Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.05.2025 klo 16:45

Muistin ottaa jauhelihat sulamaan ja jaksoin tytön avustuksella tehdä lihamakaroonilaatikkoa. Hyvältä se maistui, mutta oli vaikea jaksaa tehdä. Onneksi siitä riittää useammaksi päiväksi.

Päätä särkee. Sitä särki jo eilen. Luulen että se johtuu toimimattomasta lääkkeestä, jonka lääkäri käski lopettaa. Tuli vaan entistä pahempi olo. Toivon, että päänsärky jossain vaiheessa loppuu. Se on inhottavaa, vaikkei ole hirveän voimakasta. Koko ajan kuitenkin särkee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.05.2025 klo 17:26

En keksinyt ruokaa, joten otin taktiikaksi että otetaan iso kattila liedelle. Paistetaan paistinpannussa n. 500 g jauhelihaa. Kattilaan laitetaan parsakaali-, kukkakaali- porkkanaseos (1kg) ja sit ne jauhelihat. Päälle vettä tarpeeksi ja suolaa. SIt keitetään sitä soppaa niin kauan että kasvikset on kypsiä. EI se keiton tarvii olla mitään priimaa ja ei se tarvii olla sitä perinteistä perunaa sisältävää jne. IHan hyvää toikin oli. Ja tulee ihan hyvin syötyy. Olisinhan voinut sen vuuassakin tehä kermalla, mut ei oikee jaksa aina ja joskus toi keittokin on ihan ok:ta tehä. Suolan tilalle voi laittaa myös liemikuutioita tai sellaisia, mut ite en uskalla nyt sellaisia käyttää ja koitan vaan suolalla maustaa noita.

Eilen aloitin tekee jotain erinlaista sukanvartta. Löysin ihan ok näköisen suht helpon ns. pitsimallin. ALoin sitä sitten tässä tekee ja kokeilla. Saa nyt nähä miten sit menee. Vielä ainakin on puikoilla pysynyt työ, mut sitä ei tiä kuinka kauan. Otin taas tohon kestokassiin noita lankoja tuolta lipastosta valmiiksi, että ei tarvii sit kovin ettiä joka puolelta sopivii lankoja tuleviin töihin. Helpompi tosta kassista on yrittää lankoja yhistää ja laittaa puikoille kun ettii monesta laatikosta niitä sitten.

Pe tulee tyttö illaksi mun luo koirulin kanssa. TYttö tulee tänne päin ja kun poikkis tulee illalla kotiin ni tyttö viettää iltaa mun kanssa. TUrhaa hän yrittää mennä kotiin linja-autolla koiran kanssa illalla kun linja-auto on täys ym.

TYtöllä oli eilen autokoulukin mennyt kuulemma ihan hyvin. Hänen inssi meni päin persettä ja joutuu nyt uudestaan asioita käymään läpi. Saanut kuulemma eilen hyviä neuvoja ja apuja mm. siihen että millä kikalla auto ei aina pysähy tai sammu risteyksessä. Tätäkään hänelle ei aikaisemmin kukaan ole sanonut. Opettaja oli myös kuulemma neuvonut ja näyttänyt ja jopa piirtänyt hänelle miten risteyksissä voi erinlailla kääntyy. Hänhän kääntyy, mut ei niin jyrkästi vissiin. Myös vaihteiden vaihdossa oli neuvottu. Tyttö on vissiin luullu että voi vaan yhtä vaihetta kerralla vaihtaa eikä niiden yli voi ns. hyppiä. TYttö oli ihan ns. iloisella päällä kun kertoi mulle. Oli kuulemma ennen tuntia pelännyt ja ahdistunut ym.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.05.2025 klo 22:46

mietin, pitäisikö mennä ennemmin kokeilee nukkumista. Mutta silti pelkään että jos nukahan nyt niin herään parin tunnin päästä enkä saa enää sen jälkeen unta. Olen aika väsy ja ei oikee jaksa tehä mitään. Telkkariin pistin jonku ihme eläin dokkarin tulee, kun ei oikee jaksa mitään leffaa katella ym. Yritän keksii vaan jotain että saisin aikani kulumaan. Striimejä en oikee pysty kattelee, kun en vaan ymmärrä ihmisiä enää niiden takaa ja niissä. Ehkä vois kattoo uudet puikot ja koittaa laittaa puikoille jotain helppoa "aivotonta" työtä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.05.2025 klo 18:06

Hyvä idea tuo, että kun ei keksi mitään ruokaa, voi paistaa vaan jauhelihaa ja laittaa sekaan pakastekasviksia. Ja sitten tekee niistä jonkinlaisen keiton. Pitääkin ostaa pakastimeen noita. Tuollaisen jaksaisin ehkä tehdä, kun on ihan uupunut olo eikä ole mitään ruokaa. Voisi ehkä ostaa kaappiin valmiiksi jotain soijarouhettakin tai muuta kuivatavaraa, jota voisi käyttää, jos jauhelihaa ei satu olemaan.

Olen ihan kamalan väsynyt. Jalkoja särkee. Nukuin viime yönä huonosti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.05.2025 klo 10:46

Purjevene, silloin ku tyttö oli pienen pieni eikä mulla siinä sairaus hässäkässä ollu aikaa mihinkään. Laitoin kattilaan sellaisen pienen (pirkan) keittojuurespussin ja hiukan vettä ja levylle ja keitin jonkun aikaa että kasvikset kypsiä. Sit otin sauvasekoittimen ja sekoitin sileeksi lisäsin kermaa joukkoon, en aina ja maustoin. Näin sain kerta-annoksen sosekeittoa suht äkkiä. Vois ehkä alkaa taas harrastaa tota. EI tuu hintaakaan kovin, kun ei noi juurespussit maksa paljoo. Voihan siihen lisätä pussimuusia tai pakaste muusijuttuja tai vaikka peruna-sipulisekoitusta (ehkä). Mut ton tarkoitus on ns. nopea ja että saa jotain mahan täytettä mikä ei tirise rasvassa ym. Saa hiukan ehkä voimia että myöhemmin jaksaa vaikka leivän tehä sitten itelle. Mut jos tota perunaa lisää, kannattaa katella sit paljonko laittaa vettä. Mut onneks sitä voi aina lisätä.

Heräsin kun korvat kutiaa taas ihan mahottomasti.

Odottelen että tyttö tulee koirulin kanssa. TUlevat iltaa viettää. Pitäis jotenkin tätä kämppää hiukan siivoilla, mut vielä ei kovin paljoo houkuttele. TOsin ehkä se hoituis tossa aika nopeesti, jos alkais nyt....