Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.01.2023 klo 18:36

Yritti sossu taota mun päähäni järkee, muten tiäkuinka hyvin se onnistu. Yhtä pelottava hän on ja hänen valtansa. JOuduin aamulla kertomaan missä mennään. Oli pakko myöntää että huonosti menee,vaikka kuinka hyvältä sellai todellisuudessa menee.

Mut jos jotain hyvää, ni sain 5 dl mehukeittoa juotuu. Tiukkaa teki, mut sain sen juotuu. Nyt yritän selvitä siitä ja jua vielä ehkä illemmalla uuden mukillisen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.01.2023 klo 18:38

Lopulta olen saanut imuroitua lähes joka paikasta lattian. Saloka, en minäkään jaksanut pyyhkiä lattioita. Ne on pyyhitty koska lie syksyllä. En vaan jaksa. Nyt olen kuitenkin vähäsen siivonnut monen päivän aikana hiukan kerrassaan. Osa pölyistä on pyyhitty ja melkein kaikista paikoista lattia on imuroitu. Tosin ensimmäisestä huoneesta on jo niin kauan, että se alkaa olla uudelleen pölyssä.

Tänään onnistui lehden lukeminen, mutta oikein mitään en ole saanut aikaiseksi. Olen vaan lepäillyt ja tytön vein harrastukseen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.02.2023 klo 07:48

Alle 5 h takana, yhden kerran heräämisellä. Hiukan vaikeeta oli herätä, mut kyl se siitä sitten pikku hiljaa alko silmätkin avautua.

Ulkona oli ihan ok kävellä. Hiuka varosin jalkaani, mut ei ollu liukasta ja oli ihan ok pakkaskeli.

Äiti just lähti sairaalaan. Isä nukkuu, ainakin toistaiseksi. Annan isän nukkuu ni kauan ku nukkuu. Äiti on valmiiksi tehny aamupalan. Täytyy va toivoo ettei isän peti ole likainen. Pitää va muistaa mitä kaikkea pitää tehä milloinki ja kysyy isältä apua. Onneks isä kykee antamaan ihan järkeviä ohjeita.

Mut eipä mulla muuta kai tähän aamuun ole. Mitähän sitä kaupasta ostais...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.02.2023 klo 12:13

Saloka, vähäisiltä kuulostavat sinunkin unesi. Toivottavasti isäsi kanssa on mennyt hyvin.

Minullakin huono yö takana. Väsyttää enkä saa oikein mitään tehtyä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.02.2023 klo 13:34

Purjevene, juu vähän oli lyhkäset unet ja sellainen on olokin. Mut yritän pysyy hereillä.

Isän kanssa meni hyvin. Isä vaan ei uskaltanut pyytää multa mitään, vaikka kuinka käskin. SIinä sitten kävi niin että torkuin heidän sohvalla tajunnan ja hereillä olon välimaastossa.

Ostin 4 ruoka pilttipurkkia. Yhden söin jo ja oli kyl niin mausteinen mun makuun. Mut tiedän että mun makuaisti on todella hellänä nyt. Olen iloinen että sain kurkusta alas sen yhdenki purkin. Jos huomenna koittais toisen purkin syä.

Nyt yritän kestää tätä kylmyyttä ja jua jotain. Väsymys on suuri ja pääkin hiukan kipeenä.

Sossu soitti ja on saanut yhteyden tk:hon. SIeltä tulee aika joskus,jos vaikka pääsis lisä tutkimuksiin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.02.2023 klo 13:40

On tä aamupäivä taas raskasta ollu. Vein isän kerhoon, sieltä äitin kans kaupan kautta varastoon ja tavaroita heille. Sit äitin jalan hoito ja nyt istun portailla ja ootan et isä pääsee kerhosta. Sit vien isän kotiin ja lähen ite kotiin.

Yö meni ihan ok, ku sain unesta ki. Sit havahduin joskus 5 jälkeen että oon hereillä. Valvosin hetken ja nukahin uudelleen. Heräsin 10ltä tytön tekstariin. Tyttö sit soitta ja nousin 11 jälkeen ja suoraan lähin vanhemmille.

Olo on aika heikko. Olen alkanu saamaan jotain tunnetiloja sisäreiteen että tuntuu et jalat lähtee alta. Alkaa molempia jalkoja kihelmöidä ja elää omaa elämää. Se kestää jonkin aikaa, mut pelottava tunne et jalat pettää.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.02.2023 klo 18:23

Nukuin taas huonosti ja liian vähän. Toivottavasti ensi yö olisi vähän parempi.

