Ilonai kirjoitti 24.3.2016 20:13
Heippa!
Olen korkeakouluopiskelija ja valmistun pian. Kävin kahden vuoden ajan koulupsykologilla ahdistuksesta, jonka vuoksi jätin usein menemättä kouluun. Tein opiskelujen ohella töitä ja työmäärä on saanut minut uupumaan.
Olen neljän vuoden opiskelun aikana asunut noin 12 eri osoitteessa. Yhteensä neljällä paikkakunnalla ja kahdesti ulkomailla, 3 kk kerrallaan. Pisin aikani yhdessä osoitteessa on puoli vuotta ja lyhin aika kaksi päivää.
Viime vuonna olin Nepalin maanjäristyksessä ja pian tämän jälkeen minä ja poikaystäväni erosimme. Olimme asuneet puoli vuotta yhdessä ja olin saanut uuden työpaikan. Nyt irtisanouduin ja muutin asumaan kotipaikkakunnalleni äitini luokse.
Olo on kaiken jälkeen täysin tyhjä. En tiedä minne suuntaan pitäisi lähteä. Nyt pitäisi aloittaa opinnäytetyö, hakea töitä ja uusi asunto (taas). En ole kuitenkaan kuukausiin tehnyt mitään. Ihan kuin olisin ollut maailmalla matkoilla ja tullut tuhlaripoikana kotiin tyhjän päälle.
Miten olette saaneet itsenne taas toimimaan kun pää on aivan tyhjä ja voimat kadonneet?
Hei!
Voin samaistua moneen asiaan. Jotain positiivista, olet valmistumassa pian. Olet myös nähnyt paljon. Olen myös asunut ulkomailla pariinkin otteeseen. Toisella kerralla tapahtuikin ylilyönti, kun koulu kävi ylivoimaiseksi ja tulin takaisin Suomeen. Onneksi ja luonnollisesti pääsin asumaan ihanan mieheni luo. Kaikki suunnitelmat meni ihan uusiksi... On ollut pirun vaikea syksy ja talvi, itsemurha-ajatuksia ja levottomuutta. Nyt parempaan päin. Syksyllä taas reissun päälle, voi olla että opinnot jäävät kesken, mutta itse tullut siihen tulokseen, että vaikka kuuraan vessoja, kunhan olen onnellinen.
Vastatakseni kysymykseesi, se vie aikaa. Tee suunnitelma ja yritä elää päivä kerrallaan. Monesti laskenut päiviä, viikkoja, kuukausia, kunnes pääsen tavoitteeseeni. Se ei kuitenkaan auta. On hyvä olla suunnitelma, mutta siihen mennessä tehdä asioita, mitkä pitävät liikkeessä ja tyytyväisenä. Onko sulla kiinnostuksen kohteita? Kokeile uutta harrastusta.
Taidat olla itsekin levoton. Etsit niin kauan kun on hyvä? Itsellä asia on näin. Mun mielestä se on ihan ok. Pitää vain yrittää vielä.
Mene metsään kävelemään itseksesi. Voi olla että tulee romahdus, mutta niin sen ehkä täytyykin. Alhaalta voi ja pystyy nousemaan. Kohti uusia tuulia!