Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.05.2025 klo 15:54

Äiti tuli pitkästä aikaa käymään, ja olisi ollu kivempaa ettei olis tullu ees käymään. Niin paljon ärsyttää hänen tekonsa täällä kämpässä ja jne. Joutusin taas hänelle "kouluttaa" ja taas näin kuinka hän haluaa vaan mujertaa mua ja sit ku tuhoaa asioita niin sitten uhriutuu ja sanoo ettei hän ole jne jne. Grr... Pysyis hitto pois.

Juu käytiin äitin kanssa tuol yhessa kaupassa. Yöl sain va mieleeni ku tyttökin tulee kohta yöksi, ja mulla on munia, ni jos tekisin vaikka mokkapaloja. Tarvikkeita ei paljoo ollu. Käytiin äitin kanssa sit ostamassa mulle niitä ja sitten samalla ostin jotain muutakin itelleni. Äiti kiinnitti huomioon ku ostin pikakahvii. HÄn ei vissiin tajua että mokkapaloihin kun tulee kahvia, sitä ei tälläinen kahviton viitti keitintä ostaa ja keittää kahvii, vaan ostaa pikakahvii ja siitä tekee sen kahvin äkkii. Sit ku ostaa tollasen lasipurkillisen niin säilyy paremmin kun noi täytettävät pussit. Ainut oli et piti katella että oli pelkkää kahvijauhetta, eikä sellaista missä on jotain maidontapaista joukossa. EN uskaltanut kofeiinitonta ostaa, kun mielestäni noissa mokkapaloissa saa olla kofeiinii. Mut mähän en kahvii juo. EN oo oikee ikin juonu. Silloin ku mamma eli, pakotti juomaan, tosin keksin että kuppiin kaadettiin ihan vähän kahvii ja valtavasti vettä. Sitä sitten pystyin juomaan ja mamma oli iloinen. Mamma ei ymmärtänyt paljoo teestä silloin ja en edes muista oliko siihen aikaa tee kuinka suosittuu ym. Nykyään juon teetä aika paljon.

Sain vihdoin roskat vietyy pois. Vein 2 keikalla ne, ettei painanu liikaa.

JOutusin ottaa vahvan panadolin tossa kun tulin kotiin. ALko päätä sattuu ja toinen puoli päästä ja käsi tuntuu oudolta ja sattuu. Onneks toi lääke auttoi, mikä on suuri ihme mulla. Yleensä kun pääni alkaa sattuu, ni tätä voi kestää hyvin 2 viikkoakin joka päivä ja turha ottaa lääkettä kun ei auta. Mut nyt se auttoi. Olen iloinen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.05.2025 klo 18:35

Menin kitkemään pihalta rikkaruohoja. Voikukkiakin oli kauhean paljon. Aurinko paistoi kuumasti ja hiki virtasi ja jalat alkoi täristä. Sitten ei kädetkään enää kunnolla pitäneet. Sain juuri ja juuri korjattua pois ne mitkä olin nyhtänyt maasta. Horjuin sisälle ihan hiessä ja menin suihkuun. Jotenkin jaksoin peseytyä. Join vettä muttei auttanut yhtään. On heikko olo ja tuntuu levottomalta ja pahalta. Yritin tarkistaa, ettei ole punkkeja, mutta vaikea niitä on niskasta tai selästä itse nähdä.

Saloka, kokeilen nyt tehdä sellasen pikakeiton pakastekasviksista ja nakeista. Jauhelihaakin on nyt pakastimessa, mutta sulattaminen olisi liian hidasta, kun en ole etukäteen ottanut sulamaan. Soijarouhettakin on, mutta luulen, että sitä pitää osata maustaa paremmin kuin nakkeja. Teen siitä joku toinen kerta. Nakeissa on makua jo itsessään. Ne tuntuu nyt helpoimmalta. Kokeilen maustaa kasvisliemikuutiolla, kun en oikein muutakaan keksi.

Kaupassa on tarjouksessa soijapavut. Tykkään niistä, vaikka ne muistaakseni pitää kiehauttaa ennen käyttöä. Tiedätkö Saloka, pitääkö niitä ensin keittää? Pirkka soijapavut, sellasia vihreitä. Joku kuponkitarjous. Yritän huomenna jaksaa hakea niitä.

Ikävää, että äitisi kanssa on noin hankalaa, Saloka.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.05.2025 klo 12:03

Purjevene... Löysin Pirkan pakastesoijapavuista tälläisen ohjeen...

Kiehauta noin 1 dl vettä ja halutessasi ripaus suolaa. Lisää jäiset soijapavut. Keitä 3-4 minuuttia kannen alla. Kaada vesi pois ja Mikroaaltouunissa (800 W) Kaada soijapavut kulhoon, lisää 1-2 rkl vettä ja kuumenna 3-4 minuuttia. Voit myös kuumentaa pavut pannulla tilkassa rasvaa.

On hiukan vaikeaa kun ei tiedä sellai tarkkaan millaisia ne on ja jne.
Yö oli taas mielenkiintoinen. Muutama tunti tuli nukuttuu jotenkuten. Olen 7.30 aikoihin herännyt. Pitkä päivä on. Yritän keksii mitä tehä, et saa ajan kulumaan. Mietin samalla sitä että viikolla tyttö tulee yöksi. Mahtaako sillä mennä hermot mun nukkumiseen. Tai miten saan aikani kulumaan yöllä sitten.
Huomenna tarvis kehittää jotain ruokaa taas. Olisiko se kanaruuan aika, ku eilen sain sitä toista riisiäki. SIt pitäis mokkapaloja leivoskella jossain vaiheessa. EN tiä teenkö yhen vai 2 pellillistä ja ennen kaikkea osaanko ja saanko siitä sitä mitä haluan. On pitkä aika kun viimeksi olen tollai leiponut. Jännittää...
EI oikee onnistu toi neulominen. Teen jonkun matkaa noita varsia ja sitten otan puikot pois ja käärin langat uudelleen kerään. Tätä on tapahtunut jo liian usein....
Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.05.2025 klo 17:55

Kiitos ohjeesta Saloka! En tänään vielä jaksanut käydä ostamassa, mutta huomenna menen. Tarjous ei enää kauan ole voimassa.

Keitosta tuli yllättävän hyvää. Ehkä vähän vähemmän suolaa ensi kerralla ja voisin kokeilla sellaisia pakastekasviksia, joissa olisi vähemmän parsakaalia ja enemmän jotain muuta. Pakastimessa on myös wokkikasviksia. Ehkä kokeilen niitä keittoon seuraavaksi. Ei kai sillä ole väliä, vaikka ne on tarkoitettu wokkiin. ”Keitto” oli tosi helppo.

Yritin tänään leikata nurmikkoa, mutta akussa ei ollut tarpeeksi latausta. Eikä laturi toiminut. Väsyin ja jäi kesken. Koko elämä on tällaisia jatkuvia vastoinkäymisiä. Mikään ei suju. Ihme että tuo keitto onnistui niin hyvin.