Nyt ku selvisin tärinä "kohtauksesta", ni voi kirjoittaakkin ja sen jälkeen suunnitella kutomista.
Päivä on ollut vaihderikas. Yö meni pipariksi. Sain unta joskus 1 aikoihin ja siitä "nukuin" klo 8.30 asti, heräten ainakin 12 kertaa. Lopetin laskun siinä vaiheessa.
Lähdin aamupäivällä äitille. Siellä hiukan aikaa istuin ja lähin isää hakemaan. Matka meni ihan ok, mitä nyt mennessä taksikuski kiukutteli ja tullessa taksikuski tarvi vähän apua. Mut tullessa ihana kuski saattoi isän sisälle asti, tai rappuun. Mistä oli tosi iso apu mulle. Kun sain isän sisälle katoin että isä sai vaatteet pis ja saatiin isommat lumet ptuolista pois. Sit lähin apteekkiin hakee isän lääkkeet ja kauppaan ostaa isälle ja äitille syötävää. SIeltä stten vanhempien kautta kotiin.
Kotona en oo oikeastaan mitään järkevää tehnyt. Pitäis kohta kuitata päivän tapahtumat uniterppaan. Sit saa ottaa illaksi.
Tytön koira on "rikki". Se on kääntänyt kelkkansa täysn. Hänestä on kuoriutunut ihan uusi koira. Emme tiä miksi. Ono pieni rauhottuminen syy sille, tai tytön päivällä poissaolo tai hampaiden ärsytyksen helpottaminen tai mikä. Ekan kerran meinaan tytön luonna olon aikana koira oli antanut laittaa kiltisti valjaat, mennyt ekaa kertaa ovelle kiltisti oottaa ulosmenoa, mennyt ulkona pidempää lenkkiä kiltisti, antoi tytön tehdä vessareissunsa ilman "orkesteria". Ja mitä muuta ihanaa hän on tehnyt tänään. On hän myös tuhmaakin tehnyt ja siksi hän oli "arestissa" rauhottumassa hiukan aikaa, luun kanssa.
Mut mä taidan alkaa noita sukkia alkaa tekee taas, että saisin niitä eteenpäin pikkusen matkaa taas. Jännään, kumpi loppuu ekana silmukat vai lanka. Onneks mulla on lankaa kerä vielä, mut se on sit aika tyhmän näköistä kun sitä koittaa jotenkin yhdistää tohon työhön. TOivon ettei tota lisälankaa tarvii käyttää.
Isä on jo yöunilla. Väsynyt mies. Hyvin oli päässyt ptuolista sänkyyn ja jaksanut seistä niin kauan että vaipan oli saanut. Syönytkin oli hyvin, puuroa ja leipää ainakin. Ehkä tämä päivä on ollut hänellekkin aika raskas ja uuteen vapaampaan päivärytmiin verottaa voimia. Ja sit iso määrä kipulääkityksen saaminen. Se äijä tosiaan syö kipulääkettä kun olis norsu. On panadolia ja huumeeksi luokiteltua lääkettä. Mut jos sillä on kipuja, ni hyvä että tällä hetkellä saa kivut jotenkin pois. SIt on vielä tarvittaessa yhtä kolmatta kipulääkettä. Mut huomenna on päivä taas uusi hänelläkin. Varmaan aamu siellä aloitetaan rauhallisesti löhöillen ja pitkän kaavan mukaan. Mikä kiire heillä eläkeläisillä oikeen on.
Mun korvat kutii taas ihan järjettömästi. Pitää illalla muistaa laittaa ainetta siihen. Olen hingannut tota toista korvaa niin pahasti, että se on tainut ottaa osumaa ja sattuu jo. Ei ne tulehtuneet oo. Ne on vaan niin kuivat ja paskaset, että ärtyy.
Mut nyt siihen käsitöihin....