Olen kaunis, menestyvä, yhden lapsen äiti. Olen suosittu ja sosiaalinen, reipas ja liikunnallinen alle kolmekymppinen.
Sisälläni on kuitenkin vankila. Kärsin ahdistavista pelkotiloista. pelot pyörivät päässä jatkuvasti ja lamauttavat totaalisesti. Kuljen arjessa kuin unissakävelijä. Toimin normaalisti, nauran, juttelen ja touhuan, mutta olen jatkuvasti pelosta suunniltani. Illalla en välttämättä muista päivästä mitään muuta, kuin järjettömän pelon.
kaksi kertaa on pelko voittanut minut niin, että olen vajonnut psykoosin omaiseen tilaan. Eilen oli taas lähellä. Silmissä sumenee ja oksettaa, tärisen, enkä kykene mihinkään.
Pelkoni pyörivät samojen asioiden ympärillä ja ovat järjellä ajateltuna täysin typeriä. En pelkää tavallisia arkielämän asioita, vaan asioita, jotka todennäköisesti eivät koskaan tapahdu. Tiettyyn pisteeseen asti pystyn vakuuttamaan itselleni pelkojeni älyttömyyden.
Minulla on mielialalääkitys, jonka varassa pystyn edes jotenkuten elämään. En uskalla enää hakea apua, sillä olemme mieheni kanssa hakeutumassa lapsettomuushoitoihin ja mielenterveysdiagnoosi varmasti estäisi hoitoihin pääsemisen. En toisaalta edes usko, että minua voisi auttaa.
En ole masentunut, enkä mieti itsemurhaa. Mutta välillä toivon kuolevani, että pääsisin tästä jatkuvasta kauhusta.
Elämäni on yhtä helvettiä. Ajoittain. Välillä pelot eivät ole yhtä voimakkaita, mutta taustalla ne vaanivat.
Onko joku selättänyt tällaisen kauhun? Onko joku pystynyt elämään sen kanssa? MItä tehdä? Onko kuitenkin itsemurha ainut mahdollisuus vapautua?