Kello lähenee taas puolta 3 ja mä hereillä vielä.
Äiti soitti päivällä ja kerto että isä on tosiaan potkittu muistikuntoutuksesta pois. No jos tarkemmin ajattelee, ni isä olis kohta ite lähteny sieltä. Säästää nyt n. 26e viikolta. Mut ne syyt miksi isä potkittiin pois, vähän kummastuttaa. Saa nähä kehkeytyykö tä vielä jotenki.
Sossusta tuli palaveri paprut. Olen helpottunu siitä ainakin että hän kirjoitti niihin että tunnistan vointini ja olen kertonu etten kye tällä hetkellä tekemään isoja ja raskaita päätöksiä.
Niissä luki myös kaikkea muuta. Sellaisia juttuja että toivon ettei äitini pääse lukee niitä. Hän ei kumminka ymmärrä. Tavoitteet on tällä hetkellä todella pienet.
Pelottaa keskiviikon lääkäri käynti. Miten jaksan mennä sinne ja muten siellä menee. Kuinka paljon kuunnellaan ja ymmärretään. Tiedostan sen ettei aina saa mun sanoista, lauseista tai ajatuksista selvää. Onneks tukihenkilö tulee mukaan.
Huomen ti pitäis jotenki jaksaa suihkussa käydä. Se on ihan pakko suorittaa. Ehkä mä kten siihen sitten jotenki.
Astiakonekkin pitäis laittaa päälle huomenna.
Mulla on tekeillä koirulille paitaa. Hiukan jynnää ohjern ymmärtämisen kanssa. On aikaa ku viimeks yrittäny ohjetta tehä. Ja tällä hetkellä se et mitä luen, ni sen ymmärtäminen on hiton vaikeaa. Yritin tuttua saada päibällä ki, mut ei pystyny puhuu. Tyttö ei pysty auttaa ku hän ei ymmärrä käsitöistä mitään. Ei tosin tuttukaan, mut kyl se hiuka enemmän ku tyttö. No pitää päivällä koittaa uudelleen, jos suihkun jälkeen enää jaksaa.
Tytölle sanoin puhelimes et onko posti lakossa. En muista koska olis viimeks postia tullu. No hetken päästä posti sit tuli. Kannatti hiukan ääneen ihmetellä.
Äiti on kaupungissa ja isä kotona. Päivällä nuoret lähtee mökkeilemään vuorostaan. Koiruli oli ollu taataa hakemassa kotiin. Pikkuselle oli kuulemma tullu hätä ja itku kun ei taata ollukaa huoneessa ja salissa syömässä. Kun taata tuli ja kävi vessas, oli koiruli vahtinu tarkkaan häntä. Heillä on ilmeisesti jonkinlainen side syntyny välille. Ainaki kovasti hän aina haluaa sänkyyn kun taata makoilee ja kainaloon melke aina. Ei taata sellai kamalasti pysty ku puheella ja katseella kommunikoimaan koirulin kanssa. Pitää varoa sitä ettei tuu haavoja. Sylissä koiruli saa olla, kun siinä on joku vartioimassa että ei koiruli tipu yms. Onneks koiruli on alkanu vissiin ymmärtämään sen.
Tyttö toi kotimatkalla muutMan kerän lankaa mulle. Koiruli näytti niin surkealta kun tuli.
Ensi viikolla on kuulemma koirulin rokotus. Sekin täyttää loppu viikolla jo vuoden. Mihin tämäkin aika menee.
Mut joo. Kai tässä tarvii alkaa miettii, miten saisin unen päästä ki ennen klo 8. Alkaa tä nukkumaanmeno ahdistaa. Vaikka kuinka tulisin sänkyyn vaikka klo 00, ni ei uni tuu. Vaikka sammuttaisin valot ym, ni uni ei va tuu. Pyörin sängyssä ym. En tiä miten pääsisin ees n. 3lta nukkuu vaikka.