Psykedeeliset painajaiset ja niistä seuranneet paniikkikohtaukset
Hei!
Kirjoitin tänne aiemmin e-pillereiden aloittamisesta ja pelosta, että sekoan niiden takia. En halunnut laittaa tätä saman otsikon alle, koska en ole varma siitä, että aiheutuvatko nämä asiat pillereistä vai jostain ihan muusta.
Ongelmanani on siis se, että näen ihan sairaita painajaisia joka yö ja painajaisten näkeminen aiheuttaa valveilla ollessani todella tuskaisen olon. Asiaa ei helpota se, että nukun JOKA YÖ vähintään 12 tuntia. En vain saa itseäni ylös aikaisemmin.
Painajaiset joita näen, ovat siis todellakin suoraan kuin jostain japanilaisista kauhuleffoista. Eräs yö näin unta, että söin kyykäärmeistä tehtyä ruokaa ja käärme meinasi tappaa minut. Samassa unessa oli hirtettyjä ihmisiä, ampumista ynnä muuta kivaa, mitä kaikkea nyt vaan voi sairaassa mielikuvituksessa keksiä. Voitte kuvitella, minkälainen olo minulla on seuraavana päivänä, kun puolet vuorokaudestani menee edellämainittujen asioiden seurassa.
Hereillä ollessani, minua pelottaa, että rupean näkemään edellä mainittuja asioita myös valveilla ollessani. Yksi yö sain ihan järkyttävän paniikki/ahdistuskohtauksen, kun mietin, että mitä jos yhtäkkiä rupeankin näkemään näitä asioita valveilla ollessani. Sairaalareissuhan siitä sitten tuli.
Tiedän jossain syvällä järjellisessä mielessäni, että en oikeasti ole hullu ja että en näe unissa näkemiäni asioita päivällä, mutta pelko siitä, että sekoan, ajaa minut todella tuskaiseen olotilaan. Ennen olin todella itsenäinen ihminen ja sain paljon aikaan, mutta nyt en voi oikeastaan tehdä muuta kuin maata liikkumattomana sängyllä ja miettiä painajaisiani.
Onko muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia ja jos on, miten olette selvinneet niistä?
Täytyy tässä vielä mainita, että fyysisesti olen niin terve ihminen, että sairaalassa aiheutan hämmennystä rajuilla fyysisillä oireillani (oksentelu, kramppaus, hikoilu), kun kaikki veriarvot, nestetasapainot, verenpaineet ynnä muut ovat niin hyvällä mallilla, että olen oikea terveyden perikuva!
Kiitos jo etukäteen, jos joku vaivautuu tähän vuodatukseeni vastaamaan ja jos joku viitsii kertoa omista vastaavanlaisista kokemuksistaan!