Se on jo mulle hyvin, kun joskus niitä saatto mennä 3 kerralla ja 6 päivässä. Rintakipua jonkin verran ja joutunut ottaan panadolia. Musiikki onneksi auttaa.

Jos jotain positiivista pitää kaivaa, niin ehkä sitten toi etten tarvitse enää hirveästi temestaa...

Minulla on kokemusta myös lääkkeiden liika käytöstä, mutta en ole koskaan kuullut että lääkärit määräisivät noin paljon temestaa, joka aiheuttaa riippuvuutta. Miten sinä sait
lääkettä noin paljon? Olen kuullut että 3 temestaa päivässä on maksimi, eikä sen enempää
määrätä. Sama on muissakin samanlaisissa lääkkeissä, 3kpl./päivä. Minulle on ainakin
määrätty näin lääkkeet, ja mielummin toivovat vielä ettei käytä niitä senkään vertaa.

Muuten minulla on ihan mukava olo, kävin saunassa, siitä hyvä olo johtuu.😍