No niin, nyt ovat taas paniikkikohtaukset saaneet uusia näkökulmia elämään. Ei nähtävästi riitä, että on masentunut, vaan nyt ovat uudenlaiset kohtaukset saaneet tilaa elämältäni. Olen aivan masentunut, lamaantunut, kauhistunut kaikesta, kun kohtaus tulee. Luulin jo päihittäneeni nämä, mutta nähtävästi ei näin ole. Yöt ovat painajaismaisia, kun pelkään, että kohta joku kuolee, minä tai mies tai kissa. Pelkään synnytystä ihan hirveästi, että "osaanko", jaksanko riittävästi, tuleeko minusta hyvä äiti. Tämä äitisuhde näyttää olevan jokapaikassa, en pääse siitä eroon. Niin turvattoman olon tuo suhde on aiheuttanut itselleni, että pelkään varmaan sen takia, että olen itse sitten samanlainen. Äiti on ollut ehdoton monessa asiassa, ja vieläkin jaksaa kannustaa ja sympatisoida muita, mutta ei minua. Mieheni uniongelmat ovat tosi kurjia ja minun taas pitäisi jaksaa ja mennä eteenpäin.
Eli löytyykö sen epävarmuuden taustalta tuo kuoleman pelko? Onko siinä enemmän kuin luulin, miten syvälle pitää mennä, että löytyy mikä johtuu mistäkin?
Ajattelin tänään sängyssä ollessa, että pelkään. Mitä pelkään? Murtovarkaita. Miksi? Koska olen nähnyt telkkarissa jännitys sarjoissa väkivaltaa ja pelkään, että se tulee tänne. Miksi pelkään väkivaltaa? Koska pelkään kuolemaa. Miksi pelkään kuolemaa? Koska pelkään syntymättömän lapsen kuolemaa, koska on ollut lopulta todella haluttu lapsi. Siihen ymmärrykseni loppuu. Kaiken alta löydän syyn pelkoon, joka on pelko tulevan lapsen puolesta.
Olen ihan rikki. Tänään oli psykologin kanssa tapaaminen. Puhuimme lääkkeistä ja koska psykologini tuntenut minut niin kauan, sanoi, että olen ihan kuin eri ihminen, kun lääkkeitä ei mene nyt. Laskin nopeasti, että minut on vieroitettu kuudesta eri lääkkeestä todella lyhyen ajan sisällä. Ehkä ne vierotusoireet ovat yksi asia mistä on paha olla ihan fyysisestikin. Ja muutenkin vauvan syntymään on enää neljä viikkoa aikaa. Kunpa kohtaukset alkaisivat pian helpottumaan. Lääkäri sanoi viime viikolla, että lääkityksiä voidaan aloittaa uudestaan, kun lapsi on syntynyt. Ainakin jokin peruslääkitys pitäisi olla kohdallaan. Tällaista tänään.