Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.12.2022 klo 07:54

Isä saatettu kerhoon. Nyt mietin, lähenkö kotiin vai mitä teen. Kotiin olis kivaa mennä, vaik ulkona on liukasta ja kylmää.

Onneks sain yöllä nùkuttuu ihan ok. Usko meinas tunnin päästä nukahdettua mennä, ku heräsin. Onneks sain unesta uudelleen kii ja nukuin aamuun.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.12.2022 klo 09:33

olen kuulemma liian hyvässä kunnossa, että saisin apua mielenterveyteeni. Eli mun pitää vaan ite keksiä oma apu kaikkiin ongelmiini. Jaksettava jokainen päivä eteenpäin, vaikka sit hammasta purren. Uniongelmiini sain apua. Kokeillaan nettiterapiaa siihen. En tiedä millaista se on, muuta kun että mun ei tarvii kotoota lähteä mihinkään. Pitää vaan ettii jostain pankkitunnuslappu. Mahtaako se ees toimii enää, pitää sekin tarkistaa.

Hiukan alkaa väsy jo painaa. Juon kolaa, että saisin kofeiinii elimistöön ja näin jaksaisin. muuten olen ihan kuollu. Päässä huutaa ajatus että pitää siivota jne,mut en jaksa aloittaa mitään...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.12.2022 klo 11:33

Kävin kirjastossa hakemassa varauksesta saapuneen kirjan. Se sattui tulemaan nyt vähän huonoon aikaan. En ole lukenut viikkokausiin mitään. En pysty keskittymään.

Ukona tuulee ja irtolumi pöllyää tuulessa. Ei tee mieli lähteä mihinkään syömään. Syön jääkaapista eineksen tänään. Illalla pitää kuitenkin laittaa tytölle jotain ruokaa

Ehkä lämmitän nyt ruokaa ja sitten yritän lukea kirjaa, jonka äsken hain.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.12.2022 klo 12:20

vanhemmilta saavuttu TAAS. äiti soitti ja pyysi kantoapua kaupalta kotiin ja henkistä tukea kotimatkalle. hän oli lääkärissä käyny. ei päässy kuviin, sai särkylääkkeitä va. rasvasin bepathenilla äitin jalan, ku kipugeelejä ei uskalla enää laittaa ja laitoin jonku putkisukan siihen. vein heidän roskat samalla ku tulin kotiin.

nyt lepään hetken ja sitten katon jos alkais siivoo hiukan. en jaksa ihan vielä....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.12.2022 klo 22:45

En jaksanukaan siivoilla. Lepäilin. Nyt alkaa silmät painuu ki ja ajatukset käymään väsyneeksi. Tulin sänkyyn ja ajattelin koht mennä suosiolla nukkumaan, vaikka sit heräisinki yöllä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.12.2022 klo 17:02

Olen itseni mielestä saanut aika paljon aikaiseksi tänään, mut paljon on vielä tekemistä. Jatkan huomenna taas. Nyt lepäilen loppu illan ja nautin kuppi kuumaa... Miettien mitä kaikkia vois pikkuselle kattoa, jos pääsis kaupoille.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.12.2022 klo 02:20

Olen taas 2 pvä sekoillu lääkkeiden kans. En jaksa ottaa tressii sìitä enää, jos jää lääkkeet ottamatta... ei niit kumminka ketään valvo.

Heräsin taas suht pirteenä ja mietin, mitä sitä alkais tekee.

Tulevat sukat näyttää niin pieneltä, et oli pakko kokeilla vartta jalkaani. Hyvin menee ja viel aika korkealle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.12.2022 klo 09:24

Puhuin just äitin kans, et voiko tuvalle mennä pesee tällä hetkel pyykkii. Mulla on joku ihmeen pinttymä päässä, et pimeellä tarvii hipsutella ja olla hiljaa. Olkoon kello mitä tahansa. Äiti sano et klo 7 saa heillä ainakin jo tuvalle mennä. No mä varasin tuvan ja nyt on eka koneellinen siellä. Pesen lakanoita ja pari pýyheliinaa. Sit seuraava koneellinen on noita mun vaatteita. Tarvii varmaan jättää jotain pesemättä, ettei kone täyty liikaa.

