Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.10.2022 klo 15:21

Saloka, toivottavasti jaksat isäsi kanssa 💛

Lämmitin eilistä ruokaa. Yritin täyttää tytön koulusta saamia lomakkeita. Väsyttää.

Mietin, mitä omenoista voisi tehdä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.10.2022 klo 17:07

Isä on nukahtanu tänään varmaan yli 50 kertaa jo. Sain yhdessä välii pinaattikeittoa lämmitettyy ja kun nuoriso tuli, ni kahvia annettuu, josta osa meni hänen rinnuksille.

Ite en o syöny enkä juonu yhtikäs mitään vielä, vaik mul on ruokaa ja juotavaa. En va pysty syömään tai juomaan. Täytyy yrittää ees jua vettä tänään.

Koht varmaan aletaan laittaa isää yöpuulle.

Sukkia olen kutoillu. Saan hiukan ahdistusta pois sillä. Ei noi mitään kauniita sukkia ole.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.10.2022 klo 18:42

Saatiin isän iltatoimet just ja just hoidettuu. Isän kunto on todella heikko.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.10.2022 klo 19:48

Jouduin turvautuu särkylääkkeeseen. En meinannu sohvalta päästä ylös. Vasen käsi ja yläselkä niin kipee ja kai jokin lihas jumissa. Huomenna saan relaksanttii, jos nyt muistais kauemmin ku 2 pillerii.

Huomenna lähen 14 aikoihin. Tytöstä en tiä koska lähtee.

Yritän jua lähdevettä, ku mikään muu ei oikee nappaa. Mä oikeastaan tiesin tämän.  Lääkkeet va tuuppaa vaikuttaa eri tavalla. Iltalääkkeet väsyttää enemmän ku ennen.

Tyttö on syöny. Nytki syö karkkii. Ne tuoksuu hirveen makialle.

Makkaris telkkari pauhaa. Isä varmaan nukkuu jo. Ei uskalla mennä kattoo.

Mut joo, ei mul mitään järkevää taas ollu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.10.2022 klo 11:50

Yläselkä vieläkin kipeenä. Pitää kotona hoitaa lääkityksellä.

Isä nukahtelee taas koko ajan. Kävely oli aamulla parempaa ku eilen illalla. Aamutoimet saimme hoidettuu ihan ok:sti .

Tytön kans ollaan väsyneitä. Mietin, miten äiti jaksaa tätä.

2h sit pääsen kotiinpäin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.10.2022 klo 14:44

mä lähin isän luota ja tyttö jäi poikkiksen kanssa sinne vielä. Taata väsyi. ja tyttö laittoi kuulemma sänkyyn nukkumaan. Pelottaa, kuinka kauan isä jaksaa tätä.

Söin tossa ruuan ja join teetä. Nyt saa rampata vessassa taas.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.10.2022 klo 16:07

Paistoin pakasteranskalaisia uunissa ja nakkeja niiden seuraksi. Tyttö tykkäsi ruuasta. Sen jälkeen jaksoin vielä pakata vähän pieneksi jääneitä vaatteita pussiin. Vein ne pois kauppareissulla. Olin kerännyt ruokakauppaa varten puutelistaa lapulle, ja muistin ottaa sen mukaan. Kaikki tuli ostettua tällä kertaa ja vielä vähän ylimääräisiä marjoja.

Nyt mietin, paistaisinko omenanpaloja kaurahiutaleiden kanssa uunissa. Se olisi ylimääräinen herkku meille. Vai tekisinkö omenapuuroa. Juuri nyt tuntuu vähän paremmalta jaksaminen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.10.2022 klo 21:04

Jaksoin tähän asti. Nyt voi onneksi kohta jo mennä nukkumaan. Tämä päivä meni paremmin kuin edelliset.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.10.2022 klo 23:56

Luen kirjaa, mut rivit hyppii ja ajatuksiin ei jää mitään. Ylänselän puolisko on vieläkin kipeenä. Yritän ti iltaan asti syyä relaksanttia ja toivoa et se paranee. Ei se särje, siksi en ota särkylääkettä. Eilen oli pakko ottaa, kun ei ollu muuta ja en päässy sohvalta ylös oikee.

Huomen pitää yrittää jotenki siivota täällä ja ehkä pyykkiä pestä. Vessa pitäis siivota oikee kunnolla, mut epäilen et kyen va pytyn ja lavuaarin pesee. Kaikki kukat tarvis kattoo ja antaa vettä. Tiskikone tarvis tyhjentää ja täyttää. Roskat kerätä ja viä. Et töitä olis. Kun kipu hellittää pitää putsata lattiakin liinalla. Luulen et nyt se liike tekee va hallaa.

