Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.01.2023 klo 14:32

ruokaan tuli liikaa suolaa, nyt mietin, syönkö pakolla sitä tai heitänkö mäkeen. Söin jo tämän päivän annoksen ja se oli tosi suolasta. Muuten oli ihan hyvää ruokaa.  Jos päätän heittää ton mäkeen, on pakko huomenna tehä puuroa sit.

Mä jämähin tähän tuolille. Väsy iski. Vielä pitää lakanat laittaa kuivuu. Kuivapyykkiä en jaksanut kaappiin laittaa ja illalla pitää vielä jaksaa petivaatteet laittaa sänkyyn.

Silmät tuuppaa menee kiinni. Taidan ottaa pienet nokkaunet tässä...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 11.01.2023 klo 17:53

Saloka, onpa harmillista, että ruokaan tuli liikaa suolaa. Siinä ei oikein mitään ole tehtävissä. Tai jos voisi keittää vaikkapa makaroonia ilman suolaa ja sekoittaa joukkoon. Voisiko sellainen auttaa, jos suolaa ei ihan hirveästi ole liikaa. Minulla on joskus tullut lihapulliin liikaa suolaa, ja piti heittää ne pois. En keksinyt mitään keinoa käyttää.

Unet on edelleen tosi huonot minulla. Päivällä väsyttää. Jos nukahdan hetkeksikin päivällä, en saa sitäkään vertaa illalla unta sitten.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.01.2023 klo 19:17

Heh... TYttö on tulossa huomenna tänne päin, mummille, ehotin että tulis tännekkin hakee tavaroitaan. Nyt ehotin että jos ottais koiran mukaan😀. Kun tämän sanoin äitille, äiti kutsui koiran heillekkin kylään 😀. TÄ tietää vaan sitä, että huomenna aamulla on siivottava olohuone ainakin hyvin. Onneks täällä ei sellai ole paljoo siivottavaa, iän ikuisia roskia ja pulloja ja tiskejä, kun olen niin laiska viemään niitä paikoilleen.

Käyttäjä kirjoittanut 12.01.2023 klo 09:11

Eikö se liika suola vähenisi, jos laittaisit siihen raaan perunan mukaan kiehumaan? Tuo on vanha kikka ja joskus toimii, joskus ei.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.01.2023 klo 12:29

Nyt on oloh. Kaaosta varte valmis. Äskö putsasin lattian. Aamulla 8 aloin siivota ja pidin taukoo et tukari oli.

Yö meni vähän paremmin. Mut pelkään sen kostautuvan ens yön. Onneks huomen ei o mitään.

Nyt on kässätöiden aika. Join jo mukillisen teetä ja ehkä haen koht toisen mukillisen. Mietin eilistä ruokaa. Mitä teen sen kans. Laitanko riisipuurol tulemasn nyt, vai paistaisko lettuja ennemmin. Tai yrittäiskö va syä sitä liian suolasta ruokaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.01.2023 klo 14:16

Tein ne letut ja heitän ruuan pois. Seuraavilla kerroil olen suolan kans varovaisempi.

Letuista tuli hyviä, vaik oli valmis porkkanalettuseos. Vesi piti lisätä ja lisäsin 1 munan.

Nyt oon ihan väsy. Maha oireilee ja väsy painaa. Onnex ei tarvi ehkä enää tänään mitään tehä. Oottelen tyttöä va. Taidan ottaa pikkulevot ennen ampumahiihtoo...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.01.2023 klo 17:11

Kaaos kävi <3 <3 <3. Oi et mä oon LOVE. Hä nuoli ja oli viekus ja leikki ja ja ja ja ... Sai taas voimaa jaksaa eteenpäin.

Sain taas kivan tärinä kohtauksn ennen tytön tuloo. Onneksi se helppasi.  Nyt mietin, pitäiskö teetä mennä hakee, sais lämmikettä vähän.

Äiti soitti, et haluaa huomenna kauppaan, et pitäis sinne huomenna mennä. Ei millään jaksais, mut pakko se on kai sit mennä, ku äiti tarvii ruokaa.

TYttö toi makaronia ja jauhelihaa. Pitää seuraavalla kerralla tehä hänelle makaronilaatikkoa. Pitää jlihat laittaa pakkaseen että säilyvät.

Isä sai uuden vessatuolin apuvälinelainaamosta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.01.2023 klo 18:31

Väsymys painaa jo minullakin tältä päivältä. Silti on sellainen olo, etten varmaan illalla taas saa millään unta. Jokin osa minussa on levoton eikä rauhoitu nukkumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.01.2023 klo 14:47

Tänään on tosi väsy päivä. Jaksoin nousta sängystä vasta 12.30, kun torkkusin siihen asti. Äiti sit soitti ja käski jo nousta tähän päivään. Lähin sit heti heille, kun piti mennä äitin kans kauppaan. Isän kanssa juttelin ja kertasin taas joulun tapahtumia. Hän ehkä hiukan pelästyi kun kuuli että millainen joulu on ollut hänellä ja mulla. Mut nyt hän pääsee ite jo sängystä ylös ja liikkeelle. Äiti joutuu rollosta pitää kii. Nyt isä saa iltapäiväkahvin. Äiti antaa ennen sitä isän pikku päikyt ottaa. Muuten isän päivä olisi hirveen pitkä. Illalla menee jo n. 17 aikoihin hyvässä lykyssä nukkuu.

