Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.09.2022 klo 09:33

Naapurissa taas riehutaan. Hirveä kolina ja musiikki täysillä. Nyt on onneksi päiväaika eikä sillä ole väliä nukkumisen kannalta.

Aamulla heräsin uupuneena ja ahdistuneena. Nyt on hiukan parempi olo mutta edelleen epämääräinen ahdistus on läsnä. Yritän pestä pyykkejä, jotta saisin edes jotain tehtyä, eikä pääsisi kertymään liian suuria kasoja.

Mikään ei kiinnosta. Kiinnostuksen tunnetta ei voi taikoa mistään. Jos sitä ei ole, sitä ei ole. Nytkään ei ole. Kai se on jonkinasteista masennusta. Tätä on melkein koko ajan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.09.2022 klo 15:23

Psykan hoitaja pesi kätensä mun asioista. Eli se siitä yrityksestä hoitaa itteeni. Onko mitään järkee enää yrittää, ku paskaa saa niskaa. "Ota tk:hon yhteys jos olo pahenee". Koska se pahenee? Mistä mä tiedän sen? En oikeastaan jaksa ees välittää enää. Olkoon kaikki. Tulkoon harhat, tulkoon pelot, tulkoon kaikki. Ollaan sisällä sit, jos ulkona ei jaksa tai pysty olee.

Tyttö tuli ja meni. Sain hiukan voimia häneltä. Menin kiukkusena varaa sit tuvalle ajan. Yhden koneellinen on pesty ja toinen on pyörimässä. Pitäis jaksaa laittaa kuivumaan vielä. Onneks toinen koneellinen on melkein huppareita. Noi lakanat pitää saada kuivuu. Sais tyttö lauantaina ne, ainakin osa lakanoista pesty.

Kurkku on edelleen omituinen. Olo muutenki on väsyny. Tuvan jälkeen tarvii laittaa salaattia ja syä se.

Sain siskon tilaukset tehtyy. Äitin kans tarvii keskustella, et teenkö naisten tai miesten sukat tosta langasta. Väri sopii naiselle ennemmin.

Pitää alkaa valmistautuu tuvalle lähtee...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.09.2022 klo 19:22

isän näkeminen sai miettimään.

illalla sain taas hajuharhan. Alan olee våsynyt jo tähän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.09.2022 klo 11:23

Yöunilla näin ihmeellistä unta /unia, itsestäni. Lopulta se päättyi siihen että olin metsäs enkä jaksanu enää liikkua. Olin liian väsynyt kaikkeen. Hiukan aikaa sai ihmetellä, miksi ja jne. Onko tä varoitus. Tai mikä.

Nostin ecciä. En kyl tiä miksi. Kaipa lääkäri sen sit joskus kertoo, kun nähdään jossain kurvis.

Huomenna olis taas kurssi. Mikäköhän aihe siel tällä kertaa on. Miksi mun täytyy kuunnella sellaisia sairauksia, mitkä ei muhu koske. Hulluks siinä tulee.

Pitäis siivoilla hiuka ja tehä sohvalle tilaa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.09.2022 klo 14:12

Harmi ettet saanut psykan hoitajalla käynnistä sitä mitä toivoit! Toisaalta ymmärrettävää, ettei kukaan pysty sinun oloasi arvaamaan ellet itse kerro, toisaalta taas harmi sinun kannaltasi, että joudut itse olemaan vastuussa oireidesi tarkkailusta, ja päättämään mitä se tilanteen paheneminen tarkoittaakaan. Luulen että yleisesti käytettyjä hälytysmerkkejä voisivat olla esim. nukkumisen tai syömisen lopettaminen tai selkeä vähentäminen, harhojen lisääntyminen, lisääntynyt itkuisuus, tunne siitä ettei selviä tai itsetuhoiset ajatukset.

Toivottavasti ryhmä ja viikkosi menee hyvin 🙂 Mun pitää lähteä nyt syömään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.09.2022 klo 16:14

Saloka 💚

Kävelin ympäriinsä kaupungissa vaatekaupoissa ja kahvilassa. Nyt on jalat ihan väsyneet. Tänään ei enää tarvitse jaksaa muuta kuin pestä vähän pyykkiä. Epämääräinen ahdistus on koko ajan. Keskittyminen ei onnistu.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 2 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.09.2022 klo 19:14

Jaksoin ripustaa pyykit kuivumaan. Nyt pitäisi vielä pestä hiukset. Se tuntuu valtavalta urakalta. En jaksaisi tehdä enää mitään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.09.2022 klo 19:43

45 min pitkospuu kävelyä tänään ja sen jälkeen sohvalla makoilua ja voimia keräilyä. Metsässä alkoi pääkin särkee, kun tuoksui niin voimakkaalta.

