Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.12.2022 klo 09:02

Miten sitä sais ittensä ylös sängystä, johon läsähin, ja alkaa siivoo? Tukari ei tule, joten joudun ite siivoo täällä. En va tiä mistä aloittaa. Tekis mieli va painaa silmät kii ja nukahtaa. En saanu yöllä oikee mitään nukuttuu. Ranneke näytti 25 askelta aamulla. Olin aika vahvasti siis pyöriny.  Joka kerta ku nukahin, heräsin melkein heti. Olen niin väsyny jo. Mut kai sitä on pakko alkaa siivoo. Onhan mulla "kotiintuloaika" jolloin tarvii isälle mennä taas.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.12.2022 klo 09:06

Taas tuli huono yö. Tyttö herätti kaksi kertaa, kun on kipeänä. En saa ikinä nukuttua tarpeeksi. Väsymys tuntuu koko ajan. Välillä huimaa. Yritän syödä kohtalaisen säännöllisesti, mutta aina se ei onnistu.

Imuroin eilen keittiön ja makuuhuoneen. Enempää en jaksanut. Tänään on vuorossa olohuone tai vessa. Yritän jaksaa toisen niistä imuroida.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.12.2022 klo 18:02

Sain kotìni kuntoon, mut en saanu levättyy, kun koko ajan kuuntelin pienenki rasahduksen ja päässä soi koko ajan levy, että ylös ja tee jotain.

Isä on onneks yöunilla jo. Saa nähä millainen päivä huomenna tulee. Isä valittaa kylkeään ja rohisi / vinkui. Onhan se ennenki, mut kuhan huomasin. Huomen aamulla pitää isän vaatteet ja vaipat vaihtaa. Saa hänki puhasta päälle. Pitää va ettii ja kattoo jostain ulkovaippa hänelle.

Miettisin, jos ottais kutimet ja alkais tekee miesten sukkia. Etten ihan turhaa niitä mukaan ottanu...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.12.2022 klo 18:05

En jaksanut imuroida mitään sittenkään tänään. Sen sijaan sain pari joululahjaa paketoitua ja joulukortin kirjoitettua, vaikka onkin myöhässä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.12.2022 klo 03:55

Täällä kaikki hyvin. Mä vaa valvon, ku en uskalla nukkua. Jos isä huutaa tai tarvii apua ja mä en kuule.  Äskö kävi lanssi pihassa. Oli 10-20 min ja lähti. Olen täs miettiny joulujärjestelyä. Pitää tytöltä kysyy vielä. Mietin, miten saisin nukuttuu. Toi kellojen klonksuminen saa pään sekoo. Tik tok tik tok... ehkä mun on va pakko yrittää taas...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.12.2022 klo 09:11

7:30 isä huusi et haluu vessaan. Mentiin ja vaihdoin hänelle puhtaat vaatteet yms. Pois lähties huomasin, tai oikeastaan pukies, et kaikki ei o ok. Lähdettiin sit pikku hiljaa kohti oloh. Mut keittiön kohalla kysyin, tarviiko istuu. Joo. Siihen sit jäätiin. Koitettiin 2 kertaa nousta, mut ei onnistunu. Sit sanoin isälle et nyt mun voimat ei riitä ja tarvitaan lisäkäsiä, saanko soittaa siskolle. Sain luvan ja sisko tuli. Saatiin isä sänkyyn. Isällä on näitä päiviä, ku aivot ei lähetä käskyjä jalkoihin ja hän ei "ymmärrä" kaikkia käskyjä mitä me annetaan. Nytki puhuin ummet ja lammet ja ne meni kuuroille korvin. Isä katto va tyhjyyteen punasilla silmin.

Mut nyt isä saa levätä, kunnes sisko tuo kissan tänne. Huomenna tyttö tulee vissiin tänne, niin ainakin ehdotin yöllä hänelle. Pitäis saada va kotoota tavaroita. Mut katotaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.12.2022 klo 11:57

Nyt kuulin ekan kerran ku sisko arvostaa mun tekemistä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.12.2022 klo 13:31

Siskon kanssa järjestettiin koko kämppä uuteen uskoon.

Tyttö tulee huomenna tänne ja olemme vissiin 2 yötä täällä. Tyttö käy mun luon tarkistaa et kämppä on pystys.

Nyt oottelen äitii. Sit katon sen kans mihin tarvii mitä apua. Olen tietenki apuna. Isän saatiin pyörätuoliin ja pitää illemmalla se saada puhas vaippa ja sänkyyn.

