Mikä siinä on ettei mieliala kohene?
Historiassa paljon masennuksia ja nyt päällä vaikea masennus. Tällä reissulla mennään nyt jo pitkälti kolmatta vuotta. Ikää on siis 35. Uni on mennyttä. Kaikki mahdolliset lääkkeet on koitettu. Ei vaan löydy kampea ylös. Nyt kuukauden puhtaana lääkkeistä kun huomasin puhuvani ihan mitä sattuu… Ei paljon parantanut mielialaa.
Päivätyöni olen kuitenkin saanut pidettyä. Ja se onkin todella työn takana. Perhe varmasti kärsii sivussa. Mutta ovat varmasti jo tottuneet olotilaani.
Pahinta on jatkuva kuoleman toive. Ei päivää ettei ajatusta kuolemasta olisi läsnä. Välillä tuskastuttavan kovasti. Olen kateellinen ihmisille joilla ei tällaista ole. Pahinta on että tiedän kykeneväni tämän ajatuksen toteuttamiseen. Historiaakin on.
En pidä elämää sinällään huonona. Elämäni onkin suurimmalta osaltaan ihan normaalia. Ei siis mitään suurempia ongelmia. En vain löydä siitä mitään syytä miksi. Olenkin miettinyt ja kysellyt miksei ihminen saisi tehdä itsemurhaa. Onko parempi että yksilö joutuu kitumaan sisällään ettei muilla tulisi pahamieli. Ei sen yksilön poismeno kuitenkaan ikuisesti ketään paina. Toki tätä ajatellen en halua lapsieni kärsivän siitä mitä itselleni tekisin. Tekihän isäni niin ja jotenkin ajattelen että olen yhtä oikeutettu tekemään samoin. En vain halua että omat lapseni ajattelevat samoin…
Noh. Jotain kun keksisi. Vaikka pääsisinkin tästäkin masennuksesta niin tiedän että seuraava tulee. Ja aina kesto on vähintään tuplannut. Eipä tuokaan ajatus lohduta.
Ja kyllä olen hakenut apua. Ostanut kalliilla apua. Yrittänyt eri hoitomuotoja. Ei tunnu mikään tepsivän. Psykiatrini viimeisin lausahdus oli: en pysty sinua auttamaan. Samalla täydet reseptit eri huumeita. Loppuun vielä, toivon näkeväni sinut uudelleen. Eivät nekään juuri auttaneet. Päin vastoin. Tunsin olevani tuomittu tähän tilaan.
Ehkä tämä huuto tyhjyyteen auttaa.
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.