Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.08.2022 klo 12:36

Yöllä ukkosti, enkä pelännyt. Pelkään siis ukkosta.

Äiti tuli jo aamusta ja aloimme tekee omenapiirakoita ja omenakakun. Piirakat on jo valmiita, mut kakku on uunissa vielä. Samalla sain astiakoneen kuntoon (tyhjennettyy, täytettyy ja päälle). Äiti vei edelliset vauvan tumput, yritän tänään saada noi toiset valmiiksi, jos vaikka isä sais to vietyy ne.

Vähän on pöllähtänyt olo. Puhelin oli yöllä sammunut, vaikka 27% akkua. ilmeisesti jotain oli yöllä tapahtunut. En laittanut laturiin, kun ukkosti. Tosin ukkonen loppui heti ku mä otin johot pois. KOlmas kerta tänä kesänä jo.

Lääkäri oli laittanut viestiä, et essi saan nostaa 10mg ja kk päästä 15mg.  jos tahdon nostaa. Olen nyt siinä 10. Pelottaa toi 15, sillä mulla menee toinenki masislääke ja psykoosilääkekin ja rauhottavat. Kauhia kasa lääkkeitä menee, ainakin mun melestäni.  Aamusin sellainen kourallinen lääkkeitä että ei mahaan muuta enää mahu.

Mut joo, taitaa mun akiviteetit olla tänään hoidettu....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.08.2022 klo 14:33

Imuroin keittiön ja osa olohuoneesta. Enempää en jaksanut. Sitten lähdin syömään. Sen jälkeenkään ei ollut voimia.

Nyt on jaksaminen taas huonompaa, vaikka yöt menee ihan hyvin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.08.2022 klo 18:36

Paistoin lohta ja tein perunamuusia sen kanssa. En olisi millään jaksanut, mutta väkisin tein. Yritin keskittyä vain yhteen pieneen asiaan kerrallaan: kuori peruna, toinen peruna, kolmas peruna, ... laita kattilaan, levy päälle, pese paprika, pilko lautaselle, ... Ei alkanut sujua tänään. Väkinäistä oli loppuun asti, mutta sain tehtyä kuitenkin. Tyttö söi hyvällä ruokahalulla. Tuntuu, etten tehnyt turhaan. Tuli samalla itsekin syötyä kalaa.

Tekisi mieli jo mennä nukkumaan, mutta vielä ei voi. En tiedä, miksi olen nyt niin väsynyt.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.08.2022 klo 22:18

Ilta naaman hoidot alkoivat ja pitäisi se ottaa rutiiniks joka ilta. Nyt tänä syksynä kokeilen rasvan joukkoon bio-oil:ia.  Saa nähä kuinka paljon auttaa sitten loppupelissä.

Söin iltapalaa vielä, ku soijajuoma piti käyttää tänään. Laitoin likoo orginal weetabixin ja jokunen suklaisen. Nyt se ei ollu liian makiaa.

Jos loppu viikolla ei ole mitään, ni kokeilen kaurapuuroa tehdä. Sisko toi mulle n. 4 dl hiutaleita kokeiluun. Saa nähä meneekö maha kuralle vai ei. Olis ihanaa saada taas pitkästä aikaa syä hyvää kaurapuuroa.

Tumput tuli melkein valmiiksi. Arvio lapsen nyrkistä ja käden koosta on vaikeaa. Saa pitää kaikki karvat ristissä että ne menevät vielä.

Sit sen jälkeen mun täytyy kai alkaa tekee niitä 47 kokoisia villasukkia tytön kaverille. Langat on jo valmiina... ai niin, pakko ottaa toiseksi työksi itelle kaulahuivin. Tai sit teen huivin äkkiä pois alta ja alan sit tekee sukkia.

Äiti ilmoitti just et olis tulossa klo 10-11 aikoihin, eli herätys tulee taas.

Päivitin tossa lääkelistaanikin. Lisäsin 3 lääkettä, tai 2 lääkettä ja 1 omahoitolääke. Ei enää riittänyt a5 paperi, et olis saanu ne kauniisti, piti ottaa a4 paperi. Onneks se mahtuu taiteltuna kännykän koteloon, ni on aina mukana, ni ku allergiatkin on.