Olen siskolle kirjoittanu ajatuksia tästä tilanteesta. Sisko soitti isän hoitopaikkaan ja siel tarvii ekana käydä joku palaveri ja sit tietää saako isä hoitopaikan. Onneks isän jalat kantaa hiukan ees. Siskonpoika tulee apuun, jos tarvii.

Mut nyt alkaa pääki sattuu. Oi et ku on kivaa. Liian vähäinen uni kostautuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.12.2022 klo 18:03

Äiti tuli kotiin ❤. Ei se kuollukaan leikkaukseen, jota pelkäsin.

Isä laitettu nukkumaan.

Äiti syötetty tai tarjottu ruokaa ja samalla pakotti munki syömään. 🤬

Tytölle laitettu, mitä kaikkea tarvii huomen tuoda.

Naapurin äijä sano mulle et olen hänen tyttöystävä. Ekan kerran puhuin hänelle jotain ja yritin sanoo ei. Nyt en uskalla mennä rappuun enää yksin. Kerroin äitille. Äiti tuntee tämän miehen.

Nytkö saan hetken hengähtää, kunnes n. 4h päästä isän vaipan vaihto ja jossain vaiheessa äitin avustukset.

Kissa näyttää mieltä mulle, ku en antanu omaa ruokaani hänelle. Hänellä on kipossa omaa ruokaa. Sain ohjeen että ei kalenteria, jollei ruoka kelpaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.12.2022 klo 21:39

Mahtaisko sitä tänä yön saada unta? 🤔 isä on ainakin hoidettu viimisen kerran tänä yönnä. Huomenna sirkus alkaa taas. Katotaan kuinka kauan joudun iloista leikkii. Ku sisko tulee takas kotiin, saa hän hoitaa vanhempia hetken. En sit tiä, meneekö isä sairaalaan hetkeks. Mut kumminki. Sisko saa viä roskat, hakee ruuat, auttaa äitiä. Onneks äiti ei tarvii nii paljoo apua ku isä.

Äiti päätti tos isäl et huomenna voit päästä suihkuun. Riippuu, auttaako tyttö mua siinä. Yksin en ala siihen hulluuteen ja äiti tietää sen.

Pärskin ja niiskuttelen taas. Nii ku jokaisena iltana täällä. Epäilen jotain pölyä täs sohvalla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.12.2022 klo 12:32

Isä sai 6 pvä hoitopaikan. Ti >. Helpottaa mua, vaikka äiti itki puhelimessa.

Nyt isä on päikkäreillä ja ootan tyttöä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.12.2022 klo 15:12

Oi ku tytön koira on suloinen. Laitettiin sille tonttupuku päälle, joka oli tarpeeksi pieni. Muut on sit sopivia tulevaisuuteen. Olen pitäny häntä sylissä. Hä on ku pumpuli. Oon niin love.

Käytiin tytön kans kaupassa. Rahaa ruokiin meni, mut nyt on jouluruokaa ja vanhemmilla ruokaa.

Isän saatiin nojatuolille tytön kans. Äiti meni sänkyyn lepämään. Vielä pitäis isä saada parin tunnin päästä sänkyyn nukkuu.

Mut ihanaa on olla tytön kans ja nähdä hänet iloisena. Ite olen aika poikki.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.12.2022 klo 11:15

Isän hoito 😪. Emme saaneet sitä sängystä ylös aamulla. Äiti ajaa sen partaa nyt. Kohta koitamme isän saada vaipan vaihdettuu ja nostettuu pyörätuoliin. Että hän pääsee joulupuurolle, jonka just tein.

Kaikkeni ja vähän ylikin yritän ja silti tuntuu ettei se riitä, että enemmän pitäis. Äiti ei onneks tarvii paljoo apua, mut isä tarvii. En uskonu et joulu voi olla tämmöinen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.12.2022 klo 13:03

Oli se taistelua. 3 ihmistä tarvittiin et isä sai jotenki puhtaat vaatteet ja vaipan ja siirrettyy p.tuoliin. ni ja putsattuu hikipaikat. Nyt hän on syöny mun tekemää puuroo. Kaikki muukin on syöneet, mut mä en pysty tressi ja väsymistilan vuoksi laittaa mitään muuta ku vettä suuhuni.

Äiti tossa jo mietti, pitäiskö hänen soittaa jonnekkin, ku on jo kolmas jalaton päivä isäl. Hän on pitäny sitä pelleilynä, mut alkaa vissiin ymmärtää ettei se oo. Toisel tärrää kädet ku olis kamala vilu ja kaatuu toiselle puolen koko ajan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.12.2022 klo 16:08

Iso huoli isästä 😭😭😭