Äiti osti mulle, mitä ruokakaupasta tarviin. Enhän mä mitään järkevää osannut ostaa, kun ei ollu suunnitelmia. Ostin sit salaattia, juotavaa, makkaraa ja vege snackia. Tuntuu että mulla on kaikkea kaapissa ja en tarvii mitään suurempia. Äiti osti nyt heille leivonta-aineksia, et aikoo leipoo mokkapaloja. Onhan se halvempaa vaikka jauhoseoksesta tehä pellillinen mokkapaloja, kun ostaa niitä paloja ite.  TOsin valmiissa on se ihme teolisuusmaku, mitä ei onneks jauhoseoksissa tai pitkän kaavan mukaan ole. Mun pitäis muffineja tehä joku päivä, niin marjamuffineja kun suklaakin ja ehkä toscamuffineja. Pitäis saada se moodi päälle kun jaksais yksi päivä leipoo vaan. Mut en oo nyt vielä jaksanut,vaikka kaikki ohjeet ja kaikki on haettu valmiiksi.

On sellainen kipee olo. AIvastelen ja kroppaa sattuu. Väsyttää ja syöminen ja juominen ei oikee maita. Haluais vaan nukkuu. VAnhempien roskasäkki painoi ku synti ja oli hilkulla etten jaksanut sitä roskiin kantaan. Ei vaan o käsissä voimia, eikä missään muuallakaan. Toivotaan että tä on va tämä päivä, ettei koko viikonloppu mene tähän oloon.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.01.2023 klo 16:15

Rasittava päivä on ollut. Tein töitä sen verran mitä jaksoin. Nyt särkee vähän joka paikkaa ja on uupunut olo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.01.2023 klo 13:04

yöllä sain joskus 3 jälkeen unta vasta ja heräsin 10 jälkeen jo. ALoin melkein heti leipoo muffineja isälle, marjaisia. Piti tehä suklaamuffineja, mut taikinaa oli sen verta vähän että tein marjamuffineja vaan. Ja koska niissä on mustikkaa, ni ne tulee isälle. Samallasain kokeilla uusia kuulokkeita, jotka tyttö mulle joululahjaksi osti/tilasi. Ihan hyvät nä on.

Sain luvan loppu päivän koomailla, jos tarvii, mut mulla on sen verta energiaa tai sellainen olo että jaksan jotain muutakin tehä. Ehkä alan käsitöitä tekee, sain aika paljon sukkia eilen illalla ja yöllä tehtyy. Hyvin huomasi kun vaihto erinlaiseen lankaan, ni työkin kulki eri lailla.

TÄs vois kohta mennä salaattia tekee ruuaksi,makkarasalaattia. En jaksa mitään erikoista alkaa väsää nyt ja huomenna joutuu kumminki jotain tekee lopuista makkaroista, jollen sit säästä niin että tänään 1-2 makkaraa salaattiin ja huomen ja yli huomen 1 makkara ruokaan. Ruuaksi vois pitkästä aikaa väsätä kasvispyttäriä, makkaralla, nyt kun pesin paistinpannunki sopivasti. Sain osan astioista koneeseen ja kone pyörimään, mut nyt se tiskipöytä on taas astioita täynnä,kun leipoi. Vaikka kuinka vähän astioita käytti, ni silti.

Äitille tos soitin ja sanoin että 24 kpl marjamuffineja tuli. Hän ehotti jatkaa "firmaa" ja tehä uusi tuplasatsi ja tehä niitä suklaahippumuffineja vielä. Sanoin että ei mun voimat taida tällä hetkellä enää riittää. Teen joku muu päivä sitten, taas. Ja totuus on, etten tiä mahtuuko mun pakkaseen, kunka monta muffinipussia. Pitäis joku kerta tehä tytölle ne makaronilaatikotkin. Tekemistä olisi vaikka muille jakaa. Pyykkiä tarvis pestä. Osa kukista taas kastella, putsata muu kämppä lattiasta, siivota makkari,viä roskat ja jnejne jne.

Mutjoo,meen valittaa muualle...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.01.2023 klo 16:13

ei sovi koomailumulle, ainakaan koko aikainen.

Iskee psykoosioireet päälle, tai ne on jo hiukan päällä. Väsymystila päällä, tunteet päällä, haluttomuus,voimattomuus päällä. Nukkua ei voi, kun haistan palaneen käryn,jonka lähdettä en löydä. Pelkkä haistaminen vie 2x nopeammin väsymystä. Yritän pysyy tässä elämässä kiinni. Yritän sanoo itelleni että se ei ole todellisuuttakun

a) kestänyt jo aivan liian kauan,

b) missään ei näy savuu eikä tulta

c) vessas ei haise

d) haju on varmaan päänsisällä, koska olen yliväsynyt

e) yritän keskittyy muuhun, kirjoittamiseen, käsitöihin, telkkariin, tietsikkaan

f) kyllä mä tämän selätän, aina olen selättänyt. Olen vahva,vahvempi kun haju.

