parisuhde kriisissä
Olemme avioliitossa oleva pariskunta. Yhdessä olemme olleet jo yli 20v.
Alkuaika oli ensin sitä, että itse ihastuin en suoraan rakastunut, mutta pidin erittäin
hyvänä kaverina.
Takana oli nuoruuden rakkaus, joka katkesi pettämiseen.
Me kuitenkin kasvoimme yhteen!
Lapsen saimme 5v seurustelun jälkeen ja menimme naimisiin.
Nyt lapsia on 3.
Olemme rakentaneet talon maalle, ei paljon tarvinnut lainaa ottaa, koska olin säästänyt sitä varten.
Alkuajat menivät hyvin, pieniä riitoja toki aina oli, mutta ei isompaa.
Miehen työnantaja tuollon järjesti matkoja mm. siten, ettei kertonut mitään työntekijöille, ja yksi tällainen osui sitten tuonne viroon. (en ole huolissani onko mieheni pettänyt minua tuolloin tai muulloinkaan, sillä tietty luottamus on….
Itse olen harrastanut paljon, ollut viikonloppusin pois, harrastuksen perässä, mies on ollut usein mukanakin.
Yhtäkkiä alkoi kiinnostus hiipua ja lähelle muutti ihmisiä, joiden kanssa halusi olla tekemisissä.
Mm.teki töitä heille, iltaisin ja mukaan kuului useinkin oluen juonti..
Olin pienten lasten kanssa kotona ja selvittelin, että mm. pappa kuoli (miehen isä) ja myös sitä, että hän ei tule takasin.
Mieheni oli romahtaa tuolloin.
Hän rupesi harrastamaan myös metsästystä tuohon aikaan….
eli viikonloput oltiin sitten hirvimetällä, aamusta iltaan…
Taasen uusi mies muutti lähelle, eikä aikaa, kun tämä yksinäinen susi, yritti ujuttaa perheeseemme, soitti asioita, miehelleni, mitä minä tein väärin,
puhui toiselle naapurillekin ja kyttäsi muutenkin tekemisiäni!
Mieheni taas viihtyi tämänkin seurassa ja taas lisääntyi kaljottelu (jo siinä määrin, että alettiin puhua erosta). Sammuminen oli lattialle, lasten huoneeseen, vessaan, naapuriin (seuraavana päivänä kotia)
Huomautin asiasta ja tilanne rauhoittui hetkeksi!
Sitten tultiin siihen pisteeseen, ettei rahat riitä…mieheni manasi sitä ja masentui (minun mielestä9.
Itse lainasin rahaa hoitaakseni kaikki laskut mm. pienellä lainalla ja muutamalla pikavipillä.
Tästä syntyi täysi sota, että pikavippejä, josta kierre meinasi tulla ja taas kaljaa k ehiin ja pakeni tilannetta millon minnekin.
Lasten kanssa on ollut kotona, kuskannut harrastuksiin jne. mutta sellanen henkinen läsnäolo on puuttunut.
olemma neuvotelleet perheneuvolassa, koska yhteistä aikaa ei ole, tuosta on jo 3v aikaa ja nyt sama tilanne päällä.
Käytiin ja he sanoivat, että tiedätte itekin, mitä pitää tehdä…tehkää.
ei vaan ole niin helppoa, hoidin raha-asiat kuntoon pienellä lisälainalla.
ja samalla rakennetaan muitakin rakennuksia pihaan.
Kuitenkin mies on juurikin puhumatta, seksi ei kiinnosta jne.
Mitäpä neuvoksi🌻🙂🌻