Pitäis nousta sohvalta ja mennä ottaa pillerit. Ei yhtään huvittais. No mikä mua ees huvittais enää. Huomen aamulla käyn parissa kaupassa kattomassa kaaokselle jotain. Samalla itel ja äitil jotain.

Olen henkisesti väsy. Uni loppui taas ku seinään, ennen kelloa. Kello on 12 aikoihin soittamassa. En ymmärrä, miks herään aina ennen kelloa, vaikka laittaisin huvikseni sen soimaan, ni ku nyt. Se on va siksi, et jos satun nukkuu, ni en herää 1-2 aikoihin. Yöllä olin muutenki taas ylhäällä ja miettisin, mitä sitä tekis. Onneks oli nii tylsä yö että nukahdin alle tunnissa uudelleen.

Olen visdiin ottanu eilen normi lääkkeet, mut tämän päivän dosetista. No otan tänään sit eiliset lääkkeet.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.12.2022 klo 11:54

pyykit hoidettu, eli pesty ja kuivumassa. Kaikki ihmettelee, kun olen niin aktiivinen. En osaa iloita tätä, koska tiiän että tä on vaan joku haihahdus ja normi minä tulee esiin sitten joskus. tosin syön essiä 10 mg, enkä 15.

Mietin tässä, pitäiskö ottaa toist yks laatikko tai säkki ja tyhjentää se. Saa tota keittiö urakkaa eteenpäin. ja pääsee ensi viikolla sitten pesee lattiat. KOska tällä viikolla en oikee ehi.La pitäis isää hoitaaja huomen on tukari.

Pitäis tänään tehä kauppalappukin, suunnitella miten huomen aamusta kaupassa menis. Aikaa ei ole paljoo kulkea kaupassa harhaan. Eniten haluan kaaokselle jotain ihania vaatteita ostaa. Toivon ettei hän huku niihin, kun pienen pienet ostan hänelle. Saa hänkin jotain joulusta päälle. JA sitten tietenkin heijastinliivi on pakko olla. Luuta enkä ruokaa en ala ostaa vielä. ärsyttää kun en voi faces paljoo hehkuttaa tätä, sillä sisko ei saa tietää että koira tulee perheeseen.On vähän erikoisjärjestelyitä jouluna, kun katotaan, hyväksyykö siskon kissa koiranpennun. voi olla, jos ei hyväksy,ni tyttö tulee tänne toiseksi yöksikin.

KOska mahtaa se lähete tulla, jos se ees tulee. Pitää sen takia sähköpostia katella koko ajan. Mä niin tykkään siitä. Vois kyl terveystiedoista lukee, että tehäänkö se lähete ees. Ensi vuoden alussa tarvii asumistuen tarkastus tehä uudelleen. Just marraskuussa tein. Pitää muistuttaa sitten tyttöäkin tekee se. Tivon että tyttö saa sen lausunnon tossa muutaman pvä päästä. Ettei hänen julunsa mene ihan pipariksi.

TÄnään taidan lämmittää ranuja ryynäreiden kanssa. En eilen pystynyt makaronia syömään, kun alko ällöttää. Joten en keksi mitään muutakaan noiden loppujen ryynäreiden kanssa. Pitää vaan muistaa ettei liian rapeeksi paista, ettei tuhoo ikeniä. Mulla on ikenet niin pirun hellänä.

