persoonallishäiriöisten lasten isovanhemmat

persoonallishäiriöisten lasten isovanhemmat

Käyttäjä salainen55 aloittanut aikaan 08.10.2012 klo 08:17 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 08.10.2012 klo 08:17

Etsiskelen isovanhempia joiden lapsenlapset kärsivät jostain peroonallishäiriöstä. Toivon kokemuksien jakamista ja toivon lisäämistä, uskoa parempaan tulevaisuuteen.
On raskasta katsoa ja kuunnella lasten raskasta osaa omien lastensa kanssa kun on kaikenlaista sairautta. Tuntuu etten edes muista olenko minä tarvinnut kestää tuollaista omien lasten kohdalla? Nyt on pää ihan sekaisin huolesta ja murheesta, kauhusta miten tästä selvitään mitä pitäisi tehdä että voisi auttaa ja kannustaa eteenpäin.
Alkoholi, huumeet ja kaikenlainen itsensä tuhoaminen kun on nyt esillä. Ja se ilkeys ja inhottava käytös vanhempia kohtaan mitä nuoret nyt esittävät on aivan käsittämätöntä. Jouduin kuulemaan sitä vihan määrää. Nuoren äänikin oli kuin vanhan juopon ääni ja teksti mitä suusta tuli oli aivan hirveää.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 10.10.2012 klo 11:42

Olen aika onnellinen nyt, kun huomaan että oikeasti olen toipunut mielensairaudesta josta kärsin aikoinaan. Ja sekin varmaan johtui vain alistetusta asemasta elinympäristössä, josta onneksi lähdin pois.
Ensin kyllä tuli hirveä syyllisyys, että minun syyhän se lapstenlastenkin ongelmat on, kun olen kantanut vuosia syyllisyyttä jos lapsille jotain ongelmaa tulee. Mutta aika äkkiä nyt meni ohi syyllisyys ja tilalle tuli terve viha, ettei minulle puhuta noin enkä ole ansainnut rumaa kielenkäyttöä. Ja uskalsin jopa sanoa siitä.
Mutta hetkeksi se vanha minä tuli esiin ja hirveä häpeä omasta itsestä ja syyllisyys siitä että olen jotain pahaa tehnyt.
Kaltoin kohtelijat, kiusaajat ja muut vallan väärinkäyttäjät voivat aiheuttaa ihmisissä näitä masennus ym. tiloja ja ihminen yrittää hakea itsestään vikaa ja parantaa itseään, kun vika on vain siinä että on ihan väärässä paikassa alistetussa asemassa, toisten hyväksikäytettävänä. Kun pääsee pois ja ei enää mene sellaisten lähelle niin paranee ja alkaa näkemään, tuntemaan mielessään kuinka on ollut alistettu, toisten manipuloitavissa. Eikä kukaan arvosta pidemmän päälle sellaista joka antaa muiden kävellä itsensä yli. Silti ei tartte itse olla "öykkäri" tai ylempänä muita.