"Mietin millaisia toiveita ja haaveita teillä olisi yksinäisyyden suhteen"
Sori, aivan uusi ihminen täällä, mutta masennus ja yksinäisyys läsnä enemmän tai vähemmän melkein koko ajan. Tuo pisti miettmään, että mitä sitä oikeasti itse haluaa elämässään, ja voiko masennus lopulta vaan johtua siitä ettei mikään toiveista tai haaveista koskaan tunnu toteutuvan?
Olen 35v. ja takana yksi 15 vuotta kestänyt parisuhde jonka lopetin muutama vuosi sitten kun en enää tiennyt olinko koskaan edes rakastanut kumppaniani, vai olinko hänen kanssaan vain siksi ettei kumpikaan meistä osannut olla yksin. Oli aina vähän sellainen olo, ettei kumppani arvostanut minua yhtä paljon kuin minä häntä. Ettei muistanut pieniä tärkeitä asioita, eikä muistanut koskettaa ja hellitellä, ei vaikka kuinka monta kertaa otin asian puheeksi. Parisuhdeterapiassa käytiin puoli vuotta, mutta hän ei osannut muuttua, joten minun piti päästää irti että voisin yrittää olla onnellinen yksin tai jonkun toisen kanssa.
Löysin uuden miehen joka jumaloi minua, ja oli samalla sitten aivan järkyttävän mustasukkainen jos puhuinkin jonkun muun kanssa. Palkinnoksi siitä sain aina 2 päivää kestäneen mykkäkoulun, jonka aikana minua ei hänelle ollut olemassakaan. Olen aina ollut hidas ihastumaan toiseen ihmiseen, ja senkin kanssa oli hänellä niin kiire että pyysi minua sanomaan että rakastan häntä, tai hän lähtisi pois. Jätin hänet lopulta, kun tajusin etten pysty rakastumaan niin vainoharhaiseen ihmiseen joka on täysin riippuvainen minusta, en vaikka hän juuri antoi minulle niitä kauan kaipaamiani pieniä tärkeitä asioita ja hellyyttä.
Nyt on kuvioissa kolmas mies, joka on 14 vuotta itseäni nuorempi. Olin ajatellut pysyväni sinkkuna, enkä ollut alussa edes kiinnostunut tästä miehestä kun meistä tuli ystävät. Yhteisen ystävän yllyttämänä päätimme kuitenkin mennä treffeille, ja ennenkuin huomasinkaan olimme yllättäin parisuhteessa. Yhdessäolo on ollut mutkatonta. On ollut levollinen ja hyvä olo hänen seurassaan, ja ensimmäistä kertaa...ikinä? tuntuu että häneen olisi todella helppo rakastua. Mutta nyt sydän pistää hanttiin, kun arveluttaa miten pahasti saan takkiini myöhemmin, kun ei sitä monikaan parikymppinen päädy olemaan saman ihmisen kanssa loppuun saakka. Ja se, että hän tuntuu olevan pidättäytyväisempi kuin edelliset kaksi miestä. Seksi on mahtavaa, mutta hellimistä ei ole niin paljon kuin haluaisin. Itse tykkään koskettaa ja silittää aina kun pystyn, ja olen kysynyt haittaako se häntä kun eivät kaikki tykkää niin paljosta hellittelystä, mutta on aina sanonut pitävänsä siitä, että se kuulemma rauhoittaa. Hänelle ei vain tunnu olevan luontaista tehdä samaa vastapalvelusta.
Ja nyt sitä vaan soittaa samaa levyä pään sisällä, että pitäisikö tämäkin suhde lopettaa, kun en pysty katsomaan tulevaisuuteen kun pelottaa niin helvetisti. Ja miten muka kukaan jaksaa katsella tämmöistä akkaa jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Kun vaan saisi rinnalleen sellaisen ihmisen joka jaksaa puhua asioista välttämisen sijaan; joka ei joka ikinen kerta unohda että pyysin tuomaan kaupasta jonkun yhden asian; joka muistaa halata ja koskettaa usein, eikä vain silloin kun haluaa seksiä. Sellainen ihminen joka jaksaa ylläpitää huumorin kukkaa silloinkin kun itse en siihen pysty, koska se toisten ihmisten hyväntuulisuus ja vakavista asioistakin vitsailu on ollut minulle aina tärkeä voimavara. Ja se, että hän uskaltaisi näyttää tunteensa myös silloin kun hänestä tuntuu pahalta, koska minä haluan lohduttaa enkä vain katsoa vierestä kun toinen yrittää peitellä pahaa oloaan.
Ettei elämä menisi liian totiseksi, ettei tarvitsisi enää pysähtyä miettimään että miksei missään ole mitään järkeä.
Mutta kun ei niitä sellaisia ihmisiä kasva puussa, ja sitä on jotenkin niin yksin toiveidensa ja tarpeittensa kanssa. Varsinkin kun toiseen ihmiseen ihastuminen ja rakastuminen on niin pirun hankalaa minun kohdallani, että niin monen asian pitäisi loksahtaa kohdilleen ennenkuin homma toimii.
Todellakin siis prinssi valkoisen hevosen selässä. Missä lie tällähetkellä pelastamassa muita prinsessoja.