Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.09.2022 klo 17:57

Minullakin on väsynyt olo. Tein tänään vähän töitä, mutta se sujui aika huonosti. Olen ollut sen jälkeen väsynyt. Mikään ei kiinnosta ja on tosi vaikea keskittyä enää mihinkään, edes lukemiseen. Tuli huonompi olo, kun luin sanomalehteä. Mieleen alkoi iskea kaikenlaisia kauheita ajatuksia valtavan tunnekuorman kanssa. Uutisista usein tulee sellaista.

Nyt mietin, mitä tänä iltana vielä tekisin. Olisiko parempi yrittää jotain tehdä. Vai menisinkö sänkyyn ja olisin vaan. Silloin tulee varmaan huono olo heti. Saatan nukahtaakin, eikä ole hyvä nukahtaa ennen iltaa päiväunille. Ei tule sitten illalla uni taas millään.

Ehkä olisi parempi tehdä jotain. Voisin yrittää löytää telkkarista jotain katsottavaa. Kirjan lukeminen ei luultavasti onnistu. Keskittyminen ei pysy tarpeeksi.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.09.2022 klo 17:59

Saloka, muffinit kuulostavat herkullisilta! Paljon jaksat tehdä vähilläkin voimilla.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 23.09.2022 klo 08:18

Aamulla väsytti hirveästi ja oli vaikeaa saada aamutoimia tehtyä. Edelleen on nuupahtanut olo. Pitäisi varmaan syödä aamiaista, mutta ei ole oikein nälkä. On vain väsynyt olo.

En tiedä, mitä tänään tekisin. Pitäisi hoitaa asioita, mutta voimat on vähissä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.09.2022 klo 10:22

Äiti tahtoo taas isoon kauppaan ja mun täytyy mennä hänen kaa sinne. En millään jaksais, eikä huvittais. Mut ei mul annettu vaihtoehtoa.

Kurkku on vieläkin puutuneen oloinen. Kaipa se tässä menee.

Aamulla haistoin jonku ihmeen hajun. En todellakaan osaa selittää mikä. Mieleen tuli vanhempien vieressä työmaan. Jos ne leikkii pikeen kans siel. Tai sit jossain tehtiin asfalttia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.09.2022 klo 14:02

kaupassa käyty ja vähän ruokaaa taas kaappiin saatu.

Viimiset "mehut" meni reissuun. En ees takasin tulles jaksanut äitin kanssa istuu, va istuin ihan muualla. Nyt onneks saa loppu illan levätä ja olla.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 23.09.2022 klo 15:27

Kävin syömässä mutta en ruokakaupassa. Huomiseen asti selviän näillä mitä kaapissa on, ainakin huomiseen. Tyttö piti hakea koulusta tavaroineen. Nyt olen väsyneenä kotona enkä löydä millään rauhallista oloa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.09.2022 klo 22:37

tänään meni syömiset ihan penkin alle. Olen 2 pkt oreo-keksejä syönyt va ja juonu limua. Ei o tehnyt mieli, enkä o jaksanut paneutuu ruokaan, vaikka salaattikin olis jääkaapissa valmiina.

Olen tutun ja tytön kanssa puhunut tänään todella paljon. Pohtinut elämääni ja muidenkin. POhtinut tutun kanssa, miten se kasvispyöryköiden ohje meneekin. Tytön kanssa suunnitellut ensi viikonloppua. Hyvät on ollu keskustelut, mut silti hajuoire alko tulla ja kesti taas aikansa. En viitsinyt äitiä siitä rassata.

Huomenna tarvii varmaan roskia korjata ja tiskikone laittaa päälle.

Sain yhen pöytäliinan valmiiksi. Huomenna aloitan tekee peikoille vaatetta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.09.2022 klo 09:52

Olin illalla kamalan väsynyt, mutta naapurit metelöivät taas yöllä. En saanut nukuttua. Yritin mennä sohvallekin nukkumaan, mutta melu kuului sinnekin yhtä paljon. Musiikkia, huutamista, kauheita jysäyksiä, ikään kuin huonekaluja tyrkittäisiin päin seinää tai vedettäisiin pitkin lattiaa. Aamulla oli päänsärkyinen ja tokkurainen olo, kun heräsin kahdeksalta. Siellä joku metelöi nytkin.

Join pari kuppia kahvia ja yritän päästä kiinni johonkin normaaliin tekemiseen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.09.2022 klo 12:07

Söin eilen 2 makkaraa viel ennen ku menin sänkyyn.

