Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.10.2022 klo 16:00

Olo on tasaantunut, mutta voimia ei ole tullut lisää. Tiskikoneen sain laitettua päälle. En tykkää, kun se tuossa kohisee, mutta se oli jo liian täynnä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.10.2022 klo 19:10

Äiti kävi kääntymässä ja toi jonkun leivoksen ja karkkipussin. Söin ne jo. äiti sano et tulee mun ikkunat pesee joku päivä. Ootan kauhulla sitä päivää, sillä silloin pitää huonekaluja siirrellä ja kukkasia.

Tyttö on ollut väsynyt. Hän näkee painajaisia ja valvoskelee.

Tein just weetabix-puuroa. Ootan sen turpoamista.

Olen sukkia koittanut neuloa, mutta ei oikee ole jaksamista. Tiskit sain koneeseen ja pestyy. Pyykkiä pitäis huomenna koittaa mennä pari koneellista pestä. Saa nähä jaksanko. ALkaa vaan vuori kasvaa ha kasvaa....

Mut nyt iltapalaa... JA peiton alla köllöttelyy...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.10.2022 klo 17:40

Tänään oli paljon asioita hoidettavana. Tytön koulutehtävissä auttaessa meni aikaa. Se vaati paljon keskittymistä, ja sen jälkeen on ollut väsyneempi olo. Täytyy yrittää vähän toipua.

Laitoin ruuan juuri äsken. Kalaa uunissa. Tuli ihan hyvää, mutta oli vaikea jaksaa siivota jäljet keittiöstä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.10.2022 klo 19:25

taas yksi päivä lusittu sohvalla peiton alla.

Soitin isälle tänään ja taisin saada sen itkemään. Tuli itelläkin huono mieli. En halua satuttaa ketään.

Ruuaksi lämmitin pakkasesta kasvispullia ja loput lihapullat. Ei järin hyvää, mut kumminki sain jotain. Nyt on weetabix-puuro likoomassa.

Olen hiukan saanut / jaksanut käsitöitä tehä. Mut en mitään muuta. Telkkari pauhannut tuolla ja tietsikka vieressä, ymmärtämättä mitä niistä tulee. Ei jaksa rekisteröidä mitään. Sanatkaan ei tunnu taipuvan.

Kaupassa pitäis käydä, mut ei jaksa käydä siellä kävelemässä. Jos perjantaina tukihenkilön kanssa jaksais kävellä. Pitää apteekissakin käydä.

Ei jaksanut ees aamuchattiin herätä. Saa nähä jaksaako huomenna. Epäilen.

Tekis mieli lettuja, mut en jaksa alkaa niitä paistelee. Muutenkin tekee mieli herkkuja ja jotain helppoja syötävää. Sellaista mitä voi va ottaa ja eikä tarvii valmistaa paljoo.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 11.10.2022 klo 08:52

Piti aikaisin herätä, kun tytöllä oli kouluaamu. Olisin vielä nukkunut.

Saloka, juuri sellaista helppoa syötävää minunkin tekee mieli, kun on huono olo. Sellasta mitä voisi vain ottaa ja napostella siitä suoraan, eikä tarvitse ryhtyä tekemään ja paistamaan. Silloin ei jaksa tehdä mitään kotitekoista ruokaa. Nyt tuli mieleen, että voisin ostaa kaappiin valmiiksi jotain terveellisiä helppoja vaihtoehtoja. Onko sellaisia. En ole keksinyt oikein muuta kuin tietyt einekset. Ne on sitten jo kunnon ateria. Naposteluporkkanoita kaupassa joskus olisi, mutta se ei ole sama asia. Ne on liian kevyttä eikä niistä lähde nälkä.

Jos löytäisin helppoja terveellisiä naposteltavia, voisin syödä niitä esim jäätelön sijaan silloin kun tekee mieli mutustella jotain. Tietysti itse voisi pilkkoa kaikenlaisia kasviksia valmiiksi silloin, kun on parempi olo, mutta ei aina tule parempi olo kovin pian ja silloin on yleensä tärkeämpääkin tekemistä. Pitää yrittää hoitaa kaikkein tärkeimmät asiat, ennen kuin olo taas huononee. Ruuan valmistelu etukäteen ei ole niitä tärkeimpiä.

Ruuanlaitto kuormittaa liikaa silloin, kun en voi kovin hyvin. Se on tosi raskasta ja vastenmielistä silloin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.10.2022 klo 12:49

tänne tulee tuholaistorjunta ja joudun siivoo tavaroita varastoon ja siirtelemään niitä. Iso työ, mut onneks äiti tulee auttamaan.

• Muokattu moderaattoreiden toimesta 2 vuotta, 4 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.10.2022 klo 18:57

saatiin äitin kanssa tyhjennettyy noi kirjahyllyt ja mun lankalaatikot vietyy varastoon. TUli löydettyy eläviä toukkia ja se missä ne oli, lähti roskiin. Saa nähä kuinka paljon tavaraa menee roskiin vielä ja mihin kaikkeen tavaraa menee. Noi kirjahyllyt annan pois ja ostan uudet matalemmat.

Söin tossa pari viineriä. En yhtään tiä oliko niissä maitoa, kun äiti ne antoi. En o mitään muuta syöny tänään. Jos weetabix-puuron koitan illemmalla syä. Ei o oikee fiilistä syä. Vettä koitan  juua.

Äiti tulee taas huomenna. Jatkamme siivousta. Koitan käydä aamupäivästä tai iltapäivästä pyykillä ja pestä ainakin tytön lakanat, että ne saa pois täältä kämpästä. saa nähä koska saan  omat pyykit pestyy. Tai annanko ne äitille vaan pesuun...

