Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.10.2022 klo 17:38

Maksoin laskuja ja täytin lomakkeita tietokoneella. Tuntuu väsyneeltä.

Söin päivällä kahvilassa valmista lounasta. Tuli ainakin syötyä oikeaa ruokaa. Siellä oli tosi hyviä lihapullia ja jotain kasvisruokaakin. Söin paljon lihapullia. Oli itse tehtyjä. Pannaria ja hilloa sai vielä ottaa jälkiruuaksi, vaikka se oli tarkoitettu hernekeiton kanssa. Söin ihan liikaa, mutta ei ole nälkä tullut vieläkään sen jälkeen.

Huomenna pitää laittaa ruokaa itse. Ostin tänään nakkeja, kun en muuta keksinyt. Yritän vielä miettiä, mitä muuta ruokaa voisin huomenna tai viimeistään lauantaina tehdä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.10.2022 klo 15:19

Laitoin kaaupan lohkopottuja ja makkaraa just uuniin, et saan jotain syötävää. Ei o nälkä, mut on kylmä ja väsy, et se vois viitata nälkään. Pääkin sattuu hiukan.

Käytiin tukarin kanssa kaupassa. Sain moneksi päiväksi ruokaa. Ostin aika kasvispitoista, mut ei se mua haittaa. Onhan sekin ruokaa. Siihen ku lisää perunaa ja porkkanaa, on aika hyvä ruoka valmista. Ostin härkäpapurouhetta. Ajattelin kokeilla tehä siitä "jauheliha"kastiketta. Vaikka huomenna tai sit joku päivä, kokeilla miltä se maistuu.

Äiti ei tuu tänään, se pesee pyykkiä. Sanoin ettei täällä joka päivä tarvi tulla. Itekkin ajattelin pitää rentoutusillan.

Mut nyt alkaa keittiössä tuoksuu siltä että kohta valmista....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.10.2022 klo 22:00

Olen vähän saanu kudottuu. Vähän aina kerrallaan.

Olen yrittäny jua tänään enemmän. Viikolla juominen on vähän jääny. Tein kaakaota, mut ei se oikee maistu. Pitää varmaan loppu maidosta huomen tehä lettuja pitkästä aikaa. Ettei mee huonoksi. Eihän se maitoo o, va ruisjuomaa.

On jotenki taas yksinäinen fiilis. Hylätty olotila. Luin v. 2007 lääkärinlausuntoa, kun olin ekan kerran osastolla. Siinä on 4 dg ja nyt ei ole enää ku 1. Mihin nä 3 on jäänyt. Psykologisissa testeissä todettu asperger tyyppisiä piirteitä, myös passiivis-aggresiivisen ja debressiivisen personallisuuden kriteerit täyttyneet. Miksi näihin ei ole puututtu, mietin va.

Ei muista samanaikaisesti useita asioita, lyhyitä muistikatkoksia, usein ahdistuneisuuteen liittyviä. Toistuvaa masentuneisuutta. Arjessa riippuvainen äitinsä avusta: pelkää julkisiin tilanteisiin joutumista ja kotoa lähtemistä. Tähän liittyen paniikki- ja ahdistuneisuusoireilua. Vaikeuksia sosiaalisessa vuorovaikutuksessa tuntemattomien ihmisten ja ryhmien kanssa.  Henkinen tila asiallinen,rauhallinen, muistamaton.

Miksi tähän ei ole puututtu.

Oli siinä muutakin. Luuleeko että mä pärjään yksin. Onneks mulla on vielä tukihenkilö, mut onko enää ensi viikolla.  Onneksi tyttö tulee vissiin sossun palaveriin. Hänellä on menny hermot ku asiat junnaa ja mä voin huonosti.

Tänään joutusin laittaa tk:lle viestin. Mä en saanu mun rauhottavia, kun tehdas ei vissiin tee niitä nyt. Saa nähä mikä seuraava lääke on, jota en apteekista saa. Mä tarviin iltarauhottumiseen lääkkeen.

