Kiitos volvomies ja dies nafastus!! Allekirjoitan niin teidän ajatuksia, pidin ajatuksistanne ja sain niistä paljon itselleni. Ihana, kun joku oli pysähtynyt ajatusteni äärelle.
Niinhän se varmaan on, että ihmiset eivät varmaan paljon jää ajattelemaan tai ajattelevat vain itseään ja omaa elämäänsä. Niin keskeisiä asioita muistaa, että meillä on vahvuutemme, heikkoutemme ja virheemme, niin kuin Volvomies kirjoitat.
Dies nafastus, ei tarvitse pyytää anteeksi. 🙂 Mitähän minulle tapahtuisi, jos tekisin oikein mehevän mokan? Jos se olisi oikein hassu, uskon että pystyisin vain nauramaan sille. Semmoisille, jotka liittyisivät sosiaalisiin taitoihini, en varmaan pystyisi.
Dies nafastus, olet oikeassa siinä, että suhtaudun itseeni liian vakavasti, ja mielestäni yleensä elämään. Luulen, että en edes kunnolla näe, kuinka vakavasti. Haluaisin oppia ottamaan elämän rennommin. Pidänkin ihmisistä, jotka saavat minut nauramaan ja pitämään hauskaa. En ollut varma, mitä tarkoitit sillä, että käy jossakin yksiksesi. Näiden tilanteiden kanssa olen monesti yksin. Ja kärsin siitä, että vaivaan ystäviäni näillä asioilla. Tuolla sun kommentilla sehän meni hyvin olisikin hyvä yllättää. Mitenhän hulluttelisi? Jossain asioissa osaankin kulkea hyvinkin suunnittelematta ja sumeilematta.
Nautin hyvin valmistellusta esityksestä (tiedän tarkalleen mitä sanon) enkä kärsi sillä lailla esiintymisjännityksestä. Jännää onkin, että saatan silti kokea epämääräisen olon esiintymisten jälkeen. Jos joudun esiintymistilanteisiin valmistelematta tai en ole täysin varma, mitä puhun (kuten monesti siis ryhmäkeskusteluissa), lauseeni eivät muodostu järkeviksi, takkuilen sanoissa ja jään ajattelemaan itseäni muiden silmissä tai ajattelen, että muut joutuvat jännittämään mun puolesta.
Kirjoitan tänne nyt, kun olen päässyt asioissa paljon eteenpäin. Olen enemmän itseäni ja arvostava ja vapaampi, mutta samalla myös tietoinen, että näissä asioissa voi päästä eteenpäin ja siihen suuntaan haluan jatkaa kasvamista.
Liian herkästi särkyvä.
🙂🌻