Ei kannata huutaa poikkipoikki 🙂. Sehän on vain minä. Toiv. tänne kirjoittaa vielä hyvin hyvin moni muu. Se on aina kipeää, kun avautuu herkimmän ongelmansa kanssa ja sitten kokee, ettei ole tullut ymmärretyksi tms. Avautuminen - haavoittumisen riski, ne kulkee käsi kädessä. Ole rohkea.
En odota mitään täydellisen onnellista yhteiseloa, vähempikin ja epätäydellisempikin riittäisi. Joku vaan haluaisi vaikeuksista huolimatta pysyä juuri minun vierellä. Ja itse sen toisen vierellä.
Jokaisella on oma käsityksensä siitä, mitä se täydellinen parisuhde on. En väitä, ettäkö sinä et ymmärtäis, mitä minä tarkoitin. Mutta minä nyt ymmärrän, että sinulla on rima aika matalalla, mikä suurentaa sun mahdollisuuksias saada parisuhde. Varjopuolena tässä voi kuitenkin olla se, että päätyy vaikeisiin suhteisiin, niinkuin olet jo todennut päätyneesi muutaman kerran. Epäilen suuresti, että se, että joku jostakin syystä haluaa pysyä sun vierelläsi ja sinä haluat jostakin syystä pysyä sen vierellä vaatii jotakin suurempaa kuin vain "mitä tahansa" ja "kuka tahansa". Suhteen pitäisi olla jollakin tavalla tyydyttävä puolin ja toisin. Luulen, että et haluaisi, että se toinen pysyisi sun vierelläsi sen takia, mitä sinulla on, mitä sinä omistat, vaan juuri sinun itsesi takia. (vai?) Ja miten joku voi haluta pysyä jonkin ihmisen vieressä juuri hänen itsensä takia, ellei hän häntä rakasta edes vähän. No siis lyhyesti: sä haluat rakastaa ja tulla rakastetuksi( että teidän tarpeenne ja halunne jotenkin kohtaisivat ja yhteiselo olisi kummankin mielestä siedettävää, olisi kunnioitusta, ymmärrystä yms). Mä oon melko varma siitä, että olen oikeassa, koska tuskin sä haluaisit jotakin sellaista, mikä pahentaisi sinun oloasi tai minkä takia olotilasi ei muuttuisi mitenkään.
Koitan selittää ajatuksiani: ajatellaan, että ilmaantuisi joku ihminen, joka ei olisi alkoholisti tms ja sanoisi haluavansa olla sun kanssasi. Sinä mitä tod. ilahtuisit ensin, koska tämähän on juuri sitä, mistä sinä oot haaveillut. Mutta se, kestääkö sinun ilosi riippuu siitä, miten teidän suhteenne kehittyy. Ilosi voi jatkua, koska sä tajuat joka päivä, että tämä on juuri sitä, mitä sinä olisit halunnut. Tai sitten ilosi saattaa pienentyä koko ajan ja jopa mennä miinuksen puolelle, jos sinä huomaat esimerkiksi, että toinen on käyttänyt sinua hyväkseen. Samoin toinen saattaa olla tyytymätön, jos se tajuaa, että sinä elät sen kanssa ei sen takia, mitä se on, vaan yksin sen ajatuksen takia, että sun vierelläsi on joku. Loppujen lopuksi se voi olla alentavaa ja tuhoavaa kummallekin.
En sano, että sinun olisi mahdoton löytää sitä haluamaasi ihmistä. Ymmärsin niin, että olet jo melkein menettäyt kaiken toivon, että voisit löytää hänet ja jokaista epäonnistunutta yritystä tulkitset todisteena siitä, että se olisi mahdotonta. Ja tätä ei kannata tehdä. Älä menetä toivoasi! Eihän se ole helppoa. Tiedän. Mutta jos sä sen menetät ja jatkat samaan malliin, sun mahdollisuutes pienentyvät jo sen takia, että sinä et uskalla toimia edes sen verran, mitä pystyt. Sun kannattaa siis säilyttää positiivisuus tilanteessa, vaikka se tuntuu täysin epäloogiselta olosuhteisiin nähden, jotta sulla olisi paremmat mahdollisuudet.
Olet mahdollisesti katkera elämälle (tai jollekin) siitä, että et ole kokenut tyydyttävää parisuhdetta elämässäsi. Voin sanoa, että jokainen meistä voi halutessaan keksiä jonkin asian, josta se voi olla katkera (jotkut ovat esim katkeria, että ovat antaneet parikymmentä vuotta jollekin ihmiselle, joka sitten petti heidät ja lähti pois). En en, en vähättele sinun ongelmaasi. Päinvastoin voin hyvin kuvitella, miten kipeä asia se on. Yksin ei ole kenenkään hyvä olla. Mutta sinä et enää voi asialle mitään. Voit kuitenkin jotakin sille, miten elät tulevaisuuden. Jos elät toivottomana, voi heti sanoa, ettei mitään hyvää seuraa. Sinun kannattaa siis antaa itsellesi luvan nauttia niistä asioista, joista sä voit nauttia ja pysyä mahdollisimman hyvässä kunnossa, jotta kun sinä tapaat sen ihmisen, teillä olisi mahdollisimman hyvä pohja parisuhteelle, jossa kummatkin haluavat pysyä.