Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.07.2022 klo 14:13

OLen tässä yrittänyt hereillä pysyy, kun vähän väsyttää.

Äiti kävi pesee jääkaapin ja imuroimassa. Samalla toi kukkasenki. Soitin isälle, kun äiti käski.  Söin 4 grillitassua. En jaksanut mitään burmee ruokaa tehä. Illalla on kummiski mansikoita ainakin.

Mietin, jos ottais pienet nokoset tässä tuolilla, jos siitä sais virtaa hiukan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 14.07.2022 klo 15:07

Kävin syömässä yksinkertaista lounasta tässä lähellä. Se oli aika hyvää ja nyt en tarvitse ruokaa ennen iltaa enää. Kävin vaatekaupassakin, mutta kaikki oli kallista eikä mitään sopivaa oikein löytynyt.

En taida jaksaa tänään enää muuta. Mietin pakastimen sulatusta. Jos sinulla saloka meni 6-7 tuntia, niin sen verran se varmaan kestää minullakin. Tänään ei enää kannata aloittaa, ettei mene liian myöhään. Iltaisin jaksan vielä vähemmän kuin heti aamusta. Ehkä voisin laittaa isomman pakastimen päälle vaikka illalla ja sitten seuraavana aamuna siirtää pakasteet sinne ja alkaa sulattaa. Voisin yrittää sitä jonain päivänä. Se vaan on niitä hommia, joita ei voi sitten jättää kesken, kun on aloittanut. On pakko jaksaa loppuun asti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.07.2022 klo 17:37

kiinnostus mennyt, väsy painaa. Yritän vaan jotenkin jaksaa nukkumaan asti. TÄnään on onneks pissaa tullu 2 kertaa suht paljon, eikä sitä painetta eikä poltetta ole ollu.  Huomenna nukun pitkään ja otan ihan iisisti koko päivän. Vaikka maan sohvalla koko halvatun päivän. Tekis mieli jo huomenna aloittaa juhliminen. Pitää miettii sitä tänään.

Isä tulee huomenna. Hoitajat oli hänelle sanonu et hän on lomalla ja sitä sanaa mäkin käytän. TÄnään sai siskonpoika kuulla vasta taatan voinnista ja missä mennään. SIsko ei ole puhunut mitään saatosta eikä sellaisesta.

Iskää harmittaa kun suihkureissulla on paita kadonnut. Isälle omat vaatteet on tärkeitä. Hän tiedostaa sen, että niitä ei ole paljoo ja eikä löydy kaupoista hänen kokoiselle.  Ostetaan aina uusia, kun löytyy.

Mietin täs, pitäisikö sittenkin mennä maate jo kohta ja olla siellä. Mun pitäis vielä petivaatteetkin laittaa sänkyyn. Onneksi iltapala on helppo, mansikoita....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 14.07.2022 klo 19:25

Voimat ei enää riittäneet tekemään mitään. Söin jäätelön ja vähän luin uutta kirjaa, jonka kirjastosta olin vain napannut mukaani muiden joukossa, mutta se vaikuttaa aika tylsältä. Yritän miettiä, mitä oikein haluaisin elämälläni tehdä. Elän kuin vangittuna kotona, vaikka oikeasti voisin lähteä päivisin minne tahansa. Mikään ei vain kiinnosta yhtään eivätkä aivot tuota yhtään ajatusta mitä jaksaisin tehdä.

Käyttäjä kirjoittanut 15.07.2022 klo 03:31

Kysyit, Purjevene, missä olen reissussa, olen konkreettisesti menneisyyden maisemissa.

Raamit kuin kutistuneet, sisällössä muutoksia, itsessäkin, myönteiseen suuntaan? Jää nähtäväksi?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.07.2022 klo 13:02

Hmm... tähän aikaa pitkästä aikaa se haju. Onneksi ei voimakkaasti, mut häiritsevästi. Äiti eilen sano ennen lähtöä että nyt on kämppä siivottu eikä hajua ole näkynyt eikä sitä ainakaan pitäis niin hyvin olla, kun on siivottu. JOs ymmärrät mitä tarkoitan.

Yritän nyt vaan pärjätä ton hajun kanssa. Olla välittämättä. Onko se ainut keino?

Nukuin pitkään aamulla, 12.30 asti. Silti olen väsynyt. Pakotin itteni sängystä, mut vaatteita en o vaihtanut. En jaksa.

Mitähän sitä söis tänään. Koittaisko tikkupottui ja makkaraa....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.07.2022 klo 15:38

Ei ollu isän hoitojakso mennyt ihan oppikirjojen mukaan. Äiti on taas pettynyt ja hiukan vihanen.  Isältä on poistettu lääkkeitä, lisätty lääkkeitä ja vaihdettu lääkkeitä ja äitille ei olla puhuttu mitään ja isä on käskenyt hänen kanssa puhuu.

