Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.09.2023 klo 18:27

Heräsin aamulla kuuden jälkeen, vaikkei tänään olisi tarvinnut herätä aikaisin. Nyt väsyttää ja yritin nukkuakin, muttei siitä tullut mitään.

Pesin vähän pyykkiä ja ripustin kuivumaan. Olisi ollut enemmänkin pestävää, mutten jaksa nyt. Jaksaisin laittaa ne vielä koneeseen, mutten enää ripustaa. Miten asiat voivatkin olla niin uuvuttavia. Välillä on uuvuttavampaa ja välillä vähemmän. En saa millään myöskään kuivia pyykkejä kerättyä pois. Tuntuu, etten millään jaksa. Pieniä asioita, mutten jaksa.

Tiskikoneen sain tyhjennettyä. Ensin pelkkä alataso. Loput myöhemmin. Tuntui raskaalta, mutta onneksi se on nyt tyhjä.

Keitin makaroonia. Sen kanssa oli vielä kastiketta jäljellä. Nyt en jaksa korjata loppuja makarooneja kattilasta jääkaappiin.

Tänään on väsymyspäivä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.09.2023 klo 09:34

Heräsin jo neljältä. Makailen sohvalla. Tuntuu, etten jaksa mitään. Aamiainenkaan ei vielä maistu. Kahvia join, mutta ei virkistänyt yhtään.

Kaapeissa on vielä ruokaa paljon, eikä tarvitse kauppaan mennä. Maito on melkein loppu. Sitä pitäisi hakea. Käyn lähikaupassa tänään, jos jaksan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.09.2023 klo 12:45

Nyt sit äiti tuli ja kämppä menee uuteen uskoon. Et mua ketuttaa. Ihana heti sängystä alkaa suursiivousta tekee.

Olen viime yön saanu jotenki paremmin nukuttuu. Ehkä siihe vaikutti edellisen yön tunnin yöunet, plus monet torkahtamiset.

Eilen koiruus tuli hetkeks hoitoon. Meillä meni ihan hyvin.

Mut joo... täytyy jatkaa siivoamista...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.09.2023 klo 14:32

Nyt vihdoin yksin. TYttökin tuli käymään poikkiksen ja koirulin kanssa. Nyt on sit ihana pääkipu päällänsä. TOivottavasti se jollai konstilla alkaisi helpottaa. Alkaa moti menee. Join tos mehua ehkä sittenkin liian paljon kerralla. Nyt on sit pienoinen huono olo. Harmittaa sekin. Taidan va mennä sohvalle maate ja toivoa että toi kipu loppuis.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.09.2023 klo 12:15

pääsärky taas jatkuu. Saa nähä kunka monta päivää tästä kärsin sitten. EN varmaan kauan tässä istu, va pitää mennä makuulle jos toi rauhottus siitä sitten.

Yö meni taas heikosti taas unien takii. EI sitä montaa tuntia tullu nukuttuu. Ehkä siksiki toi pää on tollane.

Mietin tässä pitäisikö suosiolla vaan lopettaa ja mennä maate, ennen ku kipu yltyy liikaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.09.2023 klo 17:50

Nyt menee yöt huonosti. Jo kolmas yö peräkkäin oli huono. En pystynyt nukahtamaan illalla, ja aamulla heräsin jo neljältä. Kunpa ensi yönä saisin paremmin nukuttua.

Makailin koko aamupäivän, mutta uni ei enää tullut. On ahdistuneen väsynyt olo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.09.2023 klo 12:13

EIlen tyttö tuli aamusta tuomaan koirulin hoitoon kun itse meni kaupunkiin. SItten sen jälkeen tuli tänne pyykkiä pesee. Välillä poikkis kävi ja meni ja tuli. Joskus klo 16 jälkeen tyttö sit lähti kotiin. Hän tilas kotona mulle ruokaa, että sain syötyy.

Tänään tuli viesti tytöltä että koirulilla on tainut kunnolla alkaa juoksut nyt. En sit tiä mitä tarkoittaa. Kuulemma mummn sanoin on aika paljon nyt rauhottunut, kun oli aamupäivällä nähnyt.

