Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.07.2022 klo 11:25

Aamiainen on syöty. Luin lehteä. Sain aikaiseksi maksaa yhden laskun. Postin avaamiseen liittyi hirveä ahdistus, mutta sain avattua. Muille kirjeille ei tarvinnut tehdä mitään.

Ei ole mitään, mitä tekisi yhtään mieli tehdä. Koko ajan en pysty pakottamaan itseäni tekemään välttämättömiä kotitöitä. Lykkään kaikkia niitä, joita ei ole ihan pakko juuri nyt tehdä. Kohta on pakko laittaa ruokaa. Lämmitän eilistä. Silti kasvikset täytyy jaksaa pilkkoa. Sekin tuntuu uuvuttavalta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.07.2022 klo 13:29

Ruoka on tehty ja suoritettu. En edelleenkään jaksa mitään eikä mikään kiinnosta. En tiedä, miten selviän tästä päivästä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.07.2022 klo 16:01

Olen joka päivä pystyny syömään äitin läsnäollessa, mikä mulle on ollu haastavaa. Syä jonkun seurassa. Vaikka se onki pelkkä salaatti, silti.  Olen sivusta seurannu, ku äiti syö melke koko ajan ja sillon ku ei syö, ni peuhaa pers pystys ulkona. Nyt se tosin nukahti. Pääsen mäkin pikku päikkäreille... taas...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.07.2022 klo 20:44

Ukkonen yllätti alkuillasta. Toivottavast ei tuu yöllä.

Tulin aikasee sänkyyn, tai patjalle. Ajattelin alkaa nukkuu et aamulla jaksan nousta.

Ihanaa, huomenna pääsen kotiin. Sit alkaa kotityöt maanantaina. Grrr...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.07.2022 klo 21:08

Väsyttää. Onneksi kohta voi mennä nukkumaan. Vielä kun hampaat jaksaisi pestä. Sitten peiton alle. Päivän paras hetki on, kun voi mennä pehmeään sänkyyn peiton alle nukkumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.07.2022 klo 10:01

Ihanaa, tänään pääsee kotiin. Omaan turvapaikkaan. Siellä oottaa siivous, jippii 😪. Mä oon jo tavarat pakannu. Ruuat vielä. Saa nähä, tuleeko tyttö hakee vai vaa poikkis.

Ens viikol pitää kaupassa käydä. Ostaa jotain hyvää lauantaiks.

Päätä särkee taas. Toivottavasti alkais pikku hiljaa loppuu. En jaksais enää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.07.2022 klo 15:15

Kotona.

Tyttö on kipeenä joten poikkis kävi meidät yksin hakemassa.

Tä kämppä on karseessa kunnossa. On pakko huomenna siivota, kun tänään en jaksa alkaa siihen perehtyä. TOivon vaan, ettei äiti tule tänne kommentoimaan mitään.

Ihana päästä omaan sänkyyn ensi yöksi. Oli se patja ihan hyvä, mut tyyny ei oikeen ollu ja kun patjan alla oli jotain peittoja mytyssä, joten patja oli aika kuoppainen. Ihme ettei mun selkäni pahemmin ole kipeä.

Pitää tänään suunnitella huomista päivää. Ladata kuulokkeet. Ehkä menen ekana chattiin aamulla ja sitten haen aikaa tuvalta ja menen sinne. Sitten kun pyykit on koneessa, joko siivoan tai sit laitan astiat. Roskat vien jossain vaiheessa. Mä niin toivon että äiti suostuu tähän, eikä ala pakottaa isää mennä kattoo.

Mut joo, mä taidan miettii mitä alan syömään. Mulla on salaatinlehtiä (ehkä hyviä vielä), kurkkua, makkaraa. Kai niistä saa jonkin näköisen salaatin aikaiseksi, jos vaan toi salaatti on hyvää. Muuten joudun tekee riisistä tilalle ns. risoton.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.07.2022 klo 15:18

Tänään on sujunut hiukan paremmin. Kävelin aamulla pienen lenkin yksin. Sitten lähdin tytön kanssa kauemmas kirjastoon ja kauppaan autolla. Vaikka hän kiukutteli ensin, se meni kuitenkin lopulta aika hyvin. Oli hyvä saada vaihtelua. Kotona oli onneksi vielä jäljellä toissapäiväistä ruokaa. Lämmitin sitä. Ruoka meni vähän myöhäiseksi, mutta ainakin molemmille ehti tulla kunnolla nälkä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.07.2022 klo 17:07

Voi vitsin vitsi! Tyttö ilmoitti äskön et on koronassa. Nyt mulla on vaan toive, että tyttö ei jää yksin ja että isä ei saa sitä. Tytöllä on oireet la alkanut ja pe oli isää kattomassa. Soitin tossa isälle (joka oli vissiin virhe) ja kysyin onko hän okei. Kerroin hänelle että jos jotain tulee, ni kertoo hoitajalle heti.

