Rajapersoonallisuushäiriöiset heips!
IOlen nelikymppinen koko ikäni mielenterveysongelmien kanssa paininut nainen
Teininä sairastuin vakavaan paniikkihäiriöön mikä onneksi saatiin lääkkeellä kuriin. Aina olen kuitenkin ollut surumielinen, pelokas ja huolestunut kaikesta. On ollut masennuksia, pelkotiloja, alkoholin käyttöä ahdistukseen. Monia eri lääkkeitä koitettu..
Olen taistellut läpi elämän. Vuosi sitten lääkäri ehdotti jos koitat ilman lääkitystä mitä olin 25 vuotta syönyt. Kahdessa kuukaudessa en uskaltanut ovesta ulos, itkin ja pelkäsin koko ajan tulipaloa yms…lopulta tilanne eskaloitui ja koin depersonalisaation eli aloin nähdä itseni irrallaan omasta ruumiistani. Olin seota ja luulinkuolevani. Menin suoraan sairaalaan ja sain lääkityksen ja rauhoittavia kunnes lääkitys taas alkaa tehota. Että kiva kun kuuntelin lääkäriä lääkkeiden lopettamisesta. Ensin diagnoosi oli psykoosi mutta muu vointi ja oireet ja ainainen ahdistus kertoivat rajapersoonallisuushäiriöstä. Onko muita joilla sama sairaus? Ei niin yleinen diagnoosi mutta työkyvyttömäksi vetänyt ja paraneminen ei mahdollista. Lääkkeillä pysyy joten kuten arjessa. Kertokaa hei jos samantyyppistä vaivaa ja miten selviätte!??