Mietin tässä, alkaisko lukee, vaiko nukkuu. Tosin jos nyt alkaisin nukkuu, saisin kunnon unet ja ehkä jAksaisin aamulla touhuta enemmän. Eli leivontaa tulossa heti aamusta. Sit ku leipomukset on leivottu, täytyy tehä nopea makkarakeitto. Siitä tulee vähän erinlainen, kun laitan pussin kasvissuikaleita ja pussin keittojuureksia. Ja makkaraa. Kai siitä ihan hyvää tulee. Jos jaksan ni vois ķe tai to tehä makaronilaatikkoa. Sitten loppuu lihat ja makaronit, joten se tietää kauppareissua loppu viikosta, jollen sit viikonloppuna tee manna tai vispipuuroo. Riisipuuroo en voi tehä... täytyy nyt kattoo miten maha reagoi ja miten jaksan. On täs viikko ollu yhtä hulabaloota.

Mut mä jatkan kattoo onko netis viel jotain, jollei, ni painun pehkuihin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.08.2022 klo 08:00

Aamiaisen laittaminen. En jaksaisi. Nyt on taas sellainen vaihe, että voimat on ihan lopussa. Väkisin pitää kaikki asiat tehdä. Yritän jättää tekemättä kaiken mikä ei ole välttämätöntä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.08.2022 klo 11:10

Äiti tuli auttaa tekee 2 omenakakkua vielä. Ne on nyt uunissa. Tiskejä pitäisi hoitaa. TAAS. Ruoka pitäisi tehä. Plääh. Hikee pukkaa. Jano oikeastaan. En kyl tänään tee muuta ku hoidan noi kakut uunista ja ruuan lautaselle.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.08.2022 klo 14:05

Saloka, sinulla on tosi herkullisen kuuloisia ruokia! Paljon olet jaksanut tehdä, kakkujakin vielä!

Söin valmista ruokaa tänäänkin. Illaksi täytyy laittaa jotain. Kävin myös kävelemässä lenkin. Siivoaminen jää taas. Ehkä kerään voimia ja yritän vähän imuroida eteenpäin, jos jaksan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.08.2022 klo 19:56

Lapsenlapset saivat taatan iloisesti, kun olivat yhtäaikaa hänen syntymäpäivillä. Myöhemmin oli siskoni käymässä. Mä en ollu. Menen huomenna moikkaamaan isää.

Olo on ollu todella väsynyt. Pelottaa, ku huomenna pitäisi jaksaa mennä kävellen vanhemmille ja kauppaan. Ruokaa en ehkä jaksa tehä, mut ostan maksalaatikkoa sit ja syön sitä.

Laitoin tänään pitkät villasukat jalkaani. Tuntuu ihanan lämmin olo ja pohkeetkin saivaat lämpöä. Syksy on jalkoihin tullut näköjään. Kohta pitää varmaan pitkää paitja pitää.

Olen ollu tosi väsynyt ja uupunut. Onneksi huomenna saan nukkua hiukan kauemmin. Lähen klo 14 jälkeen vanhemmille, kun chat loppuu, jos jaksan sinne mennä. Miten kummassa tämän väsyn sais pois.

Äiti luki salaa mun kurssilaput. Taisi iskeä kurssin nimi vähän hänelle, psykoosiryhmä.  Tavoitteita en tiä oikee, muu ku arjen jaksaminen. TOinenkin pitäisi keksii. En tiä kurssista yhtää mitään ja en muutakaan. Onneks tukari vie mut ekalla kertaa sinne, etten harhaile katujen väleissä paniikissa. Pitääkin muistaa ladata bussikortti tässä joku päivä. TUlee hiukan halvemmaksi maksaa 38 e kk kun 4 e 2 h.

Mut nyt on pakko mennä vessaan, muuten rakko hajoo....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.08.2022 klo 10:31

Aamutoimien tekeminen oli raskasta. Väkisin suorittamiselta tuntui. Nyt kaikki on tehty. Alkaa olla taas nälkä. Mietin, menisinkö syömään jonnekin.

En jaksanut eilen imuroida yhtään. Tänään en edes yritä. Yritän pestä pyykkiä ja kerätä kuivuneet kaappiin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.08.2022 klo 12:41

Isää on käyty moikkaamassa, kaupassa käyty. Nyt kerään voimia, että jaksan maksalaatikkoa lämmittää ja syödä. Olo on vaan niin voimaton ja väsynyt.