Tänään on ollu todella paska olo ja fiilis.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.10.2022 klo 10:14

Eilinen oli huono päivä eikä asiat sujuneet. En saanut aikaiseksi suunnitella viikonlopun ruokia. Oli koko ajan kiire jotain muuta tehdä enkä pystynyt keskittymään. Ajattelin viedä tytön jonnekin kahvilaan syömään tänään. Sitten riittäisi tehdä huomiseksi ruokaa, jotain yksinkertaista, jonka helposti saisi tehtyä.

Pesin pyykkiä. Toinen koneellinen on pyörimässä. Pitäisi vähän siivota pöytiä, kun on tavarapinoja vähän joka kulmalla, kaikenlaisia lehtiä ja mainoksia ja pikkutavaraa. Tulisi parempi olokin, kun saisi vähän raivattua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.10.2022 klo 16:26

Nyt on oloh. Siivottu. Vielä pitäis laatikot ja kehikot putsata.  Taas on eteinen täynnä tavaraa, jota pitäis varastoon viedä.

On syyllinen ja haikeen paska olo. Jotenki tuntuu et syy olisi mun ja tä kaikki työ käy niin voimille kun voi vaan. Yritän jotenki pitää kiinni ruoka-ajoista ja  juomisesta.

Kumpa voisin vaan olla vaik nukkua tämän paskan yli.

2 jätesäkkiä on viety roskiin. Monta kassillista menee siskolle. Pari pussia tytölle. Äiti ottanu jotain.  Tä tuntuu ku oisin kuolinsiivousta tekemässä. Ehkä tä on mun joku sisimmäinen kuolema. Joka ehkä syntyy uudelleen sitten ku saadaan kaikki okei.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.10.2022 klo 22:35

Saloka, tajusin vasta nyt että talossasi oli tuholaisongelma! Meillä löytyy kanssa, mutta en ole jaksanut ottaa selvää mitä sille voisi tehdä tai mihin raportoida. Valtaosa huonekaluista on vuokranantajan, eikä nappaa ryhtyä selvittämään miten niitä puhdistaa. Luultavasti muutetaan puolen vuoden sisällä pois, joten jos siihen asti selviää ilman että taloyhtiön puolesta tulee käsky ryhtyä suursiivoukseen, ja jos onnistutaan muuttamaan seuraavaan ilman että viedään turkiskuoriaisia/koiperhosia mennessämme, hyvä niin.

Tsemppiä urakkaan!

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 1 kuukausi sitten. Syy: tarkennus
Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.10.2022 klo 11:52

3 lipastoa pesty oikee tarkkaan. Nyt ootan ketä tulee auttaa viemään varastoon tavaraa.

Löysin eilen kadoksissa olleet kuulokkeet, mut spotify ei suostu vieläkään toimii. Pitää muistaa tytöltä kysyy, jos osaa auttaa.

Nyt kutoon siihen saakka et joku tulee...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.10.2022 klo 15:43

Äiti kävi. Tyttö ja poikkis kävi. Kirjahyllyt haettiin. Olohuone melkein redi. Huomenna imurointia ja pyyhintää.

Laitoin uuniin vegepuikkoja ja makkaraa. Saa jotain syötynä.

Loppu ilta tietsikalla ja telkkaa kattoes ja keräten voimia. Vieläkin kroppaa tärisyttää.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.10.2022 klo 16:58

Saloka, voimia tuholaisoperaatioon!

Minulla särkee joka paikkaa, varsinkin jalkoja. Sellainen olo on, että flunssa olisi alkamassa tai alkanut. Päätäkin vähän särkee. Olen viettänyt suurimman osan päivästä leväten, mutta ruokaa oli pakko tehdä. Saatiin syötyä. Illaksi vielä pitää jotain yksinkertaista laittaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.10.2022 klo 15:17

Olen tässä pikku juttuja tehnyt. Ootelles et äiti tulee. Mietin, mitä pikkuista vielä vois tehdä. Ehkä jatkaa keittiön kaappien tyhjentämistä. Alakaapit tarvii tyhjentää kokonaan ja mausteet ym herkät pois kans.