Kaipa sitä vois alkaa hörppii toi loppu tee ja sitten mennä joku juttu siivoo tosta eilisestä parveke jutuista. Sit vois kerätä tohon nojatuolille kaikki muovilaatikot, niin että ne vois laittaa parvekkeelle siks aikaa, kun saan varastoon tilaa niille. Kyl sit keväällä kun lumet sulaa, saa ton parvekkeen paljon paremmin siivottuu. Nyt sinne on kaikki vaan laitettu jotenkin. TOsin voisin tänäänki sitä hiukan siivoilla ja "aurata" tien kynttilöihin, että saan tuikkuja alkaa polttelee rauhassa iltaisin siellä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.12.2022 klo 23:32

En mä mitään osannu enää siivota, liñnottautusin sohvalle. Illalla sain päähäni kokeìlla tehä neulomalla hiusdonitsin. Aika hyvä siitä tilikin ja melkein valmis. Mut nukkumatti tuli vastaan.

Äiti hankki seuraavan kohteen sukille. Nyt va tekemään miesten ja naisten sukkia kovaa tahtiin. Täytyy toivoo et kädet kestävät neulomista.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.12.2022 klo 08:30

Väsyttää mutten saa nukuttua. On kurja olo. Pelkotiloja tulee vähän väliä. En saa oikein mitään tehtyä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.12.2022 klo 17:00

Tämä päivä on ollut vaikea. Kävin kaupassa, kun piti ostaa maitoa ja juustoa. Ostin samalla hätävaraksi pari einestä. Voi olla, etten jaksa tehdä mitään ruokaa tai lähteä mihinkään syömään. Kirjastossakin kävin, mutten löytänyt sieltä oikein mitään. Yritin myös lukea lehtiä, mutta ei kiinnostanut tarpeeksi. Tuli kuitenkin liikuttua jossain. Ehkä se on ihan hyvä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.12.2022 klo 22:31

Tänään pääsin kaupoille ostamaan koiran tarvikkeita. Kipot, ruokailualusta ja hiuka hassuttelu ja turva asusteita. Rahaa meni taas, mut menköön. Ostin mä itelleni paidan, jonka laitan huomen päälle.

Loppu päivänä en sit jaksanu ku 2 hiusdonitsia tehä ja vähä sukkia...

Tulin nyt jo lukemaan sänkyyn ja testaa uutta laturin piuhaa. Koht varmaan nukahan ja huomen herään aikasin. Huomen olis tarkoitus mennä äitin kans lähikauppaan. Vien samalla sille sen tavarat, jotka ostin. Saan häneltä lankaa taas vaihteeksi. En rupee koko päivää siel olee, ku joudun la hoitaa isää yksinäni. Mennä lämmittää sille ruokaa ja pitää hetken seuraa. Onneks telkkarista pitäis tulla urheiluu, ni hänenki aika kuluu nopeammin. Enkä usko et äiti on kovin kauan mökillä käymässä.

Huomenna tulee sit kaaos perheeseen. Saa nähä millainen veitikka hän on.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.12.2022 klo 14:21

Heräsin juuri äsken. Nukahdin vähäksi aikaa. Yleensä en pysty nukkumaan päivällä ollenkaan. On hiukan parempi olo, kun sain nukutuksi. Väsynyt olo on vieläkin, mutta ei niin toivoton kuin vielä aamulla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.12.2022 klo 15:41

kävin äitiä auttamassa. Tai hänen seurana olin tuvalla ja kaupassa. Huomenna hän lähteekin mökille käymään sis päiväreissulle vaan. Mä katon isän perään sen aikaa.

Pirpana on tulossa kotiin. Tyttö soitti ja sanoi. Pirpana on vaan niin omalaatuinen, että hän ei syliin halua ja hän haluaa mennä karkuun. Toivottavasti se siitä rauhottuu, kun tutustuvat.

Täällä on niin pirun kylmä. Makaan taas 2 peiton alla täristen ja näpit ihan jäässä ja kroppa on ihan kipee kun joutuu jännittää koko ajan.

Otin soseita pakkasesta, että saan huomenna tehä keittoa sitten. Se on helpompaa syä kun jotain kovaa, ton kitalaen takii.

jos alkais kutoo sukkii...