Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.07.2022 klo 14:38

Näin ihmeellistä unta isästä. Oltiin kaupungist tulossa linja-autolla ja isä käveli jotenkuten. Ihmiset luuli häntä känniläiseksi. Päästiin linja-autoon ja matka kului sellai että isä torkkui ja oli hereillä välillä innostu huutaa et telkka auki et uutiset tulee yms dementia höpinää. Linja-autossa jotenkin arvoin missä pysääkillä jään pois ja loppujen lopuksi jäätiin aika kauas kotipysääkiltä. Sitten heräsin.

Miettisin, onko isällä kaikki okei. Mä en jaksa, jos alan taas näkee näitä isä-unia.

Kävin 30 min sit hakemas pyykit koneesta. Vielä pitäis ripustaa ne. Sen teen myöhemmin. Paistoin jauhelihaa itelleni ja söin puolet siitä ketsupilla. Tuli paha olo taas. Onko tä joku "ruuvi löysällä" päässä juttu.

Päätä sattuu, ku nukun päikkärit. Juominenki on vähäistä ollut. Pitäis jua enemmän. Olen väsynyt, silmät tuuppaa menee kiinni. Pakko jotenkin pysyy hereillä.  Illalla kumminkaan ei ole uni.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.07.2022 klo 17:13

Tänään on tullut luettua paljon. Vein tytön isälleen päivällä. Nyt olen yksin eikä tarvitse ruuasta huolehtia samalla tavalla. Pitää silti yrittää itse syödä suurin piirtein oikeaan aikaan jotain kunnon ruokaa.

En oikein enää jaksa lukea. Ei oikein mikään kiinnosta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.07.2022 klo 17:19

Saloka, mielenkiintoinen uni sinulla. Tuli mieleen, että voiko isä unessa edustaa myös jotakin sinussa itsessäsi olevaa osaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.07.2022 klo 17:26

Pitäis pyykit laittaa kuivuu, mut voimat on ihan pois. Menin viel oksentaa ne lihat pois. Tuli liian huono olo. Pitää kai koittaa illemmalla syä sit leipää, kun siitä ei ainakaan tuu huono olo. Olen taas tässä tilassa, et kaikki ällöttää ja oksettaa. Ei lupaa viikonlopuksi hyvää.

Jos mä joisin vettä vähän aikaa ja sitten menisin laittaa ne pyykit. Ei ne yksinkä mene tonne narulle.

Ei oikee o huvittanut mikään. Haluais vaan mennä nukkumaan, mut sitä en voi. Vaikka kuinka silmät menis kii tässä istuessa...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.07.2022 klo 09:07

Heräsin aamulla naapurien kolisteluun. Yö jäi vähän lyhyeksi. Äsken söin aamiaista ja nyt en oikein tiedä, mitä yrittäisin tehdä vai yritänkö mitään. Väsyttää eikä oikein mikään tunnu kiinnostavalta.

Käyttäjä kirjoittanut 13.07.2022 klo 09:55

Se on toisaalta hieno tila; avoin mahdollisuuksille, kun ei oikein mikään mieltä kiinnosta eikä kaiherra. Saa katsoa mitä elämä avaa tai minkä vaivan sulkee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.07.2022 klo 10:58

Ajattelin täs lähtee käppäilee kauppaan. En kyl tiä mitä sieltä ostaa.  Jotain viikonlopuksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.07.2022 klo 13:24

Oli se taas raskas matka, mut suoritettu. Nyt ei tarvii tällä viikolla mennä enää kauppaan.

Tarvii vahtii hellaa. Mul on kiehumassa mansikoita ja raparpereita, teen mehukeittoa. Mietin stevialla tai sokerilla. Sen näkee sit lopussa.

Äitiki oli huomannu että hänen ostamat mansikat oli huonoja. En viittiny tai uskaltanu ottaa asiaa puheeks ennen ku äiti otti. Nyt on 2 purkkia hyviä mansikoita jääkaapissa.

Pitää mennä kattoo hellaa...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.07.2022 klo 13:45

Kävin syömässä. Nyt vasta kotona huomasin, että olisin voinut syödä enemmänkin. Ei ole nälkä, muttei ihan täysikään olo.

