Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.09.2022 klo 12:48

Jaksoin käydä vanhemmilla ja kaupassa. Takasin tulo oli raskasta. Tunti siihen meni. Nyt ku jaksais vielä noi pyykit lajitella, et vois joku päivä koittaa osan pestä. Mut nyt ainakin annan olon tasaantuu hetken.

Oli mielenkiintoinen chat aamulla. Onneks oli, muuten nukkuisin vieläkin. Huomen aamulla on taas chat, ni herää ajoissa. Huomen taitaa tulla koko päivän chattejä.  Tänään on hiljaisempaa.

Mietin vieläki mitä laitan huomiseen keittoon. Mul on mahottomasti porkkanoita ja iso kesäkurpitsa. Ehkä mun tarvii keittää ne ja soseuttaa ja pakastaa puolet ja ottaa pakkasesta lisää jotain keittoon. Aika laimeeta on, jos pelkästä kesäkurpitsasta ja porkkanasta tekee keiton. Täytyy kattoo tänään noita soseita. Ottaa sulamaan, että huomen ei olis sitä sulatusoperaatiota eessä.

Taidan ottaa pikku levon....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.09.2022 klo 17:27

Mietin, olenko kipee vai miksi mä pärskin vähän välii ja nenä valuu sisäisesti. Nukuin 2-3h päikkärit, kunnes tyttö soitti ja herätti. Saanähä onnistuuko torstainen kurssin aloitus. Jos kipeeksi tulen. TOsin olen mä pärskinyt tässä jo jokusen päivän. Mut jotenkin on kipee olo kans.

Sain vihdoin syötyy sen pe makaronilaatikon. Huomenna pitäisi ottaa porkkanateatteri. Pitäis vaan jaksaa  ekana. Vaikka olis nukkunu, ni silti on kipee olo. Saa nähä aloitanko to kurssin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.09.2022 klo 18:04

Tänäänkin on voimaton olo. Kävin syömässä rauhassa eikä ole vieläkään tullut nälkä. Tytölle laitoin jo iltaruuan. Kohta pitää syödä itsekin jotain.

Luin edellisten päivien sanomalehtiä, kun en ole ikään kuin ehtinyt niitäkään lukea. Oikeasti on aikaa vaikka kuinka paljon, mutten saa mitään tehtyä.

En ole vieläkään pystynyt siivoamaan yhtään. Ei ole voimia. Kaikki tekeminen on vastenmielistä edelleen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.09.2022 klo 20:46

Päätä alkaa kolottaa, kun nenän limakalvot on arat. Nukkuisin mieluusti, mut BB:n täytyy kattoo sen jälkeen vois mennä kokeilee nukkumista.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 06.09.2022 klo 08:29

Nukuin tosi huonosti. Valvoin illalla ja aamuyöllä. En tiedä mikä nyt on. Väsyttää ja ahdistaa epämääräisesti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.09.2022 klo 17:16

sama olo jatkuu. Laitoin tukarille viestin, että huomenna kysyn kurssista, voinko mennä sinne. Jaksoin sentään sosekeittoa tehä pariksi päiväksi. Tuli oikeastaan hyvää, kun söin. Illalla laitan pakkaseen loput porkkana/kesäkurpitsasoseesta. Pitää va kerätä voimia siihen. Tosin voi olla että se sose on jo jäähtynyt ja voin nyt jo mennä laittaa sen pakkaseen.

Tänään en oo muuta tehnyt. Kukat tarvis kastella, pyykit pestä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 06.09.2022 klo 18:43

Minullakin sama uupumus ja huono olo jatkuu. Pystyin ruuan laittamaan, kun väkisin tein yli voimien. Nyt on vielä iltatoimet, ennen kuin voi mennä nukkumaan. Olen ihan lopussa.

Muutenkin on outo olo, ikään kuin olisin tulossa kipeäksi, vähän flunssainen olo mutta ei ihan kuitenkaan. Valvoin viime yönä pahasti. Voi johtua siitäkin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.09.2022 klo 23:03

Olen koko päivän miettiny sitä tekstaria, jonka huomenna lähetän. Et mihin lähetän ja mitä kirjoitan. Jollei maailmassa olis koronaa, ni ei tarvis tälläsestäkään välittää, mut....

Olen taas koko illan niiskuttanu ja pärskiny. Voimat on kateissa ja väsy painaa. Mietin jos nyt jo alkais nukkumaan, jos se tässä olossa onnistuu. Tuttu sano puhelimessa et äänestäni kuulee et räkää on jossain (nielussa). Yläselkää alko tänään sattuu ja keuhkoja ahdistaa. Kuumetta ei o, mut ei sellaista mulle hirveen usein tuukka.

