Nyt en kyllä yhtään tiedä liekö tuolla aiemmissa aiheissa sitten juurikin kyseistä juttua, mutta voinette sitten opastaa minut oikeaan viestiketjuun mikäli tiedätte semmoisen olevan🙂
Elieli, kaipaisin samankaltaisten koettelemusten läpikäyneitä. Olen 21-vuotias tyttö, ja minua on kiusattu koulussa yläasteella; kiusaaminen oli etupäässä henkistä. Minut myös pahoinpideltiin yläasteen aikana kertaalleen, ei kuitenkaan kovinkaan pahasti noin fyysisesti arvioiden. Tapahtumat eivät liittyneet toisiinsa (paitsi nyt ehkä kiusaaminen yltyi kun saatiin uutta aihetta keljuilla…)
Tapahtumista on nyt aikaa kuutisen vuotta, ja olen osittain yksityiskohtia unohtanutkin. Selittämättömästä syystä on alitajuntaani nyt kehkeytynyt pelkotila, joka ei ota laantuakseen. En pysty toisinaan lähtemään edes ulos kävelylle sillä pelkään ”jotakin”. Muita ihmisiä, tilanteita. Pelkään eniten sitä, että kohtaamani ihmiset jollakin mystisellä tavalla vihaavat minua jo ennen kuin tuntevatkaan, joten pysyttäydyn mahdollisimman neutraalina jotten ärsyttäisi ketään. Öisin näen toisinaan painajaisia, välähdyksiä vanhoista muistoista.
Kävin em. ”sattumusten” vuoksi myös psykologilla silloin jokunen vuosi sitten, mutta asioiden läpikäyminen lopetettiin ilmeisesti aivan liian aikaisin. Sepä tässä kummastuttaakin; silloin oli hetken ajan ihan ok olo jo…On kamalaa pelätä koko ajan jotakin, varsinkin kun en todella osaa selittää edes aina mitä pelkään…😭
Luulin, että asia olisi no big deal, mutta kun ei ole. Luulin kaiken jo olevan historiaa ja päässeeni yli, mutta viimeisen vuoden aikana henkinen paha oloni on vain voimistunut. Välillä tuntuu jo että pelkään kaikkea liikkuvaa; en voi lähteä ulos ystävieni kanssa sillä pelkään kohtaavani ihmisen joka ei pidä minusta ja haluaa joko haukkua tai lyödä minua.
Olisi enemmän kuin mukavaa kuulla, onko minulla ehkäpä kohtalotovereita, oloni on aika sanoisko ”umpikujainen” tällä hetkellä…☹️