Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä kirjoittanut 19.01.2020 klo 08:03

Saloka...

...voimia sun sunnuntaihin. Nyt ei irtoa muuta... toivottavasti sulla energiaa enemmän, sun riitettävä enempään kun läheiset lähempänä..  Kävin eilen tyttären kanssa yhdessä keskustelemassa ulkopuolisen avun kanssa. Eikun perjantaina.

Tarvitaan voimia jokainen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.01.2020 klo 14:44

Kiitos keskustelua.

Ruokaa tulossa. Tein jauhel.-spaghetti-kasviskeittoa. Toivottavasti tulee syötävää.

En ole tänää taas tehny mitään oikeastaan. Kukat sain hoidettuu. Smoothien tein Banaania, go on, soijajuomaa, persikka-mango-ananas (piltti), omenaa, nokkosta tuli tänään.  Hiukan olen kutoillut.

Huomenna pitää aamusta men suihkuun ja iltap. Hoitaa isä. Ti on pitkästä aikaa fysio ja sen jälkeen heti tukari. Ke pesen pyykkii ja siivoan. To on vapaa isästä ja muutenki vapaa. Pe taas isä.

Toivon että jaksan. Vaikka ei kamala ohjelma olekaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.01.2020 klo 11:30

Suihkussa käyty, jippii! Lääkkeet otettu, jippii!

Pää lyö tyhjää. Puolen toista tunnin päästä pitää lähtee kohti vanhempia. Menen ennen kun käyn kaupassa. Että saan vanhemmilta pyykit otettuu ja vietyy pe taas uudet, tai joskus.en oikee viitti ison kassin kans mennä kauppaan.

Mahtaako ulkona olla kylmä, vai meenkö taas tän hihattoman kanssa toppatakin alla. Huomenna tarvii vaihtaa kevät takki, ku ei voi enää hihattomis kulkee. Pitää siistiytyä hieman. Vähän jännittää linja-automatka, miten selviin siitä. Takasin ei tarvikaan tulla, ku saan autokyydin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.01.2020 klo 15:13

Huh, meinas tulla isän kans vahinko. Meinas kaatuu. Isällä on pidätysvaikeuksia ja hän lähti vessaan ilman vaippaa ja voitte arvata mitä paljaalla paikalla lattiassa käy kun se kastuu ja huonosti kävelevä ihminen menee siitä. En tiä miten isä selvis siitä pystyssä. Huh... olis tullu sairaalareissu, jos olis kaatunu. Tai ainakin häkeen soitto, meinaan yksin isää en saa ylös, eikä ees kaks. Viimeks tarvi 3 että isän sai paareihin nostettuu.

Mut nyt on kaikki hyvin, ehkä. Mulla ainakin, ehkä. Pelästyin todella tilannetta.

Lämmitin isälle pitsaa, ennen ku lähin. Sanoin et soitan taas 17 aikoihin.

Mun pitäis syä, mut järkytys tai mikä lie, vei halun syä. Yritän rauhottaa itteäni, jos sit toi ruokapuolikin hoituis.

Tänään smoothies oli vaan Banaania, go on, omenasosetta, nokkosta, soijajuomaa. Huomenna en tee smoothieta. Eikä mulla oliskaan banaania enää.

Kävin hakemas kaupasta uuden saippuan. Voiko saippua vanhentuu? Mun yks doven saippua on ihan litkuu. Mul on vähän vielä niveaa, mut nyt ostin rexonaa vaihtelun vuoksi.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.01.2020 klo 23:59

Kivaa kuulla arjestasi. Hyvä ettei isälle käynyt kuinkaan - ja varmaan sunkin säikähdys menee ajan kanssa ohi...

Olen väsynyt, ja se alkaa kääntyä alakuloksi ja uupumukseksi. Töihin herään ja kiinnostus on korkealla, mutta samalla se on myös niin intensiivistä että päivän päätteeksi olen ihan kuitti ja varsinkin lenkin jälkeen (niinä päivinä kun jaksan lähteä) ihan väsy. Jotain pitäisi muuttaa, mutta mikä olisi sellaista minkä olisin valmis toteuttamaan.