Yöllä kai ukkosti, mut en jaksanu reagoida siihen.

Mitähän sitä lämmittäis tänään ruuaksi. Samaa ku eilenki? Se oli helppoa ja hyvää. Mun täytyy kattoo, miltä weetabix-puuro maistuu piltin kanssa. Alkaa tökkii jo maun puolelta.

Huomen tarvii herätä ajoissa, et ehtii suihkuun ennen palaveria.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 17.10.2022 klo 15:50

Älä lannistu Saloka tuholaisten edessä, pikku hiljaa etenet. Tiedän miten turhauttavaa on tuholaisten keskellä. Pelkästään hedelmäkärpäset ärsyttää. Paranemista sinulle Purjevene. Onko kuumetta?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.10.2022 klo 18:02

Se ois ens vkl:na isän hoito taas la-su. Onneks tyttö tulee avuksi. Muuten en ois ryhtyny tähän. Sit ti on se myrkytys. Ennen sitä pitää vielä tyhjentää vielä.

Nyt saa loppu illan olla. Ajattelin näin ruuan jälkeen juua teetä ja alkaa kutoilla. Samalla kattoa peliä. Aika köyhät on tekemiset.

Huomenna pitää jaksaa taas herätä aikast aikasin. Että ehtii hyvissä ajoin suihkussa käymään. Kasasin tänään likapyykit. Niit on ihan älyttömän paljon.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.10.2022 klo 15:17

Kuumettakin oli, nyt ei taida enää olla. Olen suurimman osan aikaa makaillut sängyssä. Mitään en oikein jaksa tehdä.

Ruokaa lämmitin ja se oli valtava urakka. Tyttö hoiti tänään ruuan. Itse en millään jaksanut.

Yritin lukea, mutten jaksa keskittyä kirjaan. Sanomalehteä vähän silmäilin.

Yritän vaan selviytyä iltaan asti, että pääsisi nukkumaan. Hiukan on sellainen olo juuri nyt, että olisi jo parempaan päin menossa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.10.2022 klo 21:51

Palaveri meni sellai, et tyttö kertoi että hän haluaa mulle hoitoa. Että näin ei voi jatkua. Näin lyhyesti.

Tutulle sanoin et musta tuntuu etten saa mennä mökille. Että miksei sisko kysyny esim. Mua sinne, va laitto mut hoitaa isää.

Tyttö käski mun laittaa äitille viestin ja sanoo et huomenna on vapaata siivouksesta. Pelkäsin laittaa, mut laitoin. Tyttö oli sitä ennen äitin kans jutellu puhelimessa mm. Musta ja mun terveydestä. Äiti sit laitto va ok, pääsen to klo 14 aikoihin vasta.

Äiti on viime yönnä tehny hernekeittoo ja makaronilaatikkoa. Hain niitä ennen palaveria, kun vein pyykit äitille. Äiti pesi heti tänään ne. Söin 2 annosta hernekeittoa ja huomenna teen ruokaa.

Laitoin tk:lle viestiä että haluan erikois sairaanhoidon piiriin. Et tarviin lähetteen sinne. Tyttö haluis mut terapiaanki. Hän myös haluis mun kans tehä jotain kivaa. Lähties sano et hän uudistaa koko mun kämpän sit kk päästä. Kun myrkytykset on hoidettu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.10.2022 klo 16:18

Väsyttää ja olen edelleen kipeä. Ruoka ei oikein maita, mutta olen silti syönyt suurin piirtein normaaleihin aikoihin. En jaksa oikein tehdä mitään. Päivät menee sängyssä torkkuessa.

Saloka, itse tehty hernekeitto on varmaan tosi hyvää. Meillä on vaan purkkihernekeittoa, mutta sekin menettelee.