Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.05.2020 klo 11:43

EI tä elämä ole mulle tarkoitettu. KOko ajan jotain vastoinkäymisiä.

Juu, tilasin uuden telkkarin. Mut en tiä millaisen todellisuudessa. EN mä saanut AsPasta mitään apua, joten piti ite ostaa "sikaa säkissä"

Sisko ei pääse maanantaina ikeaan, koska huomasin nyt et eihän se telkkari mahu mihinkään noista 4 lipaston päälle ja kaikki eri korkuisia. Hän pääsee tiistain illalla vasta.

Sit mihin toi nykyisen telkkarin alla oleva lipasto laitetaan. No äiti ehotti että makkarista puretaan kirjoituspöytä ja osat raahataan heijän varastoon, koska täällä on varastoihin, niin munki, murtauduttu. Ja kirjoituspöydän tilalle viiän toi lipasto.

Soitin tytölle kysyäkseni, saako sen pöydän viä varastoon, kun on hänen. Hän ehotti jos sen siirtäis olohuoneeseen kukkapöydäksi ja kukkapöytänä oleva pöytä ja ltelkkarin alla oleva lipasto makkariin. Samalla sovittiin että tyttö tulee tiistaina koulun jälkeen suoraan tänne ja aletaan siirtelee huonekaluja ja sitten hän auttaa telkkarin laitossa.

Tä kämppä on keräilyn taivas. On vanhoja huonekaluja ja uusia. On puuväriä ja valkoista ja mustaa. sinistä sohvaa unohtamatta. EN mä haluukkaan et tä on joku sisustajan lehden kämppä.

Anteeksi jos on virheitä. Ahdistus saa mut jo tärisemään ja aivot ei keksi sanoja eikä osaa tavuttaa niitä oikeen. Mut tä voi ehkä auttaa hiukan tä kirjoittaminen. Ainakin nyt kun ei ole ku radio seurana.

Käyttäjä kirjoittanut 22.05.2020 klo 16:29

Hei, luin aamulla sun uutisen tvn hajoamisesta. Ne pahukset kun on tehty samallai kuin kaikki muukin nykyään, "ei kannata korjata". Mietin pihalla pensaita leikellessä tätä sinun probleemia. Ja tuotakin, mikä tv kannattaa ostaa, sitäkin oisko jollain tv korjaajalla myydä toimivaa peliä? Joinain aikoina oli sellainenkin ammatti jollain. Eron jälkeen piti käyttää matkatvtä, teki jotain korjatakseen. En muista mikä vika oli. Joku vaihdettava osa jossain. olin soittanut ja kysynyt, kertonut minkälainen vika johon vastasi heti että hällä on siihen uusi osa. Nyt kun ostat uutta tvtä, kannattaa kysyä että se on sitten lähivuosinakin toimiva, teräväpiirto-ohjlemia näkee sitten kun kaikki muuttuvat sellaisiksi? Jotain 5 v sitten, jouduin uusimaan tvn. En tiennyt tuommoisia kysellä, mutta sittemmin kanavasäätelyiden tiimoilta joutunut soittamaan sinne ja kysymään myös tuon, toimiiko sitten kun jotain laajemmin lähetyksissä muuttuu. Sanoi toimivan. Ehkä nykyään ei enää myydäkään liian vanhaa tekniikkaa? - Toivon, että ostosi onnistui ja laite toimii niinkuin pitää, pakkaset ja helteet! Semmonen pistorasia on hyvä, jossa useampi pistokepaikka, ja naksautettava nappula jossa palaa valo kun virta kulkee. Katkaisen siitä virran aina kun en katso tai kuuntele radiota. Ukkosten takia se on kätevä, ei tarvi könytä tvn taa irrottamaan pistoketta seinästä. Saa kaikki laitteet virrasta pois kerralla. Pöytäkoneen luona on vastaava, kun joka laite tarvii välillä latausta. Semmonen useamman pistokkeen pistorasia ei maksa montaa euroa, ainakaan esim. näissä maisemissa Clas Ohlsonilla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.05.2020 klo 21:26

Keskustelua, oon pistäny kaikki laitteet niin et jos alkaa ukkostaa, otan va töpselin pois. Sit sammuu tv ja digiboksi. Radiolla on oma töpseli tietokoneen kanssa ja ne ei ole seinässä kun käytön ajan. Laturi on käytön ajan seinässä, joskus unohtuu seinään päivälläkin.