Mulla vaan edelleen särkee pää. Onko se nestevajautta, auringosta tai mistä, en tiä.  En jaksa sitä ajatella, nyt ajatukset on tytössä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.07.2022 klo 18:10

Ja taas se sama haju. Mìstä hitosta se tulee? Ja miksi se on tässä, missä rauhotun ja aikaani vietän. Miksi ei muualla? Miksi mökillä ollu mitään? Nyt onneks alkaa hälvetä ku soitin äitil ja tutul ja kerroin. Mä en jaksa tälläst enää. Mul on kuulemma psykoosilääke tapissa. Mä haluun täältä pois! Mul ei o yhtään turvallinen olo. Turvaton. Huomen on pakko kattoo, onko jossain jotain, mitä en huomaa....

Meen hakee karkkipussin. Jos se auttais mielialaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.07.2022 klo 19:07

Nyt voin vaan lukea lopun iltaa ja tehdä iltatoimet ja mennä sitten nukkumaan. Tämä päivä on ollut parempi. Olen jaksanut enemmän. Huomisesta ei tiedä.

Saloka, kurja juttu, että tytölläsi on korona. Toivottavasti hän pian paranee eikä isäsi olisi saanut tartuntaa. Ei se välttämättä tartu niin helposti, kun ei vielä ollut oireita. Ei voi tietää, mutta toivotaan parasta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 11.07.2022 klo 09:22

Nukuin pitkän yön, mutta nyt taas ahdistaa kovasti. Tämä päivä tuntuu vaikealta ja huonolta jo nyt.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.07.2022 klo 14:53

Äiti toi mulle synttärilahjoja. Oli kuulemma vaikea kattoo mitä ostaa. Osti sit 2 kannellista mukia, mansikoita, housut/cabrit ja 2 pkt teetä.

Olen täällä siivonnu ni et nyt ku söi riisipuuroo, on huono olo. Olen juonu n. 2 litraa vettä jo. Vietiin äitin kans jätesäkillinen roskia pois. Sain tiskit koneeseen ja koneen päälle.  Pyykkejä en päässy pesee ku joku torvi oli koko päivän varannu. Huomenna uusi yritys.

Isä ei ehkä muista et oon eilen soittanu. Hyvä niin. Vähemmän murhetta kaikille.

Nyt yritän keksii miten tämän huonon olon saa pois. Tietsikkaa en uskalla laittaa päälle, ku pelkään sitä. Et se haju tulee jostain jatkojohdon tai tietsikan alueelta. Vittu ku on tälläsii pelkoja ja ne estää käyttämästä laitteita heti ku tulee joku ahaa-elämys. Mulla on paljon laitteita vaihtunu, ku pelkään niitä. Suurin on nyt se haju ja pesukone, jota en uskalla käyttää. En ymmärrä miksi oon tämmöinen. Ehkä se on sairas mieli tai mielikuvitus.

Mulla on ens kuun lopulla hoitaja aika. Toivottavasti se ei kysy vaikeita kysymyksiä. Pelottaa mennä sinne todella paljon.

Pelottaa mennä papa- kokeeseenki. Äiti jo kysy, oonko vaihtanu sen ajan.

Mulla on tällä hetkellä niin suuret pelkotilat päällä, etten tiä mikä niihin auttaa. Haluaisin heittää va kaiken pois.

Kaipa sitä tarvii ottaa puikot käteen. Jos sillä sais ajatukset muualle...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.07.2022 klo 17:58

Meninki sohvalle kerää voimia ja kuuntelee ukkosta. En ees pelännyt ja uskalsin pitää telkkaa auki. Ulkona sataa koko ajan.

Pengoin yhen kaapin hyllyistä. Löyty 2 kuumemittaria, toinen jopa toimi. Sain haavan sormeeni. Löysin tytön 4lk:n kuvan. Ja kaikkea muuta.

Söin äitin tuomia mansikoita ja huomasin että ne menee huomenna mehukeittoon. Osa oli mauttomii ja osa kirpeitä ja osa muuten vaan omituisia. Nä oli eri paikasta mistä yleensä.

Mun tekee lihaa mieli niin hemmetisti. Pakko ottaa sulaa huomiseksi. JOs ke pääsisin kauppaan menee...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.07.2022 klo 09:50

Nukuin aika paljon, mutta silti väsytti kamalasti enkä millään päässyt sängystä ylös. Aamiainen on nyt syöty. Yritän jaksaa laittaa pyykkejä kaappiin. Onneksi on pilvistä, ettei ole niin kuuma. Tällaisesta säästä pidän.