sairauteni ja paino
Sairastuttuani -95 psyykkisesti, alkoi painoni nousta salakalavasti ylöspäin. Lääkkeet turvottivat, Ruokahalu nousi huimasti, nesteä kertyi elimistöön, lihakset muuttuivat rasvaslouiksi… Yhtäkkiä painoin 40kg enenmän kuin esim 1 vuosi sitten. Masentavaa todeta tosiasiat, hennosta tytöstä tuli todellinen pullukka.
Sitä se sitten oli monta vuotta, taisi mennä 10 vuotta. Paino roikkui 105-110kg välillä. Kärsin kovasti painostani, olisin tehnyt melkein mitä vain painoni tiputtamiseen. Kävin jonkun aikaa ravintoterapeutillakin, pienin tuloksin. Mistään ei kuitenkaan tuntunut saavan apua. Masennuin enemmän ja en jaksanut enä välittäää asiasta.
Loppulta viimeisen pisteen paino-ongelmalleni oli, että painostani huomautettiin julkisesti kauppajonossa, kioskella, uimahalleissa, keilaradoilla… Niin kovin monessa paikassa. Myös ystäväni (!) humalapäissään halukkuivat minua läskiksi. Päätin: Nyt laihduin vaikka mikä olisi.
Lopetin syömisen, liiaallisen tai vähänkään siihen päin liityvän. Myös aloin kävelemeen 15000-20000 askelta päivässä. Meni vuosi ja laihduin n.40kg. Vuoden sisällä suuri määrä. Olin tyytyväinen, vaikka edelleen pidin itseäni lihavana. Käyn edelleen, vaikka toisella, ravintoterapeutilla.
Nyt olen lihonut hieman ja otankin tarkemman syynin taas syömiseeni. En halua paina enää koskaan yli 75kg!!!
Onko muilla vastaavia kokemuksia? 😐