Yritän va jaksaa edelleen. TK:sta ei ole kuulunu yhtikäs mitään. Pitää varmaan alkaa kaikki noi nettijutut käymään läpi jos on joku kirjoitus jossain, eikä oo mulle kerrottu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.09.2023 klo 14:34

Yöt taas venyy aamuun ennen kun nukahan. Sit onneks saan jonkun verran nukuttuu. Pelottaa va huominen, kun pitäis jaksaa koko päivä isää hoitaa ja koirulia. Sit pitäis jaksaa kävellä vanhemmille ja takas. Voi olla todella raskas päivä huomenna ja saa nähä mikä on palautumis aika sit.

Eilen alko kurkusta tuntuu kummalta. En osaa oikee selittää. Ei tunnu normaalilta. Ei se oikee kipeekä ole, muuta ku jos ei hetkeen o kostutellu. Ehkä ennemmin tuntuu ns. puutuneelta tai semmoiselta.

Mietin tässä, pitäisikö koittaa teetä mennä lämmittää ja jua sitä pitkästä aikaa. En ees muista koska olisin viimeks teetä tehny ja juonu. Lopetin sen juomisen kun aina tuli huono olo. Saa nähä millainen olo nyt sit tulee.

Syömisestä en tiä mitään. Jotain pitäisi tehä, mut ei oikee tee miel syä. Huomenna kumminki tulee olee vaikee päivä syömisen ym suhteen. Pitäis hitto tänään saada syötyy ja juotuu aika paljo, että huomenna onnistuisi jaksaminen.

Mut kaipa meen sitä teetä tekee ja koittaa sitä jua. TOivottavasti sokeri ei ole pilalla tai tee. Saati vedenkeitin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.09.2023 klo 17:21

koiruli tuli hoitoon hetkeks aikaa ja ollaan tässä puheltu kahestaan, hellyytelty ja hauskuteltu. nyt koiruli oottaa jo että pääsis mamin luokse.

sain juotuu sen teen, mut ei seoikeastaan helpottanu mun olooni paljoo mitään. pitäis va jaksaa ja kattoo miten tä kehittyy. toivon ettei huomiseksi kehity mitään vakavempaa, va että jaksan hoitaa noi kaksi kunnalla loppuun asti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.09.2023 klo 10:59

Jassoo. Koko yö tuli sit valvottua. Saa nähä kuinka kauan jaksaa sit. Äskö leikkisin koirulin kans ku pitäis tänään täs jaksaa isää ja koirulia hoitaa. Onneks poikkis on täällä suurimman osan aikaa seurana. Vastuu on mulla, mut on onneks apua lähellä. Äiti tulee joskus 18 jälkeen kai. Sitten lähen kotiin päin. Pitäis kaupassakin käydä, mut sovittiin poikkiksen kans et mennään sinne kun ollaan taata saatu nukkuu. Meillä on siinä hyvä aika käydä meinaan. Nyt koiruli makaa / nukkuu taatan pyörätuolin alla. Ei hänel kelvannu muu paikka. Oli hän hetken käymäs taatan sylissäkin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.09.2023 klo 14:42

Hirveän huono oli viime yö. Heräilin pitkin yötä ja valvoin ja söin omenapiirakkaa keskellä yötä. Taas olen syönyt liikaa. Nukuin vain muutaman tunnin. Mitään erityistä ei mielestäni ollut tapahtunut. Näin vaan käy välillä.

Toivoisin, että ensi yönä saisin nukuttua enemmän. Aamulla on taas aikainen herätys. En jaksaisi millään nousta, jos juuri olen nukahtanut valvotun yön jälkeen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.09.2023 klo 00:40

Tuli sit koko viime yö valvottua. Päivällä sain pari kertaa hetkeks nukahettuu. Saa nähä miten tänä yön menee.

Tyttö kävi koirulin kans kääntymäs. Toivat mulle makkaraa, joka la unohtu äitin luo. Koiruli oli ihmeen rauhallinen.

Mulla on kurkkua kutittanu koko päivän ja joutunu siks yskii. Saa nähä mihin tä johtaa sit loppu pelissä. Olenko tulossa kipeeksi vai mitä tä on. Muutenki on jotenki kipeen tuntune olotila.

Tk:sta tuli tänään viesti et kk päästä on lääkäri aika varattu.

