juu, äiti kävi ja taas kerran pää tuntu räjähtävän. SUorastaan alko ketuttaa se mitä kaikkea hän tekee täällä ja millä asenteella. Kysymättä multa ja YLLÄTYS olettaen että ITSE on oikeassa. Mä en tiä miten jaksan sitä täällä enää ikinä kattoo. EN ikin tiä mitä heittää mihinki ja mitä tuhoo. JA mitään ei tietenkään maksa jos joku tuhoutuu tai häviää.
TOs yks päivä äiti ja tyttö oli täällä ja laittelimme noita kukkasia uusiin multiin. No äiti hoiti kukat. KUinka ollakkaan niin hän on hävittänyt KAIKKI altakastelevien kukkapurkkien se mittatikut, eli ne jolla näkee onko purkissa vettä tai ei. Sanoin et no, pitää sit taas hommata uudet mullat ja uudet purkit ja vaihtaa, koska en halua tollasia purkkeja pitää jossa en tiä onko niissä vettä tai ei. EN halua alkaa hukuttaa niitä kukkia enkä kuivattaa. EIhän äiti tunnustanut mitään.
SIt hän on noita kukkia sörkkinyt. Pitänyt huonoja lehtiä ottaa pois ja kuinka ollakkaan meni mun ruokailuväline laatikkoon ja otti tollasen yli 10 euron juuresveittin ja sillä alko niitä lehtii katkoo. EI sit hänellä käynyt mielessä että samassa laatikossa oli puolet halvempikin. Mut ei sillä välii. Voinhan mä noita fiskarsin puukkoja joka päivä ostella miljoonan.
Kestokassiin oli jäänyt kansi. Äiti sit niitä kasseja tyhjenteli ja arvaa mihn, roskapussiin suoraan. Vastaus oli kun ihmettelin miksi kansi oli roskissa. Mä vaan ajattelin kun oli tyhjässä kassissa että on roska. EI siis käynyt mielessä kysyy yhtään. Et onko se vaikka unohtunut siihen ku on kassin tyhjentänyt.
Mä en vaan jaksa noita äitin käyntejä. Yritän aina jos tiän että tulee niin siivota täällä hiki hatussa ja kattoo kaikki "vaaralliset" jutut pois. Mut aina se löytää jotain. Aina se osaa jotain tuhoo tehä. Mä en saa mitään siihen. Korjaan sit täällä sen lähön jälkeen jälkiä ja kattelen mitä kaikkea se on heittänyt roskiin. On se kerran meinannu heittää pussillisen mun töitäniki roskiin. EI ollu kattonut pussiin vaan heitti se muiden roskien kanssa jätesäkkiin. Ennen ku lähin viemään säkkiä ulos, alettiin ettii sitä mun pussia. SIt ku ehotin et onkohan säkissä niin tuli jyrkkä kielto. SIlti äiti katto sinne ja sano ettei ole. Mä menin sit kattoo ja heti tuli oikee pussi eteen.
ENkä mä tajuu että aina ku puhun niin kuulemma huudan. Mä en kuulemma muuta tee. EN sit tiä miten mun tarvii alkaa kommunikoimaan. Kirjoittaa paperille ja antaa paperi sille. Olla ihan hiljaa.
Onneks äiti ei nykyää kovin usein täällä enää käy. Melkein vaan silloin ku on pakko.
Koitan miettii mitä tohon uuteen puhelimeen tarvii vielä asentaa tai tarviiko siihen jotain vielä. Joudun tietokoneen avulla lataa sitä toistaiseksi. Pitäis päästä ostaa uusi laturi siihen.
Huomenna tulee tukari alku illasta. En oikee tiä mitä sen kanssa tekisin. Pää on aika kipeenä ollu viime päivät. Samalla on hiukan huono olo ollu kun on koittanut syä tai jua. Koitan sit jos johtuis närästyksestä, niin lääkitä, mut ei auta. Koitan jua vähän kerralla, ei auta. Jotenki vaan tuntuu ettei mikään auta. EN sit tiä onko toi pääkipu syyllinen huonoon oloon. Vois oikeastaan miettii jos menis hiukaks aikaa lepää sohvalle, jos auttaa päähän....