Mistähän sitä aloittais. MIetin, että alanko kirjoittamaan päiväkirjaa vai trendikkäästi blogia. Sitten googlettelin masentuneiden palstaa, että sen ehkä joku lukis. Vaikka eihän silläkään mitään väliä ole. Nytpä siis olen kuitenkin täällä.
Kaksi päivää sitten rakastamani nainen sanoi rakastavansa toista miestä. Eihän me seurusteltu enää, mutta rakastin häntä kuitenkin. Olen itkenyt siitä asti. Meillä oli lyhyt suhde viime vuonna, mutta en kuulemma tuntunut oikealta. Hän oli elämäni ensirakkaus. Olen kuitenkin reippaasti yli kolmen kymmenen, enkä koskaan aikaisemmin seurustellut. Hän oli ainoa valon pilkahdus, tähdenlento, tässä muuten pilkko pimeässä elämässäni. Ja mitä minä teen saadessani kuulla tämän? Haukun hänet pahaksi ihmiseksi. Ihmisen, josta on tullut minulle kaikista tärkein ja rakkain. Yritin kyllä pyytää anteeksi ja kertoa etten oikeasti sitä tarkoittanut, mutta shit had already hit the fan. Vihaan ja häpeän itseäni että olen niin mustasukkainen, enkä voi olla iloinen toisen puolesta.
Olen yrittänyt lähestyä naisia kyllä, käynyt tansseissa ym. Enkä mielestäni ole edes mitenkään ylitsepääsemättömän ruma. Mutta jokin minussa ilmeisesti vikana on, koska kukaan ei ole halunnut edes jutella.
Ystäviä oli nuoruudessa paljonkin, mutta yksi toisensa jälkeen ovat minut hylänneet. Ovat löytäneet elämänkumppaneita, perustaneet perheitä ja muuten niin kiireellisiä, ettei minulle liikene aikaa. Toki näin se on ollut jo nuoruudessani. En ollut ikinä se, jonka seuraa kaivattiin. Minun piti aina olla muiden mukana, änkeä mukaan väkisin, ei kukaan olisi minua tullut hakemaan mukaan.
Rakastan vanhempiani ja sisaruksiani. Oltiin läheisiä kun asuin kotona. Nykyään tulee korkeintaan viesti syntymäpäivänä. Äitini soittelee toki silloin tällöin, mutta ei häntäkään oikeasti tunnu kiinnostavan miten minulle menee. En kyllä hänelle sitä kertoisikaan, en luota siihen, että hän osaisi auttaa. Enkä halua, että hän joutuisi huolehtimaan minusta yhtään.
Olen oppinut hyväksi esittäessäni, että kaikki on kunnossa, jopa vitsailemaan pessimistisyydestäni ja esittämään huonot asiat vitsinä. Ettei vain kukaan ottaisi tosissaan. Työpaikallakin peitän pahan olon huumorin taakse. Vihaan itseäni siitä, miten huonosti teen työni, koska en jaksa taikka pysty siihen kunnolla keskittymään. Pelkään, että minut irtisanotaan, jonka jälkeen joutuisin olemaan kotona. Vihaan kotiani. Liikaa muistoja rakkaastani ja muuten niin iso ja pimeä paikka, ei mitään elämää, vain minä, yksin ja tikittävä kello.
Kävin tänään psykiatrian erikoislääkärin vastaanotolla. Esitin taas niin reipasta, jopa väkinäisesti yritin hymyillä. Årsyttää tuhlata hänenkin aikaansa, koska en uskalla kertoa juuri mitään. Pelkään että hajoaisin täysin. Rakentamani naamio on ainut, joka pitää mua kasassa. Pelkään, että minua pidetään masentuneempana kuin haluaisin, vaikka varmaan kuitenkin olen. Haluan apua, mutta en uskalla sitä vastaanottaa.
Päiväni kuluvat töissä, jonka jälkeen tulen kotiin ja vain odotan, että voisin mennä nukkumaan. Kaikki käskevät harrastamaan liikuntaa, että parantaa oloa ja tulee hyvä fiilis. Ei minulla. Reuman syystä nivelet vaan kipeytyvät ja tulee hiki ja ahdistus. Kaukana liikunnan riemusta. Olen kyllä koittanut eri lajeja uinnista lähtien. Uinti onkin ainut, missä ei nivelet kovin herkästi kipeydy taikka hikoaminen ole ongelma. En kuitenkaan siitäkään riemua saa revittyä.
Ensimmäisen kerran olen itsemurhaa ajatellut ala-asteella. Ajattelen sitä nykyään kokoajan, tekotapa on vain muuttunut vuosien myötä.
Tänään oli aivan tavallinen päivä elämässäni.