Rakkaat tassuterapeutit
Lemmikkien hyväätekevästä vaikutuksesta ei ole taidettu kauheasti täällä puhua. 😐
Minun henkeni on suorastaan kissani pelastanut. 😍 Lapsena kävelin unissani kerran lääkekaapille. Kissani herätti äitini huudoillaan. Pari vuotta sitten olin niin synkissä mietteissä, että päätin tappaa itseni. Ensin olisi pitänyt kissa päästää hengestään. Kysyin kissaltani, haluaako se kuolla. Vastaus oli äkäinen ”miau!” ja näyttävä hyppy tuolille. En voinut tehdä muuta kuin rutistaa kisuni syliini ja olla onnellinen niin upeasta eläimestä!
Koirat on tulleet elämääni masennuksen myötä. Tarvitsin ulkoiluttajia ja esteitä sairaalaanjoutumiselle. On muuten toiminut jo kerran. Koirat ovat näyttäneet lopultakin minulle sen, että minä olen aivan yhtä hyvä ihminen kuin kuka tahansa muukin. Ihmiset ei siihen pysty. Ihmiset ovat joutuneet niin kauas itsestään, että suuttuvat pienestäkin asiasta. Niin kuin tämmöisen sairaan reppanan sanomisista tarvitsisi oikeasti välittää! Koirat eivät välitäkään. Niille voi suuttua, mutta ne unohtavat hetkessä sen. Minäkin olen niiden esimerkistä oppinut olemaan vihaamatta. Se kun on ihan turhaa! Vihaa on tässä maailmassa jo ihan liikaa. ☹️ Sääli.
No, minä kuitenkin vietän kotosalla koiranelämää. Ihan mukavaa tää on. Päivät seuraa toisiaan samankaltaisina. Muutamia asioita toki puuttuu, että voisi olla onnellinen. Työtä pitäisi voida tehdä ollakseen hyödyksi ja tarpeellinen. Se on tärkeää myös koirille! Pitäisi myös päästä rauhaan omien ajatusten kanssa. Synkkyys ei hyödytä mitään, mutta siitä eroon pääseminen näyttää olevan rankka prosessi.
Taisinpa kertoa enemmän itsestäni kuin koiristäni ja kissastani! Olisi kiva kuulla muiden tarinoita eläinten hyväätekevästä vaikutuksesa! Sitten kun jaksatte kirjoittaa…😋