Tulinpa nyt valittaneeksi tänne sun ketjuun, anteeksi siitä! Kiitos kun olet olemassa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.01.2020 klo 16:23

Soroppi.. ei se haittaa vaikka kirjoitit. Et sä mun mielest valittanu. ❤

Päivä on ollut tuulinen, mutta lämmin. Fysiossa meni hyvin, vaikka kipeetä teki.  Tukih. Kanssa käytiin kaupassa.

Isä on muistin kans huonona. Jalat on ihan ok, jalkahoitajan mielestä.

Mä oon ihan poikki väsynyt. Huomenna pitäis jaksaa siivota. Maha on kipeenä. Mut kaipa tämä täs menee. Koht pääsee sänkyyn onneks....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.01.2020 klo 23:30

Taas ilta meni valvoes. Jos nyt kohta alkais nukkuu.

Aloitin nyt illalla tekee lyhytvartisii pitsisukkii ja äiti innostu mallista. Pitää kuulemma enemmänki niitä tehä. Sanoin et tä on kokeilua, et miten pitsi luonnistuu ym. Huomenna jatkan kantapäiden tekoo.

Isällä hyvin asiat.

Tyttö kärsii huonosta olosta, vissiin menkkoihin liittyvää. Toivotaan ainakin.

Mä söin illalla makeeta liikaa ja nyt kärsin siitä.

Mut nyt nukkumaan...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.01.2020 klo 13:13

Koneellinen pyykkejä sain pestyy ja tiskikone on käynnissä. Pitäis alkaa ruuan tekoon. Broilerin jauhelihasta kastike ja riisii. Porkkanaraastetta, jos jaksan raastaa. Olen lipsunu vähän käsitöidenki pariin ja tehny niitä kantapäitä. Yhen runebergin tortun tossa söin. En ole ehtiny smoothieta tekee tänään. Toi soijajuoma tarvii tänään jua pois. Vois tehä kaakaon itelleni ja sit alkaa tekee ruokaa....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.01.2020 klo 17:34

tytöllä ollut kiusallinen päivä töissä, kun julkkis oli pamahtanut sinne. Onneks hän selvisi tilanteesta joten kuten.

Petin itteni tänään, mut uutta nousua tarvii aloittaa taas.

Sain molemmat kantapäät tehtyy ja toista sukkaa jatkettuu eteenpäin hiukan. Aamupäivän tekeminen verottanut veronsa niin, että olen hiukan väsynyt. Yritän olla 21 asti poissa sängystä.

Huomenna olisi vielä vapaapäivä, ei tarvii isää hakee kirjastosta. Saa nähä mitä keksin huomenna. Pidänkö sen vaan vapaana, vai menenkö vaikka isää moikkaamaan. Siitä ei tiä mitä keksin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.01.2020 klo 17:41

Pentele, paloi ohralastut melkein. Tai no puolet palo. Kyl siitä jotain jäi syötävääki.

Tänään on ollu väsyttävä päivä. En o jaksanu ees käsitöitä tehä niin paljoo ku ajattelin.

Astiakoneessakin on jotain hämminkii ku tabletti ei sula.

Yöllä näin painajaista kuoleesta koirastamme.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.01.2020 klo 10:12

yö oli taas yhtä painajaista, koska ne loppuu.

Mun piti äitin kans men isoon kauppaan aamust, mut hän päättikin mennä kampaajalle. Joten kauppaan hän menee vasta klo 15 jälkeen, jolloin mulle ei sovi. Ja me viel eilen illalla sovittiin aamusta. No onneks mul on happista, ni ei tarvii kauppaan mennä. Säästyy rahat.

Äiti luulee et olen 24/7 hänen käytettävissä. Mulla ei sais olla muita , eikä muuta elämää. Nyt ku pistin aikarajan hänelle, tulee sota.

Mut kaipa mä nousen täält peiton alta. Ja meen ottaa lääkkeet.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.01.2020 klo 19:43

Ehdittiin käymään kaupas, mut ei apteekissa.

Olen noita sukkia tehny. Nyt vasta huomasin että se on nina laitisen suunnittelema malli.  Ostin 3 kerää yks väristä lankaa just pitsisukkiin. Äiti on ihan innoissaan ku teen. Yhet mun sukat oli jouluna kroatiassa asti kääntymässä.