Koht onneks pääsee nukkuu. Katotaan jaksanko nousta 10:20 vai heräänkö myöhemmin.

Ai ni, suihkussakin tarvis taas käydä. Vaatteet vaihtaa. Onkohan mulla enää oloasuhousuja puhtaana.

Tällä viikolla pitää laskutki maksaa ja kortti ladata ennen to.

Äiti ei paljoo mäkättäny isän hoidosta. Odotti et syömme ittemme ähkyyn. Todellisuudes emme syöneet paljon mitään. Saa nähä, miten isä jaksaa huomenna kerhossa. Illalla se kumminki nukkuu, sen mä tiän.

Miettisin, jos kaiteelle parvekkeelle laittaisin aurinkokennovalonauhan. Sellainen pitäis ekana löytää. Sanoin äitille, et mä maksan, jos mulle löytyy semmoinen... epäilen et ne on kaikki menneet jo.

Mut taidan hetken lukea ja antaa rannekkeen latautuu täyteen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.10.2022 klo 09:12

Tänään tuntuu olevan taas uupumuspäivä. Oli vaikeaa jaksaa nousta ylös. Olisi paljon tehtävää, mutten pysty oikein keskittymään mihinkään. Epämääräinen kauhu velloo sisällä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.10.2022 klo 11:31

En taida jaksaa mennä tuvalle. On kropassa niin paljon henkistä kipua.

Isä on päässy kerhoon, aamu oli mennyt ihan hyvin. Saa nähä miten päivä menee sitten kun tulee sieltä.

Töitä olisi paljon, mut ei oikee jaksa. Mut pakko kai se on jaksaa pienen levon jälkeen jotain tehdä. Kaikki on retuperällä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.10.2022 klo 19:43

En oo jaksanu tänään oikee mitään. Osan kukista kastelin äskön ja sit alko selkää jumittaa. Yhden koneellisen tiskejä sain puhtaaksi. Muuten olen maannu sohvalla ja kutonu sukkia. Kattonu striimejä ja ollu va. Juonu paljon teetä myös.

Olen myös miettiny huonekalujen vaihtoja uusimpaan, mut sit siinä on yksi iso este. Minä. Haluaisin et tä kämppä ois kaunis ja hieno.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 04.10.2022 klo 13:56

Hoidin joitain asioita ja söin kahvilassa hyvän ruuan. Ahdistus alkoi taas lisääntyä, kun tulin kotiin. Laitoin pyykit pesukoneeseen. Nyt katsotaan, mihin voimat riittää tänään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.10.2022 klo 17:06

Kiinnostus menny kaikkeen ihan täysin. Ei ees chatit kiinnosta sellai. Ei kiinnosta pitää tietokonettakaan auki, ei puhua ees jonkun kans.

kasvojen iho alkanu kesii. tarvis jaksaa iltaisin rasvata. on sekin jäänny.

ruuaksi syön äitin tomaa salaattia ja jotain mitä löydän, sit ku on nälkä. juon aina kun jaksan nousta.

sisko tulee tänään tilauksensa hakee. ei jaksa sitäkään.

olen aika maassa, voimaton ja kaikkia.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.10.2022 klo 18:16

Saloka, voimia sinulle 💚 Ymmärrän hyvin, jos et jaksa mitään ja mieli on maassa.

Minuakin väsyttää. Päivä on ollut huono. En mitään jaksanut tehdä mutta sitten pakotin itseni väkisin käymään lounasruokalassa, jotta tuli edes syötyä jotain oikeaa ruokaa. Otin linjastolta paljon kasviksia ja ison kalanpalan. Jotain seitiä se kai oli. Yllättävän hyvältä maistui. Ei syöminen auta mitään huonoon oloon mutta ajattelin, ettei nälkä sitten ainakaan pahenna oloa.

En pysty oikein mihinkään keskittymään. Yritin selvittää uuden tietokoneen ostoa mutta en jaksanut edetä siinä oikein mihinkään. En saanut selvää, mitä eroa niillä on ja millainen sitten olisi hyvä. Liian iso ja vaikea urakka. Pitäisi olla joku joka voisi neuvoa, mutta ei nyt ole ketään. Annan tuon ongelman taas olla. En pysty siihen nyt.

Eilen onneksi jaksoin pestä pyykkiä. Tänään ei tarvitse. Vanhaa ruokaakin on jäljellä.