Aamulla tyttö on saanut pirpanan syömän vähän ja juomaan. Päivällä teki ensimmäiset tarpeensa alustalle. Päivällä ja nyt illalla sai koirien lihapullan. Ollut ulkona tutustumassa lumeen ja on ottanut "ensi askeleet" lumessa. Nukkunut tytön kainalossa. Pitänyt kantokassiaan turvapaikkana, eikä suostu sieltä oikee ite tulemaan pois.
Isän hoito aamupäivällä sujui hyvin. Luulin että ei hyvä tule, kun hänen piti vessaan mennä ja jalat ei kantanut heti lähdettyy. Onneks oltiin tuolin eessä ja hän pystyi istumaan takasin. Mut tuli ruokittua isä, vaihdettuu kuiviin ja laitettuu sänkyyn. Äiti ku tuli kotiin, nukkui isä täyttä häkää ja kaikki oli ok.
Äiti ja sisko oli saanut mökin puolesta asiat hoidettuu. Nyt ei tarvii ennen jouluu mennä sinne. Samalla ne kävivät mökin paikkakunnassa päihde- ja mielenterveys kuntoutuspaikassa, Sellaisessa missä ihmiset asuvat. Onko se joku asumisyksikkö sitten. He veivät lapasia ja sukkia muutama pari sinne. Lisää viedään, kun saadaan tehtyy. Jotenkin lämmittää mieltäni se että äiti yrittää tälläi lähestyä sanaa mielenterveys. Hän ei siis ikinä oo hyväksyny mun sairautta, mutta kun nyt tytöllä on sama "ongelma" niin hänen on ollu pakko hyväksyä että me molemmat ollaan mieleltään sairaita. Ja me ei voida sille mitään.
Tein sosekeittoa. Vierastan punajuurta ja sen makua. Sosekeitossa ei ole punajuurta, va keltajuurta, joka on samaa sukua kun punajuuri mutta keltainen. Ei sitä paljoo ole, mut näköjään tarpeeksi. Mut kyl toi ihan syötävää on. Syön sitä muutaman päivän nyt sitten.
Kitalakikin on parantunut. Iho on tullut takasin ja tuntemukset melkein minimit. Varoa tarvii vielä, mut olen ihan normaalisti syönyt jo.
Olen väsynyt. Pitäisi sukkia neuloa, mut silmät on vähän semmoisia että ne tuuppaa menee kiinni. Olen alkanut menee aikaisin nukkuu, ennen puolta yötä melkein. En va jaksa pysyy hereillä ees teen tai kolan voimalla. Nytkin olen ku nukkuneen rukous. Jos pysyn paikoillaan, varmaan nukahan. Mitähän taahtuu mennä sohvalle maate ja ottaa kutimet käteen. Pitää varmaan kokeilla, ku nukkumaan en voi mennä viel 3 h....