Mä en jaksa tätä tuholaisjuttua. Onneks joku löysi sen ennen mua ja asia on hoidossa, mut silti tä tavaroiden raivaaminen ja tonkiminen ja tyhjentäminen käy voimille.

Isä pääsee vissiin kotiin huomenna.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.10.2022 klo 14:09

Saloka, voimia tavaroiden raivaamiseen!

Nukuin tosi huonosti, muutaman tunnin katkonaisesti. Mikään ei auttanut. Lopulta aamuyöllä päätin, että vain lepäilen, koska uni ei tullut. En tiedä, miten olen pysynyt hereillä tähän asti.

Tästä päivästä pitää selvitä jotenkin. Huominen on helpompi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.10.2022 klo 15:30

sain ite yksin tyhjennettyy pienen kirjahyllyn ja siistittyy sen. Nyt on pää, selkä ja kaikki kipeenä. Äiti antoi kehuja ja sano että tänään hän ei tuu.

Sain tehtyy nopee ruuan, ryynärii ja kasviksia. Ei järin hyvää, mut sain jotain mahaani.

Laitoin tukarille viestiä, jos perjantaina mentäis kauppaan ja apteekkiin. Saisin jääkaappi ja pakastekamaa. Kaappeihin ei kannata mitään ostaa.

tuvalle en päässy, ku joku pässi on varannu sen koko päiväksi.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.10.2022 klo 18:30

Särkee joka paikkaa ja väsyttää. Täytyy jaksaa vielä suihkuun tänään mennä. Aion mennä aikaisin nukkumaan. Kunpa saisin nukuttua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.10.2022 klo 20:31

En o jaksanu ku maata sohvalla, peitto päällä. Kauhiskella huomista. Keräten voimia. Etsien jotain syötävää. Haaveillen makiasta. Kärsien pääkivusta, taas. En o ees jaksanu käsitöitä tehdä. Ei o oikee fiilistä eikä voimia. Taidan ehkä mennä ajoissa nukkuu, et huomen pääsisin tuvalle.

Lildin mainos tuli. Siellä oli aika halpaa. Ajatuksena olis pe mennä sinne. Jos se tukarille sopii.

Alan kyllästyy tohon puuroon jo. Pitäis keksiä, millä saisin sen tuunattuu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.10.2022 klo 07:36

Uusi päivä ja sekava olo. Nukuin enemmän, kun lopulta sain unta. Väsynyt olo silti on.

Tänään pitäisi käydä ostamassa huomiseksi ruokaa. En tiedä mitä ostaisin. En haluaisi miettiä ruokia nyt, mutta tytölle pitää keksiä jotain syötävää. Jotain uuttaa ruokaa huomenna pitää tehdä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.10.2022 klo 11:14

Eka lakanapyykki koneessa. Sain just 2 vuoroa ennen ku koko ilta on täynnä. Viel olis toi toinen lakanapyykki.

Tyttö tulee huomenna moikkaa ja antaa voimia.

Huomenna ei me mennäkään lidliin, cittarissa on tarjouksia kans. Ja siitä pääsen apteekkiin.

Heräsin 10 aikoihin, mut lepäilin ennen ku piti mennä tuvalle.

Ala-alakerrassa rempataan ja kaamee haju rapussa ja täällä. En kässää mitä järkee sitä on rempata. Nyt ainakin, tai onko sielt tullu ylläreitä vastaan.

Tänään tarvii jotain keksii ryynäristä. Syönkö sellai tai ehinkö / jaksanko keittää makaronia mukaan. Illalla sit taas weetabix puuroa.

Makaan nytki sängys. Jotenki surettaa ja ahistaa toi olkka. Kyl mä sinne meen vielä tänään, mutta ootan et tarvii taas koneeseen vaihtaa pyykit. Menen joskus 15 min päästä sinne.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.10.2022 klo 12:57

sain viimisen koneellisen vuorollani pois ja kuivumaan. kämpässä tuoksuu hyvälle. vaatteenikin tuoksuu.

äiti sano et isän kävely on huonoa. ja kun äiti tollai sanoo, se on sit todella huonoa. Saa nähä kauanko isä kotona pärjää, vai tuleeko siitä kotiin vuodepotilas.

Äiti on huomen aamulla menossa kauppaan ja mä jään tänne isää vissiin kattoo. Tai jos isä hälyyttää ni oon valmis menee sinne. Tulee aika kiire, kun tukari tulee 12 aikoihin vielä. Sen jälkeen tulee tyttö. Et kyl huomenna on meno ja vilske ja varmasti olen illalla puhki poikki ja pinossa.

Tänään aamu ainakin on ollu hyvä. Olen jaksanut ja tehnyt jotain. Mut nytkin tässä kun jalat voi levätä, ni ne tärrää. Koko ajan pitäis jotain tehä ja lepoa en sallis. Mut yritän chatin aikana vähän rentoutuu, koska illalla taas mennään.....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.10.2022 klo 17:31

jotenki on flunssainen olo taas. Voi tosin johtuu siitäkin, että nyt lentelee pölykin niin paljon täällä. Mut koko ajan saa olla niiskuttamassa ja yskimässä. Ja on väsyinen kipuinen olo.  Jos huomisen jaksan, ni sitten saan taas viikonlopun olla. Tosin tarvis noi kaksi lipastoa käydä läpi.

Äiti toi mulle ruisleipiä. Sain ryynimakkaran kanssa, tosin erikseen, syyä. tee mulla on tossa.

pitäis huominen kauppalappukin tehdä. kumpa tietäisin mitä ostaisisn. mitään kuivatavaraa en voi hommata. Paitti teetä ja sokeria.