Isä eli 20v takaperin asioita. Puhuttiin Loirin kuolemasta ja Uuno elokuvista. Isä sano siihen että eiks se ollu Spede joka on kuollu. Selitin hänelle että miten asiat on. HIukan surkeana isä kuunteli.

Ei hän ilmeisesti muista syntymäpäiviäänkään. Se oli yksi ilta muiden joukossa, jolloin perhe (en mä) oli kokoontunut.

En saa huomennakaan levätä. Iltapäivällä lähen ilmeisesti nuorison ja äitin kanssa kirpparille ja ehkä jonnekkin muualle, en tiä.  Onneksi ostin salaattia, ni jos en jaksa ruokaa huomennakaan tehä, ni on ainakin salaattia sit. Teen sit makaronilaatikkoa perjantaina viikonlopuksi.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.08.2022 klo 13:12

Saloka, sinulla kuulostaa olevan hyvät ruokasuunnitelmat. Minunkin pitäisi miettiä viikonlopuksi ruuat. En keksi mitään. Ostin tänään vain välttämätöntä täydennystä kuten maitoa. Yritän huomenna miettiä, mitä viikonlopuksi tekisin.

Kävin syömässä nakkistroganoffia. Hyvää oli.

Väsynyt olo on edelleen, voimaton, sellainen, ettei jaksa mitään tehdä kuin väkisin. Jalat on raskaat ja samaan aikaan voimattomat. Mikään tekeminen ei ala sujua. Toivon, että olo tästä paranisi. Ehkä vaan lepäilen ja yritän lukea jotain.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.08.2022 klo 14:13

arvon tässä menenkö päiväunille/levolle, vai koitanko väkisin vaan vetää tämän päivän yhillä silmillä. TOsin söin tossa just maksalaatikon, joten olisi hyvää mennä ruokalevolle. Pääkin ilmoittelee ittestään, taisi isän tapaaminen ottaa liikaa päähän.

Ehkä mä meen sohvalle pötköttelee pariksi tunniksi...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.08.2022 klo 18:34

Suurin osa pyykeistä on pesty. Vielä pitäisi jaksaa kaivaa pesukoneesta loput ja ripustaa kuivumaan.

Söin iltaruuan korvikkeeksi jäätelöä. Ei kovin hyvä valinta.

Yritän lukea kirjaa. Väsyttää edelleen paljon.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.08.2022 klo 19:13

olo on masentunut, voimaton, väsynyt. Ei ees 1,5 litraa kolakaan piristänyt. Lepäilin pari tuntia, mut ei siitäkään apua ollut.

Kroppaa sattuu, ainakin käteen, jalkoihin ja päähän. Silmät tuntuvat raskaalta, vaikka ei unta tuu. Kylmä, vaikka olen hupparin laittanut päälle jo. Iholla kuhisee jotain ötököitä josta saavat ihon tuntumaan omituiselta.

Olen lopen uupunut. Masentaa, kun en ole yhtä jaksava ku muut. Pyykit seisoo edelleen ilman pesua. Varmaan toista kk jo. Itteäni en saa pesuun, vaikka kuinka yritän. Roskasäkit kasaantuu lattialle, kun en saa niitä ulos. Jos huomenna.... TIskit nyt olen saanut hoidettuu, kun äiti auttoi. Mut taas joutuisi siivoamaan tiskejä koneesta pois ja koneeseen takas.  EI tee mieli syä mitään. Yritän kumminki syä jotain joskus. Juodakin pitäis enemmän.  Vedän kalaöljy pillereitä, toivossa että se tekee jotain hyvää.

Huomenna pitäisi taas klo 13-14 aikoihin olla redi, kun nuoriso tulee hakemaan isolle kirpputorille ja ehkä jonnekkin muualle. Tyttö sano mulle shoppailemaan.

Olen tämän kirjoituksen aikana saanut 2 nykähystä. Sellaista että pää menee taakse ja kädet heilahtaa. En tiiä miksi. Pelottaa.

Ehkä menen kohta sänkyyn ja nukkumaan. En jaksa enää elää tätä päivää. En iloita, en itkeä, en istua, en maata, en mitään...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.08.2022 klo 22:10

Viimein tämä päivä loppuu. En rupee enää lukee ees. Hampaat ja kasvot sain hoidettuu. Huomen pitää ottaa piikki. Mahanko enää huomenna muistaa.

Taidan alkaa nukkuu...