Mansikatkin ovat tänä vuonna minusta olleet kirpeämpiä. Tai sitten on alettu viljellä vähemmän makeita lajikkeita. On vaikea osua hyvänmakuisiin. Välillä on koko rasia mauttoman vetisiä tai kirpeitä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.07.2022 klo 16:03

Äiti tuli vielä ja käytiin pakastimet läpi. Toinen jäi sulatukseen ja koitan sitä sulatella et sais yhen laatikon auki. Olen niin väsy jo nyt, etten jaksais viä asiaa loppuun, mut mun on pakko.

Äiti ei yhtään ajattele mun jaksamista näköjään. Hän voi tulla ja lähteä sitten va. Mulle jää kaikki.

Haluaisin va sänkyyn ja nukkumaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.07.2022 klo 17:05

Saloka, mullekin keskeneräiset asiat on vaikeita jaksaa tehdä loppuun, jos ne vaativat aikaa ja paljon tekemistä. Sen takia yritän varoa aloittamasta mitään isoa ja pitkäkestoista projektia. En välttämättä pysty tekemään sitä loppuun. Ymmärrän hyvin, jos aloitettu pakastimen sulatus tuntuu ylivoimaiselta, kun siitä yksin pitää suoriutua loppuun.

Minun pitäisi myös sulattaa pieni pakastin, mutta sitä varten kaikki sisältö pitäisi laittaa isompaan, joka ei ole päällä nyt. Olen pärjännyt pelkällä pikkupakastimella. Sulattamisessa on paljon työtä ja kestää kauan. Laatikot eivät meinaa avautua enää, kun on jäätä. En silti jaksa millään sulattaa sitä.

Käyttäjä kirjoittanut 14.07.2022 klo 03:45

Saloka... Äitit on haastavia. Äitiys on.

Purjevene... Pyydetään voimia. Itellänikin on nyt tilanne että voimia uupuu kun unet kateissa olleet viime aikoina. Monenlaista stressiä. Täältä reissusta pitäis selvitä kotiakin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 14.07.2022 klo 09:12

Missä olet reissussa, keskustelua?

Saloka, saitko pakastimen sulatettua? Paljon työtä siinä.

Nukuin kohtalaisesti. Yritän odotella, että tulisi nälkä ja saisin syötyä aamiaista. Ostin pensasmustikoita vaihteeksi. Lidlillä oli tarjouksessa.

En tiedä, mitä tänään yrittäisin tehdä vai yritänkö mitään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 14.07.2022 klo 10:53

Lueskelin sohvalla. Ahdistaa jonkin verran. En saa päivään mitään mielekkyyttä. Tuntuu uupuneelta eikä mikään kiinnosta. Mietin pakastimen sulattamistakin, mutten usko että jaksaisin sitä tehdä loppuun. On paljon asioita, joita olisi hyvä tehdä. En vain saa aikaiseksi. Haluaisin olla virkeämpi mutten ole. En millään pysty pakottamaan itseäni mihinkään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.07.2022 klo 11:00

6-7 h meni sulatuksessa. Tänään siivotaan jääkaappi. Siin ei tarvii onneks kun vanhat pois ja siivous.

Olen kyl niin poikki etten jaksa. Mun kropassa on joku ongelma. Pissaa ei tuu ku vähän kerralla ja on hätä. Se on niin voimakastaki et limakalvot kärsiny. Sinkkivoiteella yritän helpottaa oloani. Ja tietenki juomalla. Kysyin jo eilen tytöltä neuvoo, kun sillä tuuppaa ain olevan neuvo tai kikka. Pohdittiin asioita, mut syytä ei sellai keksitty. Pelkään va ettei munuaisilla olis hätä.

Juu saa nähä kosk se äippä tulee. Mä olen ainakin valmiina jo.

Temppuilen telkkarin kans samaan aikaa, ku halus päivittää kerran. Inhoan noita päivityksiä, mut pakko ne on ajaa läpi. Tuttu ei tee sitä esim. Puhelimella. Sit se ihmettelee pugeja on niin paljo.

Mut mä jään oottaa äitii...