Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.11.2022 klo 08:18

Ahdistaa tänäänkin kovasti. Täksikin päiväksi pitäisi keksiä jotain iltaruokaa. Pitää käydä kaupassa. En tiedä mitä laittaisin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.11.2022 klo 17:20

Ja vauhti kiihtyi taas 😪. Tyttö tahtoo et soitamme huomen aamul tukarin kans hänelle. Mua pelottaa se soitto. Täytyy kattoo mitä tukari on mieltä.

Äiti joutu jarruttelee mua tänään ku tein tilaa et hä pääsee pesee ikkunoita oloh. En ees muista koska olis tapahtunu ni viimeks. Mut nyt on akkunat pesty. Laitoimme oloh. Ikkunan väliin ison valoketjun. Verhot on vaihdettu.

Melkein kaikki kukkaset on kasteltu.

Keittoa en enää tänään tee. Teen sen huomenna ku aikaakin ehkä on.

Tänään tarvii puhtaat vaatteet ettiä hiomiseksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.11.2022 klo 00:45

Löysin jonkinlaiset vaatteet.

Huomiseks on luvattu sadetta koko päiväksi. En usko. Jos sataa tukarin aikana, ni en tiä mitä teemme. Kauppaan vois mennä, jos mahdollista. Pitää kysyy.

Äiti koittaa saada to mut kaupunkiin. En o oikee halukas menee sinne. Haluan pysyä kodin lähellä.

7 tunnin pääst olis herätys. Pitäis pistää nunkumaan. Jännittää, miten huominen rauhottava tehoo illalla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.11.2022 klo 12:30

Aamu mennyt ihan hyvin, eikä pahemmin o väsyttäny. Käytiin isossa kaupassa tukarin kanssa. Sen jälkeen tai tos syödes aloin ajattelee, et syän tähän aikaa ja olen sen ruuan valmistanu tunti sitten. Aloin heti kaupasta tulon jälkeen tekee ruokaa, en menny istumaan puol kuoleena.

Nyt on maha täyn makaronilootaa. Voi hyvin mennä sohvalle maate ja olla koneel.

Tyttö sai kerrottuu tukarilleni huolensa. Harmi va ku hän jää viikon lomalle nyt ens viikolla. Jään yksin. Tosin ei mua haittaa ennen ku mun hyvä oloni viedään pois.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.11.2022 klo 16:57

Saloka, kuulostaa tosiaan siltä, että olet jaksanut tosi paljon kaikkea tehdä.

Olen yrittänyt hoitaa asioita, mutta olen yhtä väsynyt kuin aiemminkin. Huomenna pitäisi jaksaa tehdä vähän töitä. En tiedä, mihin pystyn aamulla. Yritän tehdä.

Kävin hakemassa ruokakaupassa perustäydennystä. Ostin maitoa ja jugurttia, vihanneksia ja omenoita. En oikeastaan ostanut mitään varsinaisia ruoka-aineksia. Täytyy miettiä viikonlopun ruuat erikseen.

Juuri nyt väsyttää niin paljon, etten jaksa miettiä ruokia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.11.2022 klo 18:52

Pelottaa ottaa 30 min päästä toi lääke. Olen yrittäny psyykata itteäni. Onneks voin olla loppu viikon kotona, jos jotain tulee.

Oon koht juonu 3 litraa kolaa. Juu, liikaa liikaa. Mut niin va tapahtu. Ja sit ei tee mieli syä mitään. Koitan makian vastapainoksi syä ees yhen makkaran vielä. Lisää makeeta, ei kiitos.

Olen taas aivastellu ja ollu kylmilläni. Ohut päiväpeitto peittona. Mut ei tä paljoo lämmitä. Huomiseks pitää kattoo kotivaatteet. Mahtaako mulla ees olla semmoisia ees. Ei viitti oikee näil housuilla olla, va haluan jotain löysää päälle.ja villasukat.

Pitäis ruoka laittaa ehkä johonki kattilaan. Ei oikee toi vuoka mahu tonne jääkaappiin. Huomen vois kokeilla tehä sitä mehukeittoa. Tiedä sit paljonko vettä laitan pussilliseen marjoja. Ehkä kokeilen litralla ja maistan ja laimennan jos tarvii. Samalla saa sokeria laitettuu. Mut sen näkee millainen olo huomenna on.

Huomen tarvii laittaa astiakone päälle kun herää. Lisätä sinne vähän viellä, jos mahtuu. Parempi täysiä koneellisii ku vajaita.

Loput kukat tarvii kastella, muistaa. Piti tänään jo, mut enpä oo muistanu.

Nyt loppu ilta puoleen yöhön telkkaria ja striimii ja sen jälkeen sänkyyn, ehkä striimii tai sit kirja. Tai sit ei mitään muuta ku nati nati.

Pitäiskö sitä jatkaa kutomista. Ei noi kutomatta valmistu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.11.2022 klo 20:27

Iski pahempi olo. Vauhtia tuli lisää. Miten kummassa saan itteni rauhotettuu nyt. Äskö vessas istues alko päässä tuntuu omituiselta. Alko häly soimaan päässä, et nyt tarvii ottaa iisimmin ku kävelee.  Saa nähä koska pääsen nukkumaan. Tuun ehkä kertomaan sitten...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.11.2022 klo 09:47

Sain nukuttuu muutaman tunnin enemmän, kunnes äiti soitti. Olis pitänyt kaupunkiin lähtee, mut en jaksa. Todellisuudessa ei paljoo huvita mennä sinne. Se linja-automatka ja kiertely yms.