Mä ehkä huomenna alan tekee tilaa tv-tasolle. Mitä sitä muuta tekis?

En o tänään yhtään kattonu telkkaa. Harmittaa tallennuksien takii.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.05.2020 klo 12:19

Nyt on tv-tasolle roudattu paikka, kukat viel lattialta pois. Sit kirjoituspöytien vaihto päikseen.

Aloin tähän, kosk en voi leipoo. En saa kirjoitettuu ohjetta puhelimest ylös.

Kysyin siskolta, sopisko huomenna se tv-tason hakeminen. Ajatus olis päästä kokoo sitä ennen ti.et sit ei tarvis tytön kans kun tv laittaa.

Isoo säätämistä tämäkin taas.

Sain mä sentään pesukoneen päälle. Voiko huuhteluaine vanhentuu? Oli vaa vähän kokkaraista, mut tasoittu ku ravisti.

Olisko täs jo tarpeeksi maattu? Mieli ei tee yhtään siivota. Mut pakko on joskus.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.05.2020 klo 16:44

Pyykit hoidettu. On syöty ja juotu, kirjoitin 2 kirjettä. Nyt ajattelin jos isän soiton jälkeen kutois tai virkkais hiukan aikaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.05.2020 klo 21:43

On tä säätämistä. Huomenna tulee pitkä raskas päivä. Meinaan menemme huomenna hakee se tv-tason. Ja mä ajattelin sen koota vielä illalla ennen ku meen nukkuu. Toivottavasti on helppo palapeli.

Luin tos taas pätkän remestä. Luku tai puoli joka ilta ja nyt oon jo sivulla 120 paikkeilla. Olen jo miettiny minkä kirjan luen ton jälkeen.siitä ei ole puutetta.kirjoja on.

Mul on ollu suhteellisen raskas päivä tänään. Toivon et saan untakin sit.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.05.2020 klo 12:45

Kävin isän "syöttämässä", eli antamassa hänelle lämpimän ruuan. Äiti tekee koko päivä työn. Onneks iskäl on siskoni kissa viel hoidossa.

Ootan kosk siskolt tulee viesti että tarvii lähteä.

Ulkona on sateinen päivä tänään. Tuli pisaroita, kun kävelin. Mut en silti kastunu.

Yö meni hyvin nukahin joskus 23.30 sikoihin ja heräsin 10 aikoihin.

Mietin täs mitä tekis.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.05.2020 klo 15:29

Yritin tos sohvalla nukkuu, mut en mä osaa päivällä nukkuu. Samalla kun odotan siskolta yhteyden ottoa.

Jännittää se tv-taso. Osaanko sen koota ja saanko sen koottua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.05.2020 klo 23:47

Kokosin tason 3-4 tunnissa. Huomenna pääsee siivoo. Ainut on yksi huoli. Mulla meni lonkka. Mulla on oikee polvi kipee ja nyt on lonkka myös. En tiä, jotain tapahtu vessan ja keittiön matkalla. Kivaa jos toi huomennakin on. Ei tuu siivoamisesta sit yhtikäs mitään.

Ehkä huomen tulee tv ja sit pitää tyttöä kysyy tänne jo huomiseks, muuten hän tulee tiistaina, jolloin kaiken järjen mukaan pitäis telkku tulla.

Mut nyt mä lähen klenkkaa vessaa kohen ja sit facen kautta nukkuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.05.2020 klo 10:44

tiedättekö tunteen, kun nenässä on yön jäljiltä räkää, mikä ei suostu millään tulee ulos sieltä. Olen jo 3 kertaa niistänyt ja aina tulee vähän. Saa nähä kuinka kauan tätä riittää ja kestää. Juu ei pitäis olla koronaa, vaan allergiaa.

Jalat eivät ole mun, eilisen jälkeen. Sen vähän mitä pystyin viime yönnä nukkuu, on joku käyny vaihtaa mun jalat. TOisessa jalassa on joku palovammakin(?) tai mikä lie tumma läiskä. Mikä oli yöllä pirun kipee kun peittokin siihen osui.