Lämmitin tos tunti sitten tikkupottuja ja makkaraa ja söin. Mietin jos menis hakee pullollisen vettä ja kömpis tohon sohvalle loppu illaksi ennen ku menee koittaa nukkumista. Ehkä ottaa korvapuusti pussin kaunaloon.

Huomenna on sit sekoilupäivä eessä. Pyydän jo anteeksi nyt jos täällä sekoilen. Yritän käyttäytyy kunnolla.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.07.2022 klo 19:33

Tein tänään osan päivää töitä kotona. Ei millään sujunut. Äsken mietin, mitä söisin. Lopulta söin vain vähän ylikypsän kiivin, kauramysliä maidon kanssa ja kaksi paistettua kananmunaa. En tiedä, millä voimilla paistoin, mutta teki kovasti mieli paistettua munaa. Vieläkin on vähän nälkä. Kaapeissa on kyllä ruokaa, mutta mikään ei oikein maistu nyt.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.07.2022 klo 21:11

Saloka, miksi on sekoilupäivä huomenna?

Tai voi olla, että olet kertonut aiemmin, mutta ei pysy mielessä oikein mitkään asiat.

Kävin suihkussa ja tuntui, etten millään olisi jaksanut. Nyt voi jo mennä nukkumaan. Väsyttää kovasti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.07.2022 klo 01:47

Purjevene. Mulla on juhlapäivä tänään. Tai pitäis olla, mut yksin mä oon. Sekoilen yksinäni.

Illalla olkassa aloin haistaa kahvin hajua. Sit siirryin makkariin, alko haista krääsä. Mun turvapaikassani. Nyt haju on onneks poissa. Voin turvallisesti yrittää nukkua.

Juttelin illalla tytön ja tytön poikkiksenäitin kanssa. Tyttö sano etten saa tänään soittaa hänel, mut häkeen saan. Sanoin etten sinne ikinä soita mt asioissa. Mut joo tuntuu yksinäiseltä jo nyt, ku tietää ettei ketään haluu puhuu mun kans koko päivänä.

Taidan itkeä itteni päänsäryn kanssa uneen, jos uni ees tulee...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.07.2022 klo 08:09

Onnea saloka, jos sinulla on syntymäpäivä tänään! 💛

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.07.2022 klo 08:10

Yö jäi lyhyeksi ja heräsin aikaisin, en tiedä miksi. Unta ei vaan enää tullut, joten nousin lopulta ylös. Join jo kupillisen kahvia, mutta se ei auttanut. Nälkäkään ei ole. En tiedä, miten päivän saisi käyntiin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.07.2022 klo 09:55

Kiitos purjevene 💛

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.07.2022 klo 11:13

Laitoin tiskikoneen päälle, kun se oli niin täynnä, vaikka nyt se sitten kohisee tuossa. En edelleenkään saa oikein mitään tehtyä tai aloitettua. Jos aloitan, väsähdän samantien enkä pysty pakottamaan itseäni jatkamaan. Yhden pyykin otan kerrallaan kuivumasta ohi kulkiessani. On ollut huono päivä tähän asti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.07.2022 klo 11:49

Yö oli katkonainen, erittäisn katkonainen ja alle 7 h  päästä meni hermot ja nousin. Ei sitä 2h heräämistä jaksanut enää.

Siskokin jopa onnitteli, joka oli ISO yllätys. Ei olla oltu tekemisissä moneen kuukauteen.  Hänhän on kyproksella nyt salaa. Mä ssain sen selville ennen heidän matkaansa. Ei se kamalan vaikee tutkimustyö ollu. Saa nähä koska sanoo sen äitille.

Isän kotiutuminen on ollu vähän haastavaa. Aamulla olis aikasin noussu, mut äiti oli jotenkin saanu pysymään sängyssä. Sit oli siskon kissa alkanut älämälön kuulemma, vaatii ruokaa ja kaikkea muuta, ennen kaikkea ylös sängystä.

Äiti on leiponut mansikkakakkua. Saan mennä sinne, mut en oikeen uskalla tässä kunnossa mennä. TOsin voi olla että joudun menee kauppaan, tai sit suosiolla lopetan "juhlimisen" kun kola loppuu.

Pelkään niitä hajujuttuja niin sairaan paljon. Ehkä ruokin sitä ite itelleni nykyään. Tuntuu että joka paikassa joka hetki haisee jokin epäilyttävä haju. Eniten pelkään sitä palaneen krääsää. Teen joka päivä samoin melkein ja samat laitteet on päällä. Miksi siis joskus on 3 pvä tauko hajuun ja sit taas tulee monen päivän jakso.