Pystynkö auttamaan muita?

Pystynkö auttamaan muita?

Käyttäjä jennna aloittanut aikaan 17.06.2016 klo 22:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä jennna kirjoittanut 17.06.2016 klo 22:09

Sain eilen tietää että minut on valittu opiskelemaan sosiaali- ja terveysalaa lähohoitajaksi. Ei siinä muuten mitää mutta samaa aikaan mulle on lätkäisty:
Epävakaa persoonalliuus
Kaksisuuntainen mielialahäiriö
Pakko-oireinen häiriö
Pelottaa että en kykenekkään kyseisiin opintoihin näiden diagnoosien vuoksi. Voinko auttaa muita, kun tarvitsen itsekkin vielä niin paljon apua. Pystynkö mä opiskelemaan ja samaa aikaa kuntouttamaan itseäni. En tiedä. Olen risteyksessä, jossa pitäisi valita suunta. Seuraanko unelmiani vai en. Apua.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 19.06.2016 klo 18:36

Moi Jennna!

Hankala tilanne. Olen ollut samanlaisessa risteyksessä itsekin. Mulla opiskelun aloittaminen johti siihen, että sairaus paheni ja jouduin keskeyttämään opinnot.

En tiedä tarkalleen tilannettasi, mutta suosittelisin silti kokeilemaan. Täytyy kuitenkin olla varovainen ja tiedostaa se jos sairaus iskee rajusti. Ja jos iskee niin neuvotella vaikka psykologin kanssa tai vastaavan.

Tämä oli vaan mun ajatus. Itse kuitenkin tiedät parhaiten... Onnea kuitenkin ehkä alkavaan opiskeluun.🙂