Huomenna pitää mennä munia hakee äitiltä. En lähe tänään, ku tyttö tulee vissiin tänään käymään. Pitää keksiä ratkaisu hänenn housuihinsa.

Varmaan alan kutoilemaan tässä, kun ei oo muutakaan tekemistä. Laitan telkkarin päälle ja katon tallennuksia samalla....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.11.2022 klo 16:10

Pystyin tekemään vähän töitä. En tiedä, teinkö mitään kelvollista. Nyt väsyttää. En pysty enää keskittymään mihinkään.

Tänään on ollut raskas päivä. Söin kunnolla päivällä, eikä ole vielä nälkä. Minunkin pitäisi osata rauhoittua nyt. On levoton olo ja väsyttää, enkä saa levättyä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.11.2022 klo 17:12

tyttö kävi pika visiitillä ja toi housut pienennykseen. Pienennettiin heti ne ja hän pääsi niiden kanssa ryhmään menee vielä tänään. Tyttö oli iloinen housuista.

Tekee mieli hakata päätä seinään. Hakkasin sitä jo tytön olalle.

Laitoin tunnelma valaistuksen tänne. odotan että peli alkaa taas ja sitä kautta rauhottumaan yritän. ei mua masenna. Koko ajan vaa teen kirjoittaes virheitä ja kaikki käy niin nopeesti ettei ehi tajumaan oikein mistään mitään. Yritän pitää mielessäni että tyttö kävi.

En oo ees soittanut mihinkään tänään. Äiti aamulla herätti, mut en o uskaltanut soittaa sille. Ehkä laitan sille tässä viestin, et koitan huomenna tulla. Tutulle en o soittanut enkä laittanut viestiä. Tytön kanssa olen ollu va yhteydessä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.11.2022 klo 20:20

Olen yrittänyt levätä, mutta on edelleen levoton olo. Koko ajan on asioita, jotka pitää vielä jaksaa tehdä. Pyykit on koneessa, pitää käydä iltasuihkussa, hampaat täytyy pestä. Tuntuu, että tällaista suorittamista on loputtomasti. En saa tätä väsymyksen ja ahdistuksen sekoitusta pysähtymään.

Väsyttää ihan kauheasti. Kohta menen sänkyyn, jos vaikka sattuisin nukahtamaan jo koko yöksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.11.2022 klo 14:38

koht saa laittaa taas lampun päälle, ei oikee näe mitään.

Kävin isää moikkaamassa. samalla hain jääkaapin täyteen ruokaa ja jätskii. Jätski vaan ei uponnut. Mitä ihmettelen. Päätä hiukan sattuu. Mut pää lyö tahtia aika kovaa. Ei sovi oikee toi ulkoilu tässä tilassa. Vetää niin ylikierroksilla.

Kävelin 7 minuutissa vanhemmille tänään, kun en ollu ees ulkovaatteita laittanut päälle. Ennen on mennyt 15 minuuttia.

Ei oikee tee mieli syä mitään. Äklöttää ajatuskin. Koitan jua sentään....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 04.11.2022 klo 15:56

Nukuin aika pitkän yön, mutta silti tänään on ollut uuvuttavan väsyttävä olo. En millään jaksa kävellä edes lyhyitä matkoja. Väkisin kävelin, mutta ruokaa en enää jaksanut hakea. Autolla haettiin kahvilasta valmista lämmintä ruokaa annokset kotiin tytön kanssa. Niistä riittää ainakin yhdeksi kerraksi vielä. Onneksi oli niin isot annokset.

En millään jaksanut miettiä viikonlopun ruokia. Onneksi ainakin huominen yksi ruoka saadaan vielä tämänpäiväisistä annoksista. Ei tarvitse itse jaksaa laittaa.

Olen ihan hirveän väsynyt sekä fyysisesti että psyykkisesti. En tiedä, mistä näin iso väsymys on tullut. Ehkä on ollut liikaa kaikkea tällä viikolla.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.11.2022 klo 11:06

Sain nukuttua, mutta edelleen väsyttää. Eilen onneksi pesin pyykkiä, jotta tänään ei tarvitse jaksaa tehdä sitä. Pitää kohta laittaa jotain ruokaa. Haluaisin vaan sänkyyn peiton alle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.11.2022 klo 11:49

valvosin melkein 5 aamulla. en olis silloinka halunnu nukkua. yö oli painajaisia täynnä, isästä. en halunnu kauemmin nukkuu enää, vaik olisin saanukkin unta.

En tiä mitä tänään tekisin. Tuntuu että noi sukatkin on purku-uhan alla. Niistä tuli jotenkin liian isot ja tuntuu että saaja ei niin leveitä tarvii. Ehkä mä purkaan ne kaikessa hiljaisuudessa ja teen uudelleen. Pitää kattoo, mikä silmukkamäärä tohon puikolle on vielä. Toi 16 on liian iso.

Tiskikone olis mukava saada pauhaamaan keittiössä. En siis o sitä vieläkään saanut aikaiseksi, samoin loput kukat kastella. Oma suihkukin olis ollu hyvä, mut en sinnekään saanut itteäni. Olen saamaton.