Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.09.2022 klo 12:17

sain pyykit hoidettuu, jopa kuivumaanki. Nyt särkee päätä siitä hyvästä. Menen kohta hakee vihreetä teetä ja juon sitä. Onneks tänään on ruoka valmiina. Mietin tosin, jos tekis pannaria illemmalla uuniin. En jaksa lettuja paistaa, vaikka ne on parempia. Mut pannaria vois tehä, kun uuni hoitaa kypsennyksen sitten.

Saa nähä tarviiko mennä sohvalle lepämään, et pääsärky helpottaa.

Nyt tuli ihan black out. Mitä mun piti kirjoittaa....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 08.09.2022 klo 12:57

Ei ole nälkä vaikka on ruoka-aika. Kastelin vähän kukkia ja heti tuli hirveän väsynyt olo. En jaksanut kaikkia kastella. Mietin, lämmittäisinkö maksalaatikkoa vai söisinkö jotain muuta. Onneksi eilen ostin noita ruokia, koska tänään on huonompi päivä.

Jalkoja särkee edelleen, samoin päätä ja jotain korvakäytäviä. Väsyneeltä ja tylsältä tuntuu.

Yritin lukea sanomalehteä, mutten jaksanut kuin pienen pätkän. Uutiset eivät kiinnosta. Katselin telkkaria vähän aikaa, mutta silmät väsyivät ja tuntuvat kuivilta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.09.2022 klo 14:15

söin ja väsyin. Kaipa tämä väsy tässä menee. Mietin vielä sitä pannaria. Jaksanko sitä tehä ja jaksanko syä sitä ees. Tosin leipää en jaksa syä ja muuta mulla ei ole.

Käsissä ei tunnu voimia. TÄssä kun kirjoitan koneella, tuntuu painaminen raskaalta. Mietin jos koittais kutoo hetken, jos sillä sais piristymään hiukan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 08.09.2022 klo 17:04

Saloka, toivottavasti jaksat pannarin tehdä. Onhan se tosi hyvää, varsinkin lämpimänä ja tuoreena se on ihanaa.

Söin loput herneenpalot, jotka oli unohtunu jääkaappiin. Vähän jo kuivia olivat mutta syömäkelpoisia. Taidankin nyt syödä pois vanhoja kaappiin kertyneitä ruokia.

En ole tänään yrittänyt tehdä mitään. Huominen taitaa mennä samoin. Toivoisin että flunssaoireet menisivät ohi. Viikonloppu saattaa olla vielä tällaista, ei voi tietää. Nytkin on villasukat jalassa ja lämpimät vaatteet ja silti jalkoja palelee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.09.2022 klo 17:35

pannarin sain uuniin, saa nähä millaista siitä tuli. Nesteen mittasin, muut laitoin summamutikassa. Tein litran taikinan, siitä riittää 4ksi illaksi. Saa nähä onko mun hillot viel hyvii.

Alko jalat sattuu ja rinnan ympäristö kans. Ja yläselkä. Tulee mieleen sappikivut, mut ei ole mahdollista.

Keksisin vihreeseen tehen laittaa aavistus sokeria, ni ei ole niin kitkerää kurkulle. Mä en tosin tiä onko mulla sokeria enää, mut steviaa on.

Sain kaulahuivin valmiiksi. Seuraavaksi pitäis tehä n. 47 koon sukat. Langat pitää ettii kasseista, jotka on siihen varattu.

Alkaa pannari tuoksuu. Sopivasti iltapalaksi. Pahanko uskaltaa mennä kattoo, tai mennä kattoo.

Olo on hiukan parempi, mut nä kivut....

Mut kai pitää mennä sitä uunii kattoo....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.09.2022 klo 10:05

Kylmä on edelleen ja väsyttää. Korviin sattuu vähän vieläkin ja on päässä tönkkö olo. Tämäkin päivä menee lepäillessä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.09.2022 klo 13:48

tyttö herätti tos 13 aikoihin, kun en jaksanut aamu chattiin herätä. En ollu kiukkunen hänelle. Kylsiihen aikaa saa normaalit ihmiset jo herätä.

Piti aamusuihkuunki mennä, mut olen liian väsynyt siihen. Kai mä joskus sinne pääsen.

Kukatkin tarvis vettä.