Viikonloppua mietin, kuinka pahasti oireilen sitten jälkikäteen. Onneksi en joudu yksin olemaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.09.2022 klo 09:14

Äiti soitti joku tunti sitten. Isän kunto romahtanu. Tarvii apua. Mä sit lähin tallustaa unenpöpperössä sinne auttaa. Isä on tosiaan huonossa kunnossa. Äiti miettii nyt soittaako jonnekki tai ei. Mun ei tarvinu kauan miettii, lähenkö ryhmään tai en. Päivystän kotona, jos äiti tarvii apua.

Menen koittaa hetkeks nukkuu vielä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.09.2022 klo 17:20

Kiertelin kaupoissa ja kävin syömässä ja kotiin tullessa väsytti kovasti. Lähdin kuitenkin vielä ruokakauppaan, koska huomenna pitää tehdä jotain ruokaa, kun tyttö tulee koulusta. En olisi millään jaksanut mutta onneksi sain väkisin pinnistettyä vielä vähän ja haettua kaikenlaista. Ostin jauhelihaa ja valmiiksi pilkottuja keittojuureksia. Ajattelin, että voisin ehkä yrittää tehdä jonkinlaista jauhelihakeittoa, jotta olisi helppoa ja siitä riittäisi moneksi kerraksi.

Väsymys on valtava. Ulkona sataa aina välillä. On mukavaa, kun on sateista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.09.2022 klo 20:05

Huomen aamulla näkee, joutuuko isä osastolle. JOs vielä on huonona, ni äiti soittaa apua. Illalla oli jo paremmassa kunnossa, mitä aamulla, mut ei silti ole kunnossa.

Huomenna on PAKKO mennä jotenkuten suihkuun. Se on ollu todella vaikeaa nyt taas. Tiskit tarvii laittaa astiakoneeseen. Onneks ruokaa ei tarvii tehä.

Olen niin väsynyt. Täytyy kattoo jos huomenna nukun aamulla läpi chatin kun viikonloppuna on kummiski isän hoito ehkä ja tiedän että silloin en ehkä nuku vaan kuuntelen jokaista uutta ääntä ja jne.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 30.09.2022 klo 11:03

Miten kävi, onnistuitko nukkumaan pitkään? Joutuiko isä osastolle? Viisautta kyllä huomioida tulevat huonouniset yöt. Toivottavasti isäsi olo helpottaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.09.2022 klo 14:10

Soroppi, nukuin mä aika pitkään. Ei isä joutunut sairaalaan, hän voi jo paremmin ja huomenna menemme tytön kanssa häntä hoitaa yön yli.

Sain just puolukkapuuron valmiiksi. Äiti oli mehun tehnyt, joten ei tarvinut pakkasesta marjoja käyttää. Ootan että jäähtyy hieman, ni sitten saa vatkattua sen. TOivottavasti onnistui toi 5dl puuro. Tein pienen annoksen, koska isä ei paljoo syö ja mä en viitti tänne jättää oikee mitään, mikä vois mennä huonoksi ennen su iltaa.

Sain käsityöt pakattuu. Vielä pitäis lääkkeet ja huomenna ruuat pakata. Vaatteita en tarvii, jos likastuu ni voin käydä äitin tai isän kaapilla.

Aamullat taas heräsin siihen että olenko unessa tai hereillä. Eilen oli sama juttu. En jaksanut chattiin herätä.

Äiti on ostanut mulle salaattia taas. Saa huomenna nähä mitä muuta hän on ostellut, kun on tänään ollu kaupassa. Kuulemma jääkaapista ja pakkasesta saa ottaa mitä haluaa ja tietenkn kaapeista. Ehkä me mennään viereen kauppaan hakee leffa eväät tytön kanssa.

Sanoin isälle että menen sinne huomenna 12 mennessä, kun hänellä on silloin ruoka. Äiti lähtee aikaisemmin ehkä, mut isä pärjää pari tuntia hyvin yksikseen. Äiti antaa aamulääkkeet ja aamupalan. jättää varmaan jotain evästä vielä tuolin viereen. Pitää muistaa, että yöksi varaa wichyä tarpeeksi hänen sängyn viereen.

KOhta oman ruuan lämmitykseen. Eilistä sotkotusta. Loppu ilta kerätä voimia huomista varten ja koittaa olla tressaamatta kaikkea.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.09.2022 klo 20:15

Pystyin tekemään jauhelihakeiton. Siitä tuli kohtalaisen hyvää. Ei mitään herkullista, mutta ihan syötävää. Tyttökin söi.

Kävin vielä suihkussa. Enää hampaat pesemättä. Tuntuu, etten jaksa enää mitään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.10.2022 klo 10:40

Isän hoito alko... heti alko ahistaa...