Mut joo. Taidan alkaa kattoo tubee ja sen jälkeen koittaa nukkuu. Taas kurkkua kutittaa, nrnä ja silmät vuotaa. Voi tulla aika vaikea yö, jos tä jatkuu. Mistäköhän tääki on iskeny, jos on jotain. Lauantaina lähikaupastako? Ehkä huomen ollaan viisaampia sit taas.

Harmittaa ja osittain helpottaa se et vanhemmat lähti alkuillasta mökille. Ovat vissiin viikon siellä. Onneks jos tarvii, ni tyttö pystyy kauppaa menee hakee mulle jotain. Mut jotenki tulee hylätty fiilis, tosin eihän kukaan vissiin tiä mun olotilaa kokonaan. Tyttö ja tuttu vissii n tietää et mulla on ollu kurkun kans hiuka ongelmia täs viime päivinä ja et lämmön kans, eli joko on kylmä tai kuuma. Mut oon laittanu kaiken väsymyksen ym piikkiin. No täytyy täs kattoo mihin yä kehkeytyy. Rauhottuuko tä vai paheneeko. Kai se täs parissa päivässä selvii, sil to aamulla on tukaripäibä.

Mut nyt laitan pään tyynyyn....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.09.2023 klo 03:02

20. Pvä oli tytön synttärit. Mun pitäis la jaksaa mennä istuu päivää heille. Saa nähä miten menee.

Aamulla, tai 5h, tulee tukari. Ajattelin, jos hänen kans haettais mun henkkarit ainaki. Jos suoraan sanon, ei tekis yvtään mieli ees tavata häntä. Siis ei ketään. Haluaisin va ottaa ja lähtee pois koko maapallolta. En va jaksa enää. Tunnen itteni liian väsyneeksi. Enkä saa ees unta. Kello tikittää ja tiimalasissa loppuu hiekka. Kohta pitää nousta. En mä sellai stressii ota siitä. Ennemmin vituttaa. Pitäis varmaan kattoo, jos jossain kaupassa mäydään äkkiä huomenna. En mä paljoo mitään voi ostaa, ku ei o rahaa. Mut kyl mä jotain syötävää saan ostettuu ja onneks mul on pakkases viel jotain.

Olen karsee näköinen. Pitäis keksii aamulla, miten saan itteni hiuka edustavan nälöiseksi.

Nyt mul alkaa tulee liikaa virheitä, lopetan...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.09.2023 klo 11:58

nyt on henkkarit haettu ja hiukan kaupasta ostettu syötävää ym. Tosin nyt on tilillä enää 28 e, mut onneks huomenna tulee hiukan lisää rahaa.

Eläinkaupasta ostin pari pukua koirulille. Ootan että koska tyttö tulee sovittamaa niitä koirulille. TOinen on puoliks heijastava haalari sille ja toinen on tommonen tiikeripuku missä on hupussa hienot korvat. Saa nähä mitä mieltä muut on niistä ja kuinka nolo koiruli on niiden kanssa. Nyt vaan pitää pikku hljaa alkaa kattoo katella koirulille talveksi vissiin haalaria. Epäilen että noi viitat ei paljoo kovilla pakkasilla helpota. Pitää varmaan tytön kanssa puhua pikku hiljaa.

Puhuttiin asioita tukarin kanssa. Huomaan että hän hiukan huolestu taas lisää musta, enkä tiä mitä hän oikeastaan ajattelee.

Mut joo, pitäis varmaan alkaa ottaa päiväksi. Pitäis jossain vaiheessa hakee toi täytetty patonki jääkaapista ja syä se. En jaksa tänään enää tota keittoo syä, syön huomenna sitten taas.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.09.2023 klo 17:49

Valvon edelleen öisin. En tiedä miksi. Outo olo on enkä saa unta. Heräilen jatkuvasti.

Survoin äsken puolukoita ja tein rahkaa. Söin kaiken kerralla.

Väsyttää. Ahdistaa nämä päivät ja kaikki asiat, joita pitää tehdä.

Naapurit kiljuvat pihalla. Siitäkin tulee ahdistusta. Haluaisin muuttaa pois, mutten jaksa järjestää muuttoa.