Perätön lastensuojeluilmoitus!
Elämäni alkoi pikkuhiljaa nousemaan ylöspäin miehen kuoleman jälkeen vaikka tuosta tapahtumasta onkin vasta 10kk. Sain osa-aikatyötä ja sen lisäksi päätin käydä lukemassa palvelukodissa iäkkäille ihmisille.
Viime viikolla tuli puh.soitto että meistä on tehty nimetön lastensuojeluilmoitus. Olin aivan ihmeissäni ja päässäni pyöri miljoona asiaa mitä olen tehnyt väärin tai onko jotain tapahtunut. Minulle kerrottiin että ilmoittaja sanoi että teen liikaa vapaaehtoistyötä etten jaksa ja lapseni eivät tottele. Matto vedettiin täysin alta pois. Sanoinkin että minun täytyy varmaan lopettaa kaikki, johon he sanoivat että ei missään nimessä, päinvastoin sehän on minulle terapiaa ja parempi niin että teen jotain. Pahempaa olisi jäädä kotiin neljän seinän sisälle. Tiedän tuon olevan totta mutta romahdus tuli kuitenkin.. Mietin koko ajan että kuka ja miksi?! Kuka on niin pahansuopa? Toki minulla on epäilykseni mutta mitään varmaa en voi sanoa. Olen viettänyt unettomia öitä ja tuntuu ettei ihmisiin voi luottaa enää. En uskalla sanoa kaikkea kaikille vaan puhun vain niille johin tiedän luottavani ja niitä on vähän! Samoin kävi myös ystävyyssuhteissani. Ihmset joita pidin hyvinä ystävinä olivat puhuneet minusta selkäni takana. mm. siitä kuinka kiinni olen lapsissani ja jotain muuta sitä minulle ei kerrottu. joten luottamus heihinkin on horjunut pahasti.
Kovasti olen miettinyt että onko osani kadehdittava kun mieheni ja lasteni isä kuoli? Onko se kadehdittavaa kun ihmiset ottavat osaa ja kantavat huolta? Vai onko tuen saaminen ollut jollekin liikaa??
Voinko tehdä mitään kantelua perättömästä ilmiannosta vaikkakin se on noin ”lievä” sillä se on vaikuttanut minun elämääni huomattavasti. Olen viettänyt unettomia öitä, pohtinut ja ajatellut elämääni, luottamusta.. Enhän minä uskalla kohta liikkua missään lasteni kanssa, puhua kenellekään kovin luotettavasti.. sillä enhän koskaan tiedämielloin se tulee jälleen vasten kasvojani..