Seksuaalinen kokemattomuus

Seksuaalinen kokemattomuus

Käyttäjä ettunnemua aloittanut aikaan 30.08.2019 klo 20:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä ettunnemua kirjoittanut 30.08.2019 klo 20:41

Onkohan tää edes sallittu aihe? No, kai tän joku poistaa jos jotain teen väärin….

Mutta mua siis mietityttää kokemattomuus seksiin ja ylipäätään seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Menin vaan teininä niin pahasti lukkoon itseni kanssa, että siinä missä muut pelleili keskenään, seurusteli ym. mä vaan katsoin sivusta ja pelkäsin että joku satuttais mua. Lopulta oon pisteessä että joudun huomaamaan, että se ”harjoittelun” juna meni jo, nyt pitäisi olla aikuinen. En oikeasti edes itse tiedä olenko hetero vai jotain muuta. En ole halunnut määritellä koko asiaa. Tavallaan eniten aseksuaali. Mutta johtuuko sekin vain pelosta? En edes tiedä mistä lähteä liikkeelle itseni kanssa.

Käyttäjä Nótt kirjoittanut 01.09.2019 klo 16:27

Kuulostaa siltä, että sinulla on seksuuali-identiteetti hakusessa. Onko sinulla muuten sellainen olo, että tunnet itsesi ja tiedät kuka olet?

Määritelmän löytäminen ei sinänsä ole oleellista, vaan se miten ja millaiseksi itsesi koet. Tosin määritteen löytäminen usein auttaa asian jäsentämisessä.

Ihmissuhteet, myös seksuaalisävytteiset, ovat sellaisia asioita, joita harjoitellaan koko elämä. Niissä ei myöskään koskaan voida laittaa ihmisiä paremmuusjärjestykseen, eli teini-iän jälkeenkin pääsee kyllä "peliin" mukaan.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 5 vuotta sitten. Syy: Typon korjaus
Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 01.09.2019 klo 19:01

Vaikea se on sanoa, milloin on oikea aika seksisuhteelle. Kai sitä vain itse tuntee, milloin on siihen valmis. Itse avioiduin nuorena 21-vuotiaana opiskelijana samanikäisen kanssa. Ei minulla monta poikakaveria ehtinyt olla. Yhdessä mieheni kanssa kasvettiin ja ollaan yhdessä edelleen. Monet epäili, kestääkö opiskelijaliitto, mutta on kestänyt. Kun tulee sellainen ihminen vastaan, joka herättää kiinnostuksen ei se ikää kysy.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.09.2019 klo 09:44

Hei, ettunnemua! Meinasin alunperin sun kirjoituksen ilmestyttyä sivustolle kirjoittaa, ettei mulla ollut kokemusta seksuaalisuudesta ennen kuin parikymppisenä. Mutta eihän se olekaan totta.

Olin Espanjassa kuukauden lomalla 16-vuotiaana, ja silloin tulivat ekat kokemukset seksistä. En edennyt yhdyntään asti, enkä edes muutenkaan sänkyyn, mutta muuten oltiin serkun kanssa paikallisissa baareissa, ja kun oltiin turisteja, saatiin myös ostettua alkoholia. Oli nekin ekat kokemukset siitä aineesta... Ja samalla paikalliset miehet - aikuiset - olivat meistä kiinnostuneita. No, ei siitä pahat muistot jääneet. Kokemus sinänsä.

Suomessa en saanut pojilta kiinnostusta osakseni... Jostain syystä... Nuorena aikuisena vanhemmat miehet kiinnostuivat minusta, ja minä heistä. Aviossa olen ollut ikäiseni kanssa, samoin nykyisessä suhteessani...

Tämän edellä olevan kirjoitin sillä ajatuksella, etteivät asiat ole kovinkaan yksioikoisia...

Kävin tuossa äsken pikaisesti vilkaisemassa ja totesin sen, mitä muistinkin, eli Sexpolla on neuvontaa seksuaalisisuudesta. Toimivat sekä puhelimessa että netissä. Varmaan siellä osaisivat auttaa sinua eteenpäin, jos kokemus itsestäsi ja seksuaalisuudesta on sinulle ongelma.

Toivottavasti löydät sen, mitä olet hakemassa. Kuten tuossa edellä taidettiinkin jo kirjoittaa, ei ole yhtä tapaa toimia!