Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.09.2022 klo 21:35

Purjevene  Jaksan sen ajan suunnilleen ja yritän mennä mahdollisimman matalan aidan kautta. Kun tänään kastelin keittiön kukat, en oo jaksanut sen jälkeen mitään. Tai no, kutoa sukkaa, mut en mitään fyysistä. Iltapalaksi lämmitin va lihapullia ja söin niitä. Ei ne järin hyviä ollu, mut tuli kumminki syötyy jotain.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.09.2022 klo 13:13

Onkohan se päivän työt tehty, kun saa paistettua uunissa noi 117 lihapullaa? Onko mun pakko tehä jotain muuta? TIskikoneen voisin laittaa päälle, mut jotain muuta. Jalat huutaa hoosiannaa, ja muutenkin kroppa huutaa hoosiannaa. Jälkiä tarvis siivota, mut ei jaksa ainakaan vielä.

Lyhyet yöunet, n. 7 h. verottaa vielä.

Kohta tarvii mennä vaihtaa pelti. Sit saa taas 30 minsan verran suunnilleen levätä ja parannella kipuja.

Mahakin alkaa kertoo nälästä tai janosta. Vielä ei saa pariin tuntiin ruokaa, joten pakko tehä teetä ja jua sitä sit.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.09.2022 klo 16:18

Jotenkin pää kieltää mun istumasta ja olevan rauhassa. Se haluaa mun liikkuvan vaikka huoneesta huoneeseen koko ajan.

Lihapulla-show on melkein valmis. Enää on pussitus ja pakastus.

Löysin netistä kasvispyöryköiden ohjeen, joka oli ihan kokeilun arvoinen. Hiukan joutuu muokkaa, mut ei paljoo. Saa nähä koska innostun tekee.

Huomenna ajattelin koittaa lakanoita vähän pestä. En paljoo voi kerralla pestä, mut jos tytön lakanoita sais hiukan pienemmäksi. Ekana pitäis ne kyl lajitella. Pitäiskö mennä lajittelee. Saisin siinäkin hiukan aikaani kulumaan ja hiukan tätä olotilaa helpotettuu.

Mitäs tässä muuta. Sukat edistyy aika hyvään tahtiin. Tuntuu et nopeammin kun edelliset. Se on jännä, kun en tiä mikä väri tulee milloinki kerästä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.09.2022 klo 17:50

Ei mun tarviikka pakastaa noita pullia. Äiti tulee hakemaan ne huomenna pois, eli mä olin vaan tekijänä. Jotenkin arvasin tämän.

En o vieläkään mitään järkevää tehnyt. Mut kannattaako enää tähän aikaa. Iltalääkkeiden aika on tunnin päästä suunnilleen.

Äiti soitti ja alko kysyy lankoja, et mitä hän tilaa. Hittoa mulle on ihan sama millaisesta mä teen sukkia. Lanka ku lanka.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.09.2022 klo 19:10

Nakkeja syötiin tänään. Helpoimman kautta mekin. Päätin vielä leipoa omenapiirakan. Maistettiin äsken. Hyvää tuli. Pitkään jahkailin sen kanssa edestakaisin, että jaksanko tehdä vai en. Lopulta oli ihan hyvä, että aloin tehdä, koska ahdistus väheni selvästi siksi ajaksi, kun sitä laittelin.

Saloka, valtavan määrän lihapullia olet tehnyt! En jaksaisi moista urakkaa tehdä. Miten voi olla niin, että äitisi hakee ne kaikki. Syökö hän ne sitten itse eikä sinulle jää mitään?

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.09.2022 klo 13:57

Jaksoin kävellä pienen lenkin tänään. Ja sain aikaiseksi laittaa kertyneet laskut maksuun. Jotain muutakin hoidin. Tuntuu, että hoidettavia asioita kertyy nopeammin kuin jaksan niitä hoitaa. Tänään on ollut kohtalaisen hyvä toimintakyky.

Pyyhkeetkin on pesukoneessa. Pitää pestä vielä toinen koneellinen, kun nuo ovat valmiit.

Illalla pärjätään eilisellä ruualla vielä. Huomenna pitäisi laittaa jotain uutta. Mitä ihmettä laittaisin. Pitää varmaan mennä ruokakauppaankin taas huomenna. Jos pystyisi suunnittelemaan ruokia pidemmälle, säästyisi paljolta vaivalta eikä niin usein tarvitsisi käydä kaupassa. Harvoin pystyn.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.09.2022 klo 14:25

Ei tarvinut mennä tuvalle, olen jotenkin saamaton tänään, eikä kiinnostusta ole mihinkään. Ei jaksa tehä mitään . Olisin vaan ja kuolisin pois.

Pyysin lääkäriltä 5mg pillereitä ja hän anto 15 mg. Mitä teen paketillisen 10mg pillereillä. Laitoin sille takas viestiä että mulla on paketillinen 10mg pillereitä, jos sais paketillisen 5mg pillereitä.