Tä tärinäkohtausei yhtään auta asiaa. TUlee tunne että jospa sitä luovuttais suosiolla vaan. EI jaksa tätä. Ei jaksa mitään. Olen henkisesti niin väsynyt kun ihminen voi olla va. Uni tekisi tosiaan poikaa, mut mä en vaan kyeenää siihen.

Mä tiesin että näitä oireiluja tulee, kun lääkkeet jätin, mut en tajunnut että niitä tulee paljon vähemmän ku lääkkeiden kanssa ja että tä on vastatoinenkerta vissiin kk sisällä. Mut nihän joku viisas sanoo, et unettomuus tietä aina ongelmia. Eli unisena tapahtuu aika paljon onnettomuuksia, sairauksia yms.

tein tossa kana-makkarasalaatin ja söin sen. Ei oikee tehnyt mieli,mut pakko oli jotain syä. En voi tässä lopettaa syömistäkin. Mun on PAKKO pakottaa itteäni syömään,vaikka leukaluut ei jaksa jauhaa ja nielu ei jaksa niellä. Mieli tekee ihan melkein kaikkea ruokaa ja juomaa,mut kun eteen saa ni halu menee pois. Ja viimeistään sittenkun saa suuhun, ni menee ajatus pakkopullaan. Leivän olen joutunut vaihtaa pehmeempään, kun en jaksa ruisleipää enää purra. Muutenkin kasvikset ym pitää olla aika pehmeitä,että jaksan syä sitten ne. Mutkaipatämä tässä menee,joskus ohi.

Mietin, pitäisikö kokeilla nukahtaahetkeks tähän tuolille. Pään sais hyvin tohon nojalle nojaaja peitto on jo puoliks päällä. Asento olisi hyvä,mut tuleeko uni. Sormet alkaa kirjoittaa jotain ihanmuutamitä ajatuspäänsisällä on . Näppäintenpainaminen tuntu hetkihetkelta painavemmalta.

Taidan koittaa levätä....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.01.2023 klo 11:50

Ääni on ku olis juonut 5 vuotta viinaa. Olo on ku ois jyrän alle jäänyt. Unet oli taaskadoksissa viime yönnä. 7 aikoihin sain nukuttuu ja 11 aikaa heräsin lopulta.Olin kerran siinä herännyt välissä. En tiä kuinka kauan jaksan.En saanytkään päätäni oikee hereille.Tuntuu silmissä että olen robotti, joka joku muu ohjaa.Mut kaipa tämä olo tila virkistyy, ku teetä juon tossa loppupäivän.

Sain eilen tai viime yönnä sukat neulottuu. Ei ne kovin kauniit olleet,mut kumminki tuli valmiiksi asti.Nyt voiski tehä tos oranssista sittaasvarret seuraaviin sukkiin,jotkatulee joskus sitten tehtyy. Ei oikee jaksa mennä hakemaan uutta lankakerää tuolt huoneen toiselta puolen,ainakaan viel. Äitikin "tilas" multa sukat. Haluaa mun neulomat sukat itelleen. Ihmeiden aika ei ole ohi.Hän ite neuloo sukkia koko ajan,nopeamminku mä ja silti haluaa mun tekemätsukat,eikä omatekemät. Mä teen noita erikokoisia sukkia, kattokoon niistä, mitkä tahtoo.

TÄnään ei ole mitenkään erikoinen päivä. Kuhan lusin tämänkin pois alta.Ei oikee muuta jaksa tehä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.01.2023 klo 14:33

Naapurit riehuivat taas yöllä enkä saanut nukuttua. Metelöintiä kesti aamuyön tunteihin asti. Yritin mennä toiseen huoneeseen nukkumaan muttei auttanut. Melu tuli läpi sinnekin vaikkei niin voimakkaana kuin makuuhuoneeseen.

Kun olin herännyt tokkuraisena huonon yön jälkeen, kävin ruokakaupassa, vaikken olisi jaksanut lähteä. Piti ostaa maitoa, leipää ja kananmunia. Ostin samalla myös eineksen, jonka söin jo lounaaksi. Se oli jonkun ravintolan valmistama ja aika kallis, mutta maistui hyvältä. Kanaa.

Yritin lukea sanomalehteä, mutta se ei oikein onnistunut. Aloitin eri kohdasta, mutta keskittyminen hyppäsi pois koko ajan. Kirjastokirjojakin olisi lukematta. Voisin ehkä kokeilla lukea niistä jotakin.

Kun lukeminen ei onnistunut, yritin lajitella kierrätykseen vietäviä vaatteita. Tällä kertaa sain vähän tehtyä ja laitettua muovipussiin valmiiksi. Voin ottaa ne mukaan sitten, kun lähden taas autolla jonnekin. Pudotan samalla keräyslaatikkoon.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.01.2023 klo 14:36

Saloka, millainen vointisi on tänään?