Äiti oli jättänyt eilen illalla tuvalle avaimen, eikä enää saanut sitä. Onneks tänään hän sai sen takasin.
Hoitajat oli sitä mieltä että isä on turhan väsynyt, kun nukkuu vaan. Se on aina kun se sen kuumepiikin saa ja muutenkin se on aika väsynyt ollu. On päiviä, kun se vaan nukkuu, mut on päiviä kun se on pirteekin. Se ihan vaihtelee. HArmi vaan että huominen kerho jää välistä taas. Äiti on nyt menossa isää kattomaan.
Tein tossa kilon lihapullia. Niistä tuli aikast isoja, mut parempi isot ja pehmeet, kun pienet ja kuvat. En osaa tehdä pieniä asioita taikinasta. Sain siitä kerran kuulla yhesta työharjoittelupaikasta, kun pyydettiin tekee korvapuusteja. Lopputulos oli että ne piti puolittaa valmiina näytille, kun kukaan ei jaksanut niitä syödä kokonaisena. Sitä ne ihmetteli siellä, että sama taikina ja mä sain enemmän ja isompia, mitä paikan pitäjä ite. No jaa antaa sen asian olla. Ne ovat vissiin jo kuolleet, kun olivat silloin jo aikast vanhoja.
Nyt alkaa pikku hiljaa voimat menee ja pitäisi kukat kastella. Viimisen kerran ravinteella. Sit tarviikin muistaa että pelkkä vesi tämän jälkeen, tai no yhen kerran pystyy ehkä kastelee ravinteella vielä. Riippuu jos tässä kuussa jaksan enää tämän jälkeen kastella. TOi yks köynnös tarvis äkkiä kaverinsa kanssa vettä. Jos kokeilisin tämän kirjoituksen jälkeen kastella noi kukat ja jättää veden tohon viereen, että saa ton ison kukat kasteltuu oikee kunnolla.
Yö meni ihan hyvin. Kun sain unesta kii, nukuin kunnes äiti soitti ja herätti. Olisin muuten nukkunut vieläkin. Koitin tossa keittiöö vähän siivoilla, laittaa roskat roskiin ja roskapussin lähtövalmiiksi. TIskit likoo ja oottaa että jaksan tiskikoneen tyhjentää ja laittaa likaiset sinne. Et tekemistä olisi. Arvoitus on, mihin olen mun isot kuulokkeet laittanut. Äiti ei ole nähnyt niitä ja mä en oo niitä pitkään aikaa käyttänyt. Ettisin jokapuolelta, mut mistään ei löytynyt. KAi ne tulee sit joskus vastaan. Onneks puhelimes on kaijutin, ni pysty musaa kuuntelee kun teki lihapullia.
Alkaa mahakin kertoo, että pitäis syä jotain. Kamala ärripurri sillä. Onneksi ei ole ketään muu kuuntelemassa. Onneksi ei tarvii kun lämmittää j. lihakeittoa. Noi lihap. menee meinaan pakkaseen tänään vielä. Niitä syödään sitten ku keitto on syöty. Mut oli pakko tehdä ne pullat, kun oli jauheliha ehtinyt sulamaan jo. Äitillä on vielä n. 3kg lihaa ja nistä tehää vissiin pullia kans. Saa nähä joudunko mä asialle taas. Siinä meneekin hetki sitten kun niitä tekee. Ja äiti tietenkin sanoo vieressä että ei noin eikä noin eikä noin.
Olen päässä päivistä sekaisin. On ihan perjantai fiilis. Jollei ranneke sanois et on su ja jollei lääkkeet sano sitä, ni eläisin vielä tänäänki perjantaita, ni ku eilen. Ihmettelin eilen kun yks striimeri oli otsikoksi kirjoittanut lauantai.
Mut joo, pitää jatkaa matkaa...