Nyt pitäis ettii kuusioavainta,tai mikä ihme se onkin. alkaa pari tuolia purkaa. Sit sisko tulee ja viemme ne äitin lavalle. Auta armias, mistä mä haen voimia siihen... Pakko kai se on pakosta tehä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.09.2022 klo 10:49

Tytöllä on synttärit tänään ❤ mun rakkaasta tullu jo iso.

Teen tästä lähtöä isoon kauppaan. Ostaa ruokaa ja vessapaprua. Saa nähä mitä unohan sit kumminki.

Eilen satutin toisen käden 2 sormee, mut yö on parantanu ne. Jäi rapun rautaoven ja betoniseinän väliin vauhdilla.

Näin ihme unta. Olin uppoutunut peliin ja eläsin sitä. Olen vissiin liikaa kattonu sitä peliä.

Mut nyt valmistaudun lähtöön...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.09.2022 klo 14:39

Kaupasta selvitty ja hikinen reissu olikin. Kaupassa oli hiki ja ulkona viileä. Nyt on ruokaa, salaattia 3 päivää.

Äiti vähän sano mun ruokailusta. Ehdotti alkaa kalaa syömään, mut en voi sietää sen hajuakaan. Liha on kallista. Sanoin että voin ja olen kasviksia lisännyt ja voisin puuroja alkaa syömään enemmän.

Ei ens, ku seuraavana vkl:na pitäis mennä isää hoitaa la-su. TOivon todella että tyttö pääsee sinne mun kans.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.09.2022 klo 16:32

Onnittelut tytölle! (Näin ajatuksen/viestin tasolla, ei tartte oikeasti alkaa niitä välittämään kun hänellä ei ole varmaan aavistustakaan kuka niitä lähettää 😆)

Mitä peliä olet kattonut? Me on pelattu kumppanin kanssa tietokoneella niin paljon Civilizations'ia että se tunkee välillä uniinkin. Monesti huomaa hyräilevänsä sen musiikkeja ruokaa laittaessaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.09.2022 klo 03:19

Soroppi tyttö kiittää onnitteluista. Katon GTA V- striimejä.

Alkaa taas olla kurkus sama olo ku edellisviikolla. Nenä melkein tukkees ja räässä, päätä sattuu, räkä menee nieluun ja siel on limaa. Mitä hittoa tä taas on.

Maha ilmoittaa et ois nälkä, mut en mä jaksa enää lähtee keittiöön. Saakoon maha kurnita rauhassa.

Kello on koht 3:30 ja pitäis olla unessa jo. Ehkä mä alan koittaa nukkumista, jos oloki paranis.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.09.2022 klo 15:34

Kaikki aika tuntuu menevän tytön asioiden hoitamisessa, joita tulee koulusta koko ajan lisää. Äsken kävelin lenkin ulkona. Oli vaikeaa jaksaa takaisin, mutta kai se pidemmän päälle hyvää tekee, jos vähän liikkuu, vaikka tulisi pahempi olo juuri nyt.

Kävin päivällä hakemassa valmista ruokaa, koska en jaksanut laittaa mitään.

Mietin mitä nyt tekisin vai jaksanko tehdä mitään. Ahdistus on kohtalaista, ei ihan mahdotonta juuri nyt. Mikään ei kuitenkaan oikein kiinnosta. Jonkinlainen väsymysolo on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.09.2022 klo 15:59

Tein 24 muffinia, et saa joskus herkutella sitten.

Päivä meni heti alussa pipariksi ku heräsin 12.50 kellonsoittoon. Olis pitänyt aikaisemmin herätä.

Tyttö on värjänny taas hiuksensa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.09.2022 klo 12:58

Yli 12h tai ainakin 12h yöunet takana ja silti on nuutuneen väsy olo. Kurkkua kutittaa, niiskuttaa. Mietin onko tä sitä samaa mitä pari vko sitten, vai olenko kipeeksi tulossa. Taas.

En jaksa., ainakaan viel, tehä mitään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.09.2022 klo 17:18

kukat (olohuoneen) kasteltu. Alkoivat jo näyttää jotkut todella pahoilta. TÄytyy kattoo, tarviiko vielä kastella osa uudelleen.

Olen taas juonut teetä ihan sairaan paljon. Keksisin sokeri-tee-yhdistelmän, joka on hyvää, jäin koukkuun siihen.

Olohuoneen kellokin on pysähtynyt ja laitoin siihen uuden patterin. Nyt se tikittää taas oikeen aikaa.

Äiti käski huomenna lähtee hänen kanssa isoon kauppaan taas. Just ti oltiin. On kuulemma kahvi tarjouksessa.

Perhetuttu on saanut ti aivoinfaktin. Isän vissiin entinen koulukaveri ja muutenkin suht läheinen meidän perheelle. Äiti oli ma ollu hänen luonna kylässä.

Kurkku on edelleen omituinen, en tiä onko se kipee tai karvanen tai millainen. Nenä valuu edelleen. Päätä sattuu vähän. Samat oireet ku pari viikko sitten, paitsi toi kurkku.

Taidan mennä hakee teetä hakee lisää, ei se olis ku 2 litraa sit täyteen....