Niin, itsekin kaipaisin tästä aiheesta "vertaistukea" ja ennen kaikkea "selviytymistarinoita". Valitettavasti sinua en osaa auttaa, koska itsekin juuri kieriskelen umpikujassa saman ongelman kanssa. Mietin onko tähän ainoana ratkaisuna ero.. rakastan miestäni, mutta kun itselläkin on jaksamisen kanssa ollut ongelmia, niin loputtomasti en tätä enää jaksa...
Meillä on vuosia ollut huono tilanne. Mieheltä jäi talon rakentaminen kesken, ei vaan saa sitä valmiiksi, vaikka ei enää puhuta suurista asioista. Hän on myös ottanut hyvin itsekkään roolin tämän jälkeen, tuntuu kuin kävisimme jatkuvaa valtataistelua, vaikka itse en yritäkään hallita. Jos kysyn milloin hän aikoo talon valmiiksi rakentaa tai aikooko ylipäätään (nyt mennyt yli 5v. jo), niin hän vastaa, että kyllä hän sen aikoo rakentaa, mutta koska se on hänen "projekti", hän rakentaa sen sitten kun rakentaa. Tämä asia on siis luonnollisesti hiertänyt välejämme kaikki nämä vuodet. Itse olen persoonana sellainen, että on ihan kamalan vaikea sietää keskeneräisyyttä ja epämääräisiä päämäärättömiä asioita.. tämä on siis todella kuluttanut minua, asua keskeneräisessä talossa...
Nyt viime aikoina (reilun vuoden aikana ehkä?) on alkanut olla näkyvissä, ettei miestä kiinnosta edes muut työt. Hän on yrittäjä, joten työn tekeminen on suoraan verrannollinen tuloihin.. ja kun ei huvita... on vapaapäiviä, vapaaviikkoja ja esim. nyt viime aikoina työpäivät olleet 4-5 -tuntisia... Rahaa ei juuri tule, laskupinot kasvaa, aletaan olla todellisessa ahdingossa. Ja minä olen se, joka stressaa. Hän ei. Ainakaan tuo sitä esiin. Häntä kiinnostaa kyllä harrastukset ym, mutta ei perheen ja parisuhteen eteen tekeminen.
Luultavasti hän on siis masentunut, koska saamattomuus ja välinpitämättömyys on tätä luokkaa, mutta hän ei sitä myönnä eikä siis halua myöskään apua hakea. Olen aika kädetön enkä tiedä mitä tehdä. Niin ikään meillä seksielämä on kuivunut kasaan, häntä ei ole aikoihin kiinnostanut. Ollaan molemmat vielä alle 40-kymppisiä ja huollettavia lapsiakin on.. Olen huolissani myös lapsista. Kyllähän he huomaavat, ettei kaikki ole kunnossa ja oireilevat, kuka mitenkin. Välillä enemmän ja välillä vähemmän.
En vaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Parhaillaan olen itse 2 vkoa sairaslomalla, kun meni jo tässä viimeisten viikkojen ja kuukausien aikana unet sekaisin... en saa nukuttua... ja sen tietää mitä se sitten on :/ Itse näen, että ainoa ulospääsy tilanteesta olisi ero. Mutta entä sitten, kun en sitä varsinaisesti haluaisi? Minusta meillä olisi kaikki edellytykset hyvään elämään, jos tuo mieskin siihen viitsisi panostaa. Mutta ehkä ajattelen liikoja, kaikkea haluamaansa ei voi saada. Jos jään tähän, ollaan luultavasti molemmat hyvin nopeasti luottotiedottomia, koska emme saa menoja kuitattua.. olen todella, todella stressaantunut ja ahdistunut tästä tilanteesta...
Auttakaa viisaammat ja sanokaa jotain viisasta!?!