Mistä hitosta saisin sen voiman tekee asioita. En jaksa enää tätä väsymystä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.09.2022 klo 16:51

Alkaa taas haju ottaa pääni sisällä voiman. Taistelen sitä vastaan. En tiä onko mulla voimia siihen. Laitoin tytölle viestiä.  Yritän keksii, miten saisin sen pois. Kohta sammutan tietsikan, jos se auttais.Menen nukkumaan sohvalle ja jos kämppä palaa ympäriltä, ni sit palaa. En hemmetti tiä.Sekoon tänne!!!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.09.2022 klo 20:47

Tunnin sitä sai taas kärsiä. Mut kaikki on ok. Äiti sano et hän on su tulossa kaupunkiin ja katotaan kuulemma sit, mitä tehään. Nyt mietin mitä hän on sillä tarkoittanut. Tiedän että hänellä menee hermot ja pelkää.

Mietin tässä hakisiko se toisen pannaripalan. Tai antaisko mennä  vaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.09.2022 klo 10:46

Jassoo, isä tulee sairaalan kautta ehkä kotiin. Tai saattohoito-osaston. Oli kivaa saada puh soitto.

Mut eipä täs muuta. Yritän täs heräillä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.09.2022 klo 11:25

Nukuin huonosti mutta tänään on ollut parempi olo. Ihan tolkuton uupumus on melkein poissa.Tai oli.

Söin aamiaista ja sain siivottua aika paljon. Aloittaminen oli vaikeaa ja vastenmielistä, mutta tällä kertaa se alkoi sujua. Imuroin aika paljon ja moppasin lattian olohuoneesta ja keittiöstä. Vessankin sain imuroitua ja pyyhittyä lattian. On parempi olo, kun ei ole niin pölyistä. Edellisestä siivoamiskerrasta on varmaan jo pari kuukautta. Näkyvimpiä villakoiria olen imuroinut välillä. En vaan ole jaksanut siivota millään. Tytön huoneeseen en koskenut, koska hän on sanonut siivoavansa sitä itse. Onneksi.

Tuskin tänään enempää jaksan siivota. Nämä paremman jaksamisen hetket ei yleensä kestä kovin kauan.

Mietin, mitä söisin nyt päivällä. Eineksiä olisi vielä. Ehkä lämmitän niistä yhden. Tekisi mieli syödä jotain kunnollisempaa, mutta ei oikein ole aineksia enkä tiedä, mihin voisi mennä syömäänkään. Ehkä on parempi tänään vielä pysyä kotona, kun vähän tuntuu korvissa vielä kipeältä, siltä varalta jos tämä voi vielä tarttua. Muualle ei satu juuri nyt. Ehkä flunssa on ohi menossa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.09.2022 klo 14:53

Söin eineksen. Ja jaksoin vielä pyyhkiä vähän pölyjä.

Yritin lukea sanomalehteä ja kertyneitä ilmaisjakelulehtiä, mutten kyennyt keskittymään kuin hetken. Mainostenkaan selaaminen ei onnistunut. Joskus käyn niitä läpi löytääkseni hyviä tarjouksia sellaisista asioista, joita pitää ostaa joka tapauksessa, kuten pesuainetta.

En tiedä, mitä lopun päivää teen. En jaksa mennä ulos. Jalat ovat voimattomat. Alkaa muutenkin olla taas voimaton olo. Ehkä jaksavaisempi vaihe on menossa ohi.

Aivot haluaisivat vielä tehdä jotain, mutta keho ei jaksa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.09.2022 klo 16:38

Jauhelihakeittoa taas tulossa. Huomenna pitäis kilon jauhelihasta tehä lihapullia. Äiti toi vähän jauhelihaa mökiltä, siellä oli jauheliha tarjouksessa.

Kävin auttaa tavaroiden kantamisessa, kun äiti tuli. Isästä ei kuulu muuten kun että on hiukan sekava.

Kävin kaupassa, mut en osannut ostaa sieltä oikee mitään. Alle 20 e pärjäsin.

Jaksoin matkan kävellä, mut selkä on ihan hiessä ja käsivoimat on heikentyneet. Kurkku on omituinen, mut ei oikeastaan kipee. tuntuu vaan kaikki jäävän kurkkuun sellainen tunne vaan.

Mut nyt alkaa keitto tuoksuu. Teen valmiista keittojuurespusseista ja jauhelihasta nopeen keiton. Säästyy pilkkomiselta ja puurtamiselta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.09.2022 klo 18:24

Mietin miten äiti jaksaa.Hän sanoo koko ajan ettei jaksa ja ei saa nukuttuu. Nyt onni onnettomuudessa, hän saa ainakin ensi yönnä nukkua. TOsin hän lappaa tekemistä niin paljon.  Pelkään että äiti palaa loppuun.