Sain ku sainki soseet pakkaseen. Keiton jääkaappiin.

Mä taidan tosiaan alkaa koittaa nukkuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.09.2022 klo 14:05

Heti aamusta alkaa kaamee olotila, ää... Päätäsärkee jo nyt ja flunssan oireet puskee päälle. Kumpa tulis kunnon nuha ja pikku lämpö viel. Tos jo ahdisti rintaakin kivasti. Onneks äiti tulee vasta vkl:na kotiin joten saan sairastaa vielä hetken rauhassa.

Laitoin aamulla kurssiin viestin ja sieltä tuli takas ettei he ota mua sinne huomenna. Joten saa vielä viikon levätä ainakin. Nyt tukari arpoo, tuleeko hän huomenna va ei. Kysy oireista ja laitoin että ainoastaan paha nuha ja kuume puuttuu. Saa nähä mitä sieltä tulee.

Mietin jos menis lepämään sohvalle, jos sais tämän pääkivun vähemmäksi. Tosin syöminenki vois helpottaa sitä. Ei vaan tee mieli ssyä tällä hetkellä mitään. Jos menen sohvalle ja katon sit myöhemmin sitä ruokaa....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 07.09.2022 klo 15:43

Taidan olla tulossa kipeäksi. Korvissa ja nielussa tuntuu kuin olisi jotain limaa ja korvat on vähän kipeät mutta ei kovasti. Väsyttää edelleen ja jalkoja palelee, vaikka olen laittanut lämipimät sukat. En jaksa oikein mitään.

Kävin aamulla ostamassa ruokaa, jottei tarvitse lähteä mihinkään seuraavina päivinä, jos tulen kipeäksi. Ostin myös C-vitamiiniporetabletteja. Jostain olen lukenut, että C-vitamiini voisi lyhentää flunssan kestoa. Muistaakseni se ei ollut huuhaata, mutta vaikutus on vähäinen. Tuskin niistä haittaakaan on.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 07.09.2022 klo 18:55

Väsyttää ja on kipeä olo edelleen. En edes yritä jaksaa tehdä mitään. Ei tee mieli lukeakaan. Ei ole voimia mihinkään. Elämä tuntuu uuvuttavalta.

Söin äsken voileivän ja nakkikeiton loppuun. Ei oikein ollut nälkä, mutta ajattelin, että nyt on aika syödä jotakin, jottei olo enää menisi huonommaksi.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 07.09.2022 klo 21:26

Pikaista paranemista Saloka ja Purjevene. Levätkää, juokaa lämmintä teetä. Kipulääkkeiden lisäksi syökää ekstra annos vitamiineja.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.09.2022 klo 21:41

Kiitos Eieiei.

Kolmas kerta tänään kun rintaa ahistaa. Tuntuu kireeltä vanteelta . Mut kai tämä tässä menee. Koitin puhelimella kirjoittaa, mut sormien kipu oli sellaista, että ei olis tullu mitään.

Miettisin ja kysyinki tutulta ja äitiltä, uskallanko huomenna kokeilla pestä koneellisen pyykkiä tuvalla. Heidän mielestä kyllä. Ajattelin jos klo 11 laitan herätyksen aamulla ja koittaisin klo 12 aikoihin mennä tuvalle, jos siellä on aikaa. Pesen sen koneellisen ja sitten koitan laittaa kuivuu ne pikku hiljaa päivän mittaan.

Pitäis pyykit lajitella tummiin ja vaaleihin ja lakanat myös. Mul on varmaan 6 koneellista pyykkiä pestävänä. Yritän purkaa niitä pikku hiljaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 08.09.2022 klo 08:19

Kiitos, Eieiei 💚

Jalkoja ja päätä särkee ja väsyttää vielä enemmän kuin eilen. Menen takaisin huovan alle nukkumaan vaikkei uni tulisikaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.09.2022 klo 11:16

Sain joten kuten koneellisen pyykkejä koneeseen. En ottanu ku yhden vuoron. Pakko oli pestä tä koneellinen. Katotaan koska saan seuraavan koneellisen pestyy.

Äiti herätti, ennen ku kello soi. Kertoili taas asioita. En jaksanu rekisteröidä niitä. Sen se sano, et isä on huonommassa kunnossa taas. Syö, nukkuu va päivisin.

Oloni on voimaton. Kurkku on omituinen. Maha on kipee, ylhäältä. Nuha on pientä. Voisin nukkua, mut en voi. Tarvii saada pyykit tuvalta kotiin. Sen jälkeen voi, jos sellanen olo.

Harmittaa se kurssin aloitus. Mut ei kai tälle maha mittään.

Nyt hetken lepoo ja sit tuvalle taas...