Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.05.2020 klo 16:16

Keskustelua ❤ kuvailit melkein mun kämppääni 😥. Pyykkikasoista lähtien.

Leivoin tossa toisen piirakoista. Just kun sai tiskivuoren pois, tuli uus. Päiväruuan vuoka ja leipomistarvikkeet.

Kauppamatka meni yllättävän rennosti. Sain kaiken minkä halusin ja extrana minttukaakaota. Se on erikois tilanteihin. Harmi va ku maha meni kotona sit sekaisin. Olin yksin.

Olen paljon saanu tänään aikaiseksi, mut ei se näy.

Nyt ku leiposin jo puolet niin, huomen vois kattoo jos siivoais. Pesis pyykkiä ainakin.

Tytöllä on menny hyvin mökillä kuulemma. Tiedä sitä sit. Toivottavasti tämä loma auttaa.

Nostin nyt taas sitä lääkettä, ni ku lääkäri määräs.  Harmittaa kun synttärit menee pilalle, ku en saa lopettaa tota myrkkyy. Tosin tuttu sano: mikä estää. Sanoin: et en ole niin tyhmä että otan huumausaineeksi luokiteltavaa lääket 200mg pvä ja vedän alkoa päälle. Ennemmin itken sit synttäripäivänä.

Käyttäjä kirjoittanut 16.05.2020 klo 10:30

Toivottavasti et kuitenkaan itke! En tiedä, onko se juhlapäivä sinulla milloin, mutta toivon että näet auringonvaloa elämässäsi sen hetken jos itseä ajattelet. Olet ihminen 💚, olet nainen 💛, olet äiti 💗, olet tytär 💚 - moninkertaisesti   o n n e a , ehkä vähän etukäteen, mutta kuitenkin!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.05.2020 klo 13:21

Onhan siihen aikaa, mut tässä on tapahtunut kaikkea. Isän vointi huononi, tytön vointi huononi. Mun pitää pitää kaikki langat käsissäni, etten huononis. Mä tosiaan pelkäsin illalla etten näe enää tyttöä, mut herättyäni sain huojentavan puhelun häneltä. Tyttö oli nii maassa eilen ja ahdistuksissa. Mikä siihenkin auttais. Samanlainen ku mä, menee hyvin ja sit yhtäkkiä menee pohjamutiin. Ihan ku jotain kakssuuntaista, mut ei lääkäri vissiin näe sitä. Ailahtelemme liian nopeesti.

Ei ainakaan lääkkeennosto herättäny 7ltä, va nukuin yli 10. On vähän tukkoinen päivä. Sain mä sen toisen piirakan tehtyy ja tiskit koneeseen ja kone pääl.

Olen mä jo lattialla maannu ja miettiny millä voimalla sitä noustaan taas. Nousin jotenki ja huomasin et oon tappanu vissiin tytön antaman kukan. Yritän pelastaa sitä viel.

Sit itku tuli. Enkö pysty ees kukkaa pitää hengis.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.05.2020 klo 15:56

Ehkä se kukka ei ole tärkein hengissä pidettävä asia just nyt❤ Kuulostaa siltä että vaadit itseltäsi aika paljon.

Laitan kiertoon Anja Laurilan runon Mitta. Äitini jakoi sen kerran mulle.

Lähdin lapsuuskodista
selässäni reppu
ja repussani mitta.

Sillä mittasin itseäni.
Ja aina oli tulos:
Ei riitä, ei riitä.

Kauan uskoin mittaani.
Sitten löysin uuden.

Se sanoi:
Riittää, riittää hyvinkin.

Silloin tajusin,
mittani oli virheellinen.
Sen ainoa lukema oli:
ei riitä

Vein sen takaisin,
ja äitini hämmästyi:
Ei se virheellinen ole,
se on perintömitta
ja kulkenut suvussa kauan.

Käyttäjä kirjoittanut 16.05.2020 klo 16:00

Taidat pitää koko perhettä pystyssä. Vanhempiasikin. Ei ihme, että voimat välillä valuu pimeään. En tiedä kumpi on parempi, tuo kuten teillä, sun tytär informoi olojaan ja pelkäät puolestaan, vai se etten kuule tyttärestä mitään ja tiedän kivuistaan ja pelkään aina mitä on edessä siellä tyttärellä. Sinun elämässä yhteys omiin toimii suoremmin.

Ompa meidän elämät millasia tahansa, elämään saa luottaa. Meille ei anneta enempää kipua kuin me jaksetaan kantaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.05.2020 klo 21:59

Kiitos soroppi ja keskustelua ❤

Tyttö on turvassa, kaupungissa. Eikä äiti ees huutanut. Oli vaan hiljaa kun kerroin eilen iltaisesta. Tultiin siihen tulokseen, et taatan huono kunto siellä sai tytön pasmat sekaisin.

Se on totta että mä huolehdin vähän kaikista, mut en itestäni.

Illalla saanut ahdistuskin helppas hetkeks. Oli ilkeetä kun vasemmasta alimmasta kylkiluusta sattui. Samalla hengitys oli raskaan tuntuista. Olen tainu sairastuu ahdistukseen. Tällä hetkellä kun oon siihen ottanu 100mgx2 lyricaa, ei ole tehonnut. Tosin en ole sitä ku 2x ottanu. Sitä, jos tä jatkuu, ni en tiä mitä teen. Soitanko ja koska lääkärille, vai puhunko hoitalle. En voi elää kokoaikaisessa ahdistuksessa, johon hengittäminen ei auta. Se et mun masennus on muuttunut tälläiseksi nyt, on ilkeetä. Tulee mieleen, mitä oon nyt tehnyt väärin.