Oottelen täs äitiä. Se tuo mulle aineksia kasvispyöryköihin. Tällä kertaa ne jää mulle.

Laitoin astiakoneen pyörimään. Saa puhtaita astioita. Tosin nyt tuli mieleen oliko siellä jo puhtaita joukossa. No sille ei voi mitään.

Lajittelin tytön lakanapyykit, ne mitkä on seisonu tuolla. Pitäiskö mennä tänään pesee, vaiko ma vasta🤔

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.09.2022 klo 16:51

Kävin parissa vaatekaupassa ja löysin alennusmyynnistä tytölle paidan, mutta muuta ei oikein ollut. Tuli kuitenkin käveltyä ja tehtyä jotain vaihtelun vuoksi. Paluumatkalla kävin ruokakaupassa, mutten keksinyt, mitä ruokaa seuraavaksi voisin tehdä. Ostin vihanneksia, maitoa ja jugurttia. Niillä pärjään taas vähän aikaa. Pitäisi keksiä jotain uusia ruokia, kun kyllästyttää aina syödä samoja.

Nyt väsyttää ja vähän ahdistaa. En taida jaksaa tänään enää muuta. Taas pitäisi siivotakin, mutten millään jaksa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.09.2022 klo 17:54

En tiä mitä alan tekee. Se haju alkaa taas olee joka päiväistä. Olenko näin huonossa kunnossa vai olenko niin sekaisin. Mua pelottaa niin peevelisti. Olen lamaantunut. En tiä mitä tehä. Onko toi haju todellista tai todetonta. Yritän olla mennä mukaan, mut en saa sitä mielestäni tai nenästäni.

Mä teen kohta itelleni jotain, et se loppuu...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.09.2022 klo 09:00

Saloka, se saattaa olla taas se hajuharha. Onpa vaikea tilanne sinulla. Auttaako, jos hajun tultua yrität nuuhkia jotain hajuvettä tai tuoksuvaa käsivoidetta tai jotain muuta? Haju varmaan kyllä silloinkin tulee heti takaisin, kun lopettaa jonkin muun tuoksun nuuhkimisen. Voimia!

Nukuin paremmin ja enemmän. Laitoin ensimmäiset lakanat pesukoneeseen. Pitäisi jaksaa tehdä lakananvaihto tänään loppuun. En tiedä, jaksanko muuta.

Alkaa tulla nälkä. Pitää syödä aamiaista ja katsoa, jos sitten jaksaisin jotain tehdä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.09.2022 klo 10:29

Kävin ulkona kävelemässä ja se vei loputkin voimat. Tekee mieli mennä takaisin sänkyyn ja jättää tämä päivä väliin.

Pitäisi keksiä jotain tekemistä mitä jaksaisin tehdä ja mistä tulisi parempi olo, mutta en keksi mitään. Nyt on vähän heikko olo. Eikä ajatus kulje yhtään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.09.2022 klo 17:46

Imuroin olohuoneen ja keittiön päällisin puolin. Vessaakin sain pestyä. Lopuksi laitoin kaikki siivousrätit pesukoneeseen pyyhkeiden kanssa. Nyt väsyttää enkä enää jaksa jatkaa. Olen tyytyväinen, että jonkin verran pystyin tekemään. Lakanat on melkein vaihdettu.

Tuntuu ankealta tämä sunnuntai. Olen syönyt vanhoja ruuanjämiä, mitä jääkaappiin on kertynyt. Nyt ne on syöty melkein loppuun. Huomenna pitää tehdä uutta ruokaa. Mitähän tekisin. En keksi mitään ruokaa, mikä olisi tarpeeksi helppo tehdä ja maistuisi.

Luin lehteä, mutten jaksanut keskittyä tarpeeksi. Taidan olla jo aika väsynyt.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.09.2022 klo 17:46

Aamulla oli kurkku kipeenä, mut kun on juonut koko päivän lämmintä teetä, on alkanut kurkkukin vetreytyy. Silti on hiukan kipeenä vielä.

Tein iltapäivällä kasvispyöryköitä. Suolaa ois saanut enemmän laittaa, muuten oli ihan syötäviä. Pitää illalla vielä pakastaa ne.

Olen siskon tilaamia juttuja tehnyt ja katellut striimejä ja tallenteita. Miettinyt, voinko mennä to kurssille ja voinko tavata ke tukaria.

Huomenna ehkä yritän mennä ainakin koneellisen pyykkiä pesee. Ehkä kaksi. Mut sen näkee sit huomenna, kuinka kipee olen.