Petetty, nöyryytetty ja hyväksikäytetty
Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa joten anteeksipyyntö jo etukäteen jos viestini sisältö hieman poukkoilee. 🙂
Otsikosta saattaakin jo arvata mitä asiani koskee. Olen 19- vuotias naisenalku, joka rakastui väärään mieheen. Ja sai pahemmin siipeensä kuin mitä kuvitella saattaa..
Kaksi vuotta roikuin kiinni minulle tärkeässä (tai niin hän ainakin sai minut uskomaan) ihmisessä joka näytti todellisen luonteensa vasta sen jälkeen kun oli saanut minun täysin pauloihinsa. Olin kuullut tarinoita hänen tavastaan kohdella naisia, mutten voinut uskoa että hän tekisi näin minulle. Olen luonteeltani hyvin herkkä, ehkä liikaakin ja ikävä kyllä myös aika sinisilmäinen joten uskoin kaiken soopan, mitä mies minulle syötti.
Lupaukset siitä, että meillä olisi yhteinen tulevaisuus, rakkaudentunnustukset, puheet lapsien hankkimisesta..ja kaikki oli pelkkää kylmää, laskelmoitua valehtelua. Hän vaihtoi minut lennosta toiseen naiseen hiljattain, vaikka oli antanut ymmärtää että hän haluaa vain minut. ☹️ Tunnen itseni niin naiiviksi ja satumaailmassa eläneeksi hölmöksi. Ja tämä mies ei itse myönnä tehneensä mitään väärää, tuskin hän edes tajuaa sitä.
Jälkeenpäin mietittynä olen alkanut epäillä että tällä miehellä olisi jonkin sortin persoonallisuushäiriö tai ainakin vajavuutta tunnepuolella: Hän ei koskaan halunnut puhua tunteista. Häntä ei koskaan kiinnostanut minun tunteeni, pelkkä seksi vain. Ja useimmiten hän halusi nähdä baarissa ja ylipäätänsä kännissä. Ja silloinhan niitä lirkutuksia alkoi sadella, mutta sanahelinä ei ollut aitoa vaan manipulointia jolla saada minut vuoteeseensa.
Eniten tässä sattuu se, että todellakin itse pidin ”suhdettamme” muunakin kuin pelkkänä seksinä, tunteeni häntä kohtaan olivat niin voimakkaita että välillä itkin itseni uneen yksin ollessani. Niin paljon minä häntä ikävöin. Hän oli minulle koko maailma..kunnes se maailma romahti toisten naisten kanssa vehtailuun, valehteluun, välinpitämättömyyteen. Yhtäkkiä olin hänelle pelkkä esine, jonka saattoi ottaa käyttöön silloin kun huvittaa. Näin jälkikäteen tuntuu uskomattomalta, että sallin itselleni tällaisen kohtelun niinkin pitkään.
Haluaisinkin tietää, onko teillä muilla kokemusta ns. pelimiehistä? Miten olette selvinneet kaikesta tunteilla leikkimisestä ja hyväksikäytöstä? Minua pelottaa, etten pysty ikinä luomaan tervettä pohjaa uudelle parisuhteelle kaiken tuon nöyryytyksen ja itsetunnon hajottamisen jälkeen. En tahdo enää ikinä kokea samanlaista kohtelua. 😭