Pitäis kynnet leikata huomenna.

Tyttö tulee ehkä vkl:na käymään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.01.2020 klo 11:30

Aurinko paistaa, silti olen iloton ja masentunu. Istun tuolissani, takana pauhaa tv. Välillä otan kutimet, välillä laitan pois. Ei jaksa. Oon koko kk syöny rautaa, mut mihinkään ei o olo muuttunu. Olen yhtä, ehkä enemmän, väsynyt. Mielessä liikkuu lääkkeiden lopettaminen, kokonaan. En usko et ne auttaa mua. En usko enää mihinkään. Mulla on henkisesti paha olla, mut en uskalla sitä kenellekään sanoo. En jaksa sitä kysymystä, et miten ja miksi. Tunnen tukehtuvani, kun harteilla on isot painot ja rintalastan päällä vielä isompi. Haluaisin va nukkua, mut uni ei va tuu enää, vaikka oon väsyny.

Hoitaja on siinä osittain oikeassa, isä rajottaa mun hoitoani. En voi mennä esim. Päivystykseen. Koska jos joudun sairaalaan, ni kuka isää hoitaa. Vaikka tä viikko on ollu helppo, vain kerran isän kans. Ni silti on paha olla.

Ihan ku olen eksynyt itteni kans. Kirjoittaes tätä viestiä, kyyneleet va valuu poskia pitkin. Haluaisin va pois tästä tuskasta. Armomurha.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.01.2020 klo 00:07

Koko päivän tein käsitöitä. Istuin ja tein. Sain yhet pitsisukat valmiiksi ja toisia aloin heti aloittamaan. Illalla oli vaan pysäyttävä hetki, kun alko rintaan sattuu. Muutaman kerran sattu/vihlasi ja siihen jäi. Jäin miettii mikä se oli. Olo ei muuttunu miksikään ennen eikä jälkeen. Omituista.

Tyttö tulee huomen leikkaa taatan hiukset. Samalla se tulee koyonakin käymään. Nähdään taas pitkästä aikaa.

Puhuin tutun kanssa. Mun yks facekaveri lähetti mulle kuvan, kun syö alle 700 kalorii päiväs ja lenkkeilee ym koirien kans. Mulla alko oma sh nostaa päätä. Päässä huutaa, miksi mä en kykene tohon jne. Yritän toipuu bulimiasta, olen tänä vuonna kerran va oksentanu. Kivaa sit saada tollasia viestejä. Hän tietää mun sh:sta ja ylipainosta. Kyl mäkin haluisin painon laskevan ees normi painoiseksi ja siihen on 40 kiloo, joku vuos sit oli 70 kiloo. Mutta mun paino junnaa koko ajan samassa haarukassa. Taistelen sitä peikkoo vastaan, joka huutaa mun korvaani koko ajan et lopeta syöminen kokonaan. En o viittiny kertoo näist oikee kenellekkään. Tuntuu va ettei ketään ymmärrä mua ja tätä tuskaa. En ole sinut itteni kanssa. En hyväksy itteäni. Vihaan itteäni. Taas aamulla kun meen puntaril, on varmaan paino noussu. Olen epäonnistunu ihmisenä. Onnistunu elefanttina.

Tänään oli ruuaks ryynärii, perunaa ja porkkanaa. Kaikki pellille ja uuniin. Jos huomen saan öljypullon auki, niin laitan sitä ja suolaa perunoihin vähän.

Aamu smoothie oli

Aurinkoinen smoothie 😉 banaania, go on, omenaa, mangoa, aprikoosia, soijajuomaa. Oli ihan ok makuista. Vähän tuli mangoo liikaa, kun en ole tottunu makuun.

Mut ollaan yli puolen yön, pitää alkaa nukkuu....

Käyttäjä kirjoittanut 26.01.2020 klo 13:40

Hei saloka. Minä saan tänään 2 kissaa lisää, entisen 1 kissan lisäksi. Toiveena on että kaikki menisi hyvin, eikä tulisi kissa tappeluita. Olen laittanut kotia kuntoon heidän saapumistaan ajatellen, mutta en riittävästi.