Mut nyt ollaan uudessa päivässä. Telkku tulee huomenna aamusta. TÄnään tarvii jossain vaiheessa jaksaa ja pystyy siivoomaan täällä, niin että kun tyttö tulee, ni ei tarvii ku toi yks pöytä roudaa ja sitten tv asentaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.05.2020 klo 18:59

Tein hakkeri hommia tänään kun selvitin äitin sänköpostin osoitteen ja salasanan ja facen tunnukset ja salasanat.

Juttelin isän kanssa aika kauan tänään. EN o pitkään aikaa pystynyt olee isän kanssa noin kauan ahdistumatta. Pari kertaa oli sellainen että nyt ei o mukava olla, mut se meni ohi.

EN o tänään siivonnu ollenkaan. Pitää huomenna aamulla 8lta alkaa siivoo. Olen jo miettinyt mikä mihinkin ja jne.

Äiti hoiti mun nilkkaa. LAittoi siihen jonkun lääkelapun. Nyt mulla on semmoinen tunne että haluaisin sen repii pois. Äiti käski pitää niin kauan kun pysyy.

Polvi on edelleen kipee.

Syöminen on oikee ongelma. En o vieläkään syöny.Mun on pakko mennä tässä lämmittää toi pitsa ja syä se iltapalaksi ja ottaa vaikka kokonainen kurkku kaveriksi, vaikka siitä ei mitään ravintoarvoa olekaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.05.2020 klo 11:22

Nyt on tv tullu, joten kaikki palapelin osat on kotona. Pitää vaa tehä tilaa tolle tv-tasolle ja muutenkin roskia siivota.

Ruokakin pitää ajoissa tehä. Spaghettii ja jauhelihakastiketta. Yritän tänään syä ruuan ja iltapalan taas, eli vähän enemmän mitä eilen tai edellispäivänä.

Olo on väsynyt, mut lepäilyyn ei ole aikaa. Pakko saada asiat rullaa ja kun tyttö tulee, on kaikki kunnossa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.05.2020 klo 14:02

tyttö tappaa mut kun tulee, kun oon niin paljon tehnyt täällä, vaikka hän kielsi. Mut ei me muuten ehdittäis.

Laitoin kastekkeen tulemaan. Se pitää kiehua jonkin aikaa, mitä kauemmin, sitä parempi. Jännittää tykkääkö tyttö, kun hän ei oikee tomaattikastikkeista tykkää. Ja mun makuaisti on niin mieto, et onko tos tarpeeksi suolaa ja muita mausteita. Laitoin yhen lihaliemikuution ja yrtillä maustetun tomaattipyreen. Lisään ehkä jossain vaiheessa sipulia siihen. Jatkoin jauhelihan soijarouheella, että tosta riittää 4 annosta. Muuten ei olis 300 g lihaa riittänyt, mut lisäsin  reilu puol desii soijarouhetta, ni toivon että se riittää.

Nyt vaan oottelen tyttöä tulemaan. sit voidaan alkaa tekee loppu jutut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.05.2020 klo 23:57

En kirjoita pitkää....

Tytön kanssa saimme eilen kaiken kuntoon ja olen voinu olla hyvin mielin.

Tänään olin reilu 2 km lenkillä tukarin kanssa. Samalla haimme vihannekset ja hedelmät vanhemmilta ja käytiin apteekis ja kaupas äkkiä.

Aamulla ennen lenkkiä siivoskelin oloh. Pöytää siistimmäks ja otin uuden ihanan hiirimaton käyttöön. Tyttö osti mulle.

Nyt alkaa kirjaimet hyppii siihen tahtiin, et on parempi alkaa nukkuu....

Käyttäjä kirjoittanut 28.05.2020 klo 07:15

Aika rajusti ilmaisit.

Saan itteni kiinni tämän tästä syyllisyyden takia yhteyden yrittämisestä.

Olennaisia vuosia olin etäällä tyttären elämästä, jotka haluaisin korjata kykenemättä.

Välit on hyvät. Halu auttaa painaa päälle. Ehkä puolin ja toisinkin.