TYttö on pahoilla mielin. On lähtenyt poikakaverin luota, piti olla vissiin siellä koko viikonlopun. Ei hänellä ole kranaa poikkiksen kanssa. Mut en tiä mitä on tapahtunut. Hän ilmoitti klo 14 aikoihin että on kotona. Olen sopinut hänen kanssa, et hän vähän ilmoittelee missä on. Ei hän sitä pahalla ota. enkä mä tarkoita pahalla.

Sain syötyy ja nyt koitan jua, että ei tulis nestevajaus. Ja sitä kautta ongelmia.

Olo on ihan okei. Päätä hiukan jomottaa, mut voi olla että on niskat va kipee. Hikikin on laskenut ja kylmyys astunut tilalle.

Vois mennä hakee OREO keksejä. Herkutella välillä vähän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.09.2022 klo 13:41

Äiti oli jättänyt eilen illalla tuvalle avaimen, eikä enää saanut sitä. Onneks tänään hän sai sen takasin.

Hoitajat oli sitä mieltä että isä on turhan väsynyt, kun nukkuu vaan. Se on aina kun se sen kuumepiikin saa ja muutenkin se on aika väsynyt ollu. On päiviä, kun se vaan nukkuu, mut on päiviä kun se on pirteekin. Se ihan vaihtelee. HArmi vaan että huominen kerho jää välistä taas.  Äiti on nyt menossa isää kattomaan.

Tein tossa kilon lihapullia. Niistä tuli aikast isoja, mut parempi isot ja pehmeet, kun pienet ja kuvat. En osaa tehdä pieniä asioita taikinasta. Sain siitä kerran kuulla yhesta työharjoittelupaikasta, kun pyydettiin tekee korvapuusteja. Lopputulos oli että ne piti puolittaa valmiina näytille, kun kukaan ei jaksanut niitä syödä kokonaisena. Sitä ne ihmetteli siellä, että sama taikina ja mä sain enemmän ja isompia, mitä paikan pitäjä ite. No jaa antaa sen asian olla. Ne ovat vissiin jo kuolleet, kun olivat silloin jo aikast vanhoja.

Nyt alkaa pikku hiljaa voimat menee ja pitäisi kukat kastella. Viimisen kerran ravinteella. Sit tarviikin muistaa että pelkkä vesi tämän jälkeen, tai no yhen kerran pystyy ehkä kastelee ravinteella vielä. Riippuu jos tässä kuussa jaksan enää tämän jälkeen kastella. TOi yks köynnös tarvis äkkiä kaverinsa kanssa vettä. Jos kokeilisin tämän kirjoituksen jälkeen kastella noi kukat ja jättää veden tohon viereen, että saa ton ison kukat kasteltuu oikee kunnolla.

Yö meni ihan hyvin. Kun sain unesta kii, nukuin kunnes äiti soitti ja herätti. Olisin muuten nukkunut vieläkin. Koitin tossa keittiöö vähän siivoilla, laittaa roskat roskiin ja  roskapussin lähtövalmiiksi. TIskit likoo ja oottaa että jaksan tiskikoneen tyhjentää ja laittaa likaiset sinne. Et tekemistä olisi. Arvoitus on, mihin olen mun isot kuulokkeet laittanut. Äiti ei ole nähnyt niitä ja mä en oo niitä pitkään aikaa käyttänyt. Ettisin jokapuolelta, mut mistään ei löytynyt. KAi ne tulee sit joskus vastaan. Onneks puhelimes on kaijutin, ni pysty musaa kuuntelee kun teki lihapullia.

Alkaa mahakin kertoo, että pitäis syä jotain. Kamala ärripurri sillä. Onneksi ei ole ketään muu kuuntelemassa. Onneksi ei tarvii kun lämmittää j. lihakeittoa. Noi lihap. menee meinaan pakkaseen tänään vielä. Niitä syödään sitten ku keitto on syöty. Mut oli pakko tehdä ne pullat, kun oli jauheliha ehtinyt sulamaan jo. Äitillä on vielä n. 3kg lihaa ja nistä tehää vissiin pullia kans. Saa nähä joudunko mä asialle taas. Siinä meneekin hetki sitten kun niitä tekee. Ja äiti tietenkin sanoo vieressä että ei noin eikä noin eikä noin.

Olen päässä päivistä sekaisin. On ihan perjantai fiilis. Jollei ranneke sanois et on su ja jollei lääkkeet sano sitä, ni eläisin vielä tänäänki perjantaita, ni ku eilen. Ihmettelin eilen kun yks striimeri oli otsikoksi kirjoittanut lauantai.

Mut joo, pitää jatkaa matkaa...