Mut kaipa tämä ilta metee striimii kattoes ja rauhottues. Jos sais ton pienen ahdistuskivunki pois, olis kivaa. Juomista olen säädelly ja yritän aamusin ja päivisin jua, etten sit kastelis sänkyy yöllä. Sekin on vissiin va siksi että nukuin nii sikeesti. Viime yönnä en ainakaan nukkunu sikeesti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2020 klo 10:46

Yö meni hyvin, vähän vähäisillä unilla. Saa nähä jaksanko.

Aamu alkoi suihkulla ja jälkeen kriittisten paikkojen rasvaamisella.

Sit olenki kutonu ja juonu teetä 2 mukillista.

Tänään täytyy pikkukukat kastella. En o 2viikkoon kastellu. Siirsin jo köynöksen oksia lipaston päälle, ettei se roikkuvana tipu.

Muutaman h päästä on välipala. Jätin piirakan palan sitä varten.

Käyttäjä kirjoittanut 17.05.2020 klo 17:52

Hei saloka. Minä laitoin kukkaset kivasti, aiemmin heitin vanhat kukat(huonommat) pois. Nyt on kivat istutukset. Miten kukat voivat kun niitä ei ole 2 viikkoon kasteltu?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2020 klo 21:33

Pikemiten, yllättävän hyvin. Mulla on vessas yks kukka ja tänään katoin et tekee 2 uutta lehtee. Viel hetki sit oli unohtunu kastella. Oli kuolemas. Mulla ei ole ku orkideat kukkivia ja ne ei tarvii ku vähän vettä.

Ilta alkaa pimentyy. Itekkin ihan loppu jo. Huomenna ehkä enemmän kun yritän tämän polveni kans siivota. Hiukan roskii pois ja jne.

Käyttäjä kirjoittanut 18.05.2020 klo 09:52

Huomenta... en tiennykään, ett wcssäkin voi kukat kasvaa.. mutt johtuu ajatuksesta ettei wcssä ole ikkunaa, josta saisi valoa, ehkä sinulla on wcssä ikkuna?

Orkideoista olen käsittänyt, vaikeita saada kukkimaan.... toinen mikä vaikea, saint paulia tai miten se kirjoitetaankaan...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.05.2020 klo 11:54

Keskustelua, en tienyt mäkään. Vois ottaa tänään se kokeeks tänne valoon. Mulla ei o siellä ikkunaa.

Oon hiukan siivoillut ja kuunnellu räp-kanavaa radioista. Parin tunnin päästä tukihenkilö tulee auttaa siivoo. Olen varmaan illalla väsynyt taas. EIlenkin nukahin puhelin käteen.

Käyttäjä kirjoittanut 20.05.2020 klo 16:51

Hei en oo hortonomi ollenkaan... en ymmärrä kukista muuta kuin vettä tarviivat sillpin tällöin... ja valoa. Joku kukka voi tykätä varjoisemmasta, en osaa nyt sanoa mikä. Ne on niin erilaisia, kukat. Se orkidea, siitä on jääny mieleen että se kastellaan kerran reilusti mutta pidemmäksi aikaa annetaan sitten olla rauhassa kunnes seur.kerran kastellaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.05.2020 klo 21:07

Keskustelua 👍

Tänään kävin vanhempien parvekelasit pesemässä, kaupassa ja apteekissa. Muuten olen kotona ollut.

Yritän miettiä, mitä tekis synttäreillä alle 2kk pääst.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.05.2020 klo 11:24

Huono yö takana, kun pelkäsin et tyttö tekee itelleen jotain. Kerroin hänelle etten tulis ikinä toipuu siitä. Tyttö vakuutti että on menos nukkuu.

Voi sekin olla syy, et join 3litraa pepsi maxia 4:ssä tunnissa ennen klo 17.  Juu tyhmä temppu ja huomasin kuinka paljon ihmiskroppa voi täristä.

Nyt on uunissa 2 erinlaista banaanikakkua. Tietää ainakin mitä mä välipalana syön. Pitäis va jaksaa siivota jäljet, mut makaan lattialla hetken ekana.

Mietin täs kun nousen, jos tekis teetä itelleni. Olkoon se palkka leipomisesta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.05.2020 klo 16:41

MIeleni on surkea. Olen itkua pidatellyt. Soittanut jokaiselle, jolle keksin. Telkkari meni rikki. Huomenna tarvii tilata uusi, mut hinta on korkea kun voin vaan yhdestä paikkaa ostaa. Katoin sieltä, enkä ymmärtänyt niistä mitään. KAmalasti oli 50-70 tuumaisia vissiin, enkä halua semmoista. Mulle riittää 40 tuumainenkin. Huomenna tarvii soittaa aikaisin aamulla sinne ja tilata.

Telkkarissa meni kuva pimeeksi, mutta ohjelma pyöris. Hahmoja näkyi ihan aavistuksen. Vanhemmat käski ottaa virrat pois. Otin, mutta telkkarissa kulki virrat vielki. 2 minuuttia taisi telkkari olla ilman virtaa päällä, ennen kun sammui.