Koko ajan on vähän epätodellinen olo. En pysty keskittymään mihinkään enkä oikein ole läsnä tässä elämässä. Vähän ulkopuolinen olo on.

Söin päivällä paljon, eikä vielä ole tullut nälkä uudelleen. Pitää miettiä, mitä voisin syödä iltapalaksi. Ehkä teen vain voileipiä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.02.2023 klo 11:39

Mietin tässä, mitä sitä alkais tekee. Meniskö sohvalle maate vaan ja oottaisettä kello kävis. Istuisko tässä ja ottaisvaikka kutimet käteen.Tai mitä tekis. Jotain syötävääkin pitäis keksii. Ei o pilttii enää, joten pitäis jotain muuta kehittää. Mut mitä. Munaa olis kaapissa, mut mietin sitä koostumusta ni se saa jotenkin yökkäämisrefleksin tulee. Ei siinä muuta. Vähän ni ku kaikki muukin. Mulla tosin olis sitä mehukeittoa vielä,et tarvisko se loppuun jua ja tehä vaikka joulutorttuja. Mahtaisko mennä joulutortut alas. Se olis suolasen makiaa.

TYttö soitti ja sano että tuntee ittensä masentuneeksi. Sillä on kans näitä masisjaksoja ja sit ne menee pois.

Ulkona paistaa aurinko. Kaunis keli olis mennä kävelee,mut jalat sattuu niin paljon että ei jaksa ees kissaa sanoo. Ehkä tyydyn raahautuu vaan keittiöön hakemaan teetä itelleni ja avaan telkkarin, suljen tietsikan. alan kattoo tallennuksia ja teen kässätöitä. havahtuen sitten illalla että tässä sitä ollaan ja päivä on pulkassa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.02.2023 klo 14:24

Sain syötyy lautasellisen sosekeittoa. Oli se raskasta ja vaikeeta syä. Loppuu kohen alko yököttää enemmän ja enemmän. Onneks sain syötyy lopulta. Illalla tai huomenna otan taas sulaa pussin ja koitan syä sen. Laitoin tukarille viestin, et taistelu jatkuu täällä.

Nyt mietin, meniskö ottaa pikku nokkaunet, vai kiduttaisko itteäni ja ois hereillä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.02.2023 klo 12:28

Otin taas sosekeittoainekset sulaa, tällä kertaa pussisoli vaan porkkanaa ja kesäkurpitsaa, mut parempi niinki. Maha huutaa ruokaa koko ajan,eilen jo. Vaikka yrittää syä, ni hetken päästä maha huutaa taas.Ihan ku olis suora putki, eikä sinne mahaan jää mitään.

Aamulla kävin puntarilla, olen jouluna käynyt viimeks. Mulla tosin oli huppari, villasukat ja vaatteet päällä. Silti se näytti että n. 4 kg olis joulusta lähtenyt. Ehkä hiukan liikaa. Pitää alkaa sitäkin seuraa ja toivoo ettei ketään kiinnitä huomioo siihen. Onneks mulla on varaa mistä painoa lähtee, joten sitä ei ehkähelpolla huomaa.

Tyttö antaa koiransa päivähoitoon tänään. Saa nähä miten koiralla menee. TÄ hoitopaikka tietää koirasta aikapaljon ja on ollut sellai koiran elämässä.Tä hoitaja on ex kasvattaja. Mut onhan se pennulle erinlaista että hänet tullaan kotoota hakemaan, viedään melkein uuteen paikkaan uusien ihmisten ympärille, ja tuodaan kotiin sitten. Koira siis on ainakin kerran känyt päiväkäynnillä täällä hoitopaikassa, tytön kanssa. Koiran olisi tarkoitus mennä viikonlopuksi tässä lähiaikana sinne hoitopaikkaan. Yritetään tehä koiralle pehmeä lasku hoitopaikkaan ja hoitopaikan hoitajille, Saavat tutustua hiukan.  En tiä mitä tässä yritän selitellä.

Heräsin sitten aamulla siihen että kieli oli kipeenä. Kielenpää. Tuntu ihan ku olis syönyt tai juonut jotain polttavaa. Nyt onneks alkaa paranemaan ja uskaltaa alkaa juomaanki jotain. Ei siinä kielessä mitään näkynyt eikä veri maistunut. Varmaan purru aamulla kieleeni.

Olen noita miestensukkia neuloskellut jämälangoista. TUlee vähän erinlaiset sukat ja hiukan väriäkin,mut ei räväkät. Niitä on ihan ok neuloo. Onneks aina sukat ei tarvii näyttää priimalta, vaan voi 5 kerää jämälankoja laittaa yhteen sukkaan,jos langat sopii yhteen. Mulla ku on noita yhen kerän ihmeitäva, ni joutuu tälläisiä sukkia tehä. Ootan edelleen,et joku pääsismun kans varastosta hakeeyhen pahvilaatikon lankoja.

Kurkussa tuntuu edelleen joku klönsä välillä nielessä.En o uskaltanut siitäkertoo kenellekään, kun pelkään. Se on vaan toisellapuolen,eikä satu. TUntuu vaan nielessä siltä että kaikki ei o ok. Mut seuraan tilannetta ja toivon että se paranee joskus.

Yöllä heräsin vaan kerran vissiin. Olen nyt muutaman yöhön herännyt va kerran, mut olenkin mennyt nukkumaan n. 2-3 aikoihin. Eilen nukuin 1,5 h päikkärit vahingossa. En osaa sanoo onko ne paremmat vai huonommat.

Mut joo, pitää koittaa toi tee juua, et saa nestettä kroppaan. Sit jonkun ajan päästä tehä toi keitto ja syä se. EI sit vissiin paljoo ole, mut kumminki. Ottaa relaxia tä päivä. Mietin vielä, jos tekis joulutorttuja, riippuu, mitä maha sanoo tänään, jos se alkaa ruuan jälkeen taas ulista niin sit on pakko koittaa tehä jotain ja syä kans.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.02.2023 klo 15:41

sukat valmistuu hitaasti, kun ei oikee jaksa tehä tällä hetkellä mitään. Taistelen väsymystä vastaan.  Laitoin torttulevyt sulamaan ja teen niistä jonkinlaisia nopeita torttuja jossain vaiheessa. En ota paniikkia enkä tressiä. Onneks noil levyillä ei ole sellai hengenhätää, jos sulaa kokonaan,ni sit sulaa.

TYttö tuntee syyllisyyttä.Yritin kertoo sillejärkeä. Yritin ja yritin, mut en tiä onnistuinko ees. Tuntuu pahalta, kun tyttö tuntee syyllisyyttä koiransa hoidosta. Ei kaikki o seppiä syntyessä.

Kieli on aika kivuton jo, mut tuntemuksia on edelleen. Olen ilmeisesti vetässu hampaat /hampaan läpi yöllä siitä,mut en ihan läpi asti. Nyt mietin, tai olen tänään miettinyt,mitä mulle on käynnyt nukkuessa.

Mut kaipa mä jatkan sukkien pariin ja juon tota teetä hiukan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.02.2023 klo 10:38

Väsyttää. Tyttö kiukkuaa. En jaksaisi enää kotitöitä pyörittää. En millään jaksa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.02.2023 klo 14:08

Ne sukat sittenkin valmistui tänään, mut voi et ne on rumat. Kai ne jonkun jalkoja joskus lämmittää.

Sain yön nukuttuu pitkästä aikaa yhteen pötköön. TÄnään onkin sit käynnistämisvaikeuksia. Millään ei jaksa tehä mitään.

Olen tossa koittanut syä joulutorttuja pahimpaan mahan murinaan. Hiukan auttaa siihen. Tosin joutuu pakosta syömään vähän välii sitten.

Paino oli taas vissiin laskenut, tällä kertaa ei ollut huppari päällä.

Taidan mennä kohta sohvalle pötköttää ja kattoo, tuleeko nukkumatti vaan ei.  tai yrittäiskö taistella va tämän väsymyksen läpi. Tosin mulla ei ole oikee voimia taisteluun...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.02.2023 klo 19:16

Oli tunti sitten pakko ottaa lääkettä, kun pääkipu yltyi ja "vammautti" mut. Onneks alkaa pikku hiljaa helpottaa, ehkä. JOs vaikka pystyis paremmin syömään sitten, eikä yhtä torttuasilloin tällöin pakosta.

En o kyennyt ees aloittaa uutta sukkaa. Olen vaan istunut tässä tietsikka sylissä, pitäen päätä miten sattuu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.02.2023 klo 10:38

Poikkis laitto illal viestii, jos tulis hakee pullot ja äitin apuvälineet ja palauttais ne tytön kanssa. Nyt oottelen, koska tulee. On tos jätesäkillinen pulloja. Äitin luonna viel enemmän.

Yö meni normaalisti heräillen 3-4 kertaa. Mut kai tämän päivän täs jaksaa.olisin mieluusti nukkunu pitempään, mut äiti herätti.

Täytyy koittaa astiat jaksaa laittaa tänään. Täl hetkel en